Nadawanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Brzesku przy ul. Głowackiego 51.
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:
2. Załączniki:
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe,
a w przypadku nauczyciela kontraktowego – także kopię aktu nadania tego stopnia, poświadczone przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem; - Zaświadczenie dyrektora szkoły o:
Wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu, ze wskazaniem wszystkich szkół, w których nauczyciel odbywał staż,
Dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego i dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji tego planu,
Przyczynach wydłużenia okresu stażu oraz zaliczenia dotychczas odbytego stażu w przypadkach określonych w art. . 9d ust. 5 i 5a oraz art. 9f ust. 2 i 4 Karty Nauczyciela, ze wskazaniem podstawy prawnej odpowiednio wydłużenia albo zaliczenia okresu stażu oraz okresu nieobecności w pracy lub niepozostawania w stosunku pracy;
- Kopię sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego poświadczoną przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
- Kopię oceny dorobku zawodowego za okres stażu, poświadczoną przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem.
Termin załatwienia sprawy :
do 31 sierpnia w przypadku wniosków złożonych do 30 czerwca,
do 31 grudnia w przypadku wniosków złożonych do 31 października.
Podstawa prawna:
Rozdział 3a ustawy a dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela,
Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.