
INFORMACJE O URZĘDZIE MIEJSKIM W BRZESKU

Urząd Miejski w Brzesku to miejsce, w którym pracuje władza publiczna dla miejscowości Brzesko. W Urzędzie Miejskim pracuje Burmistrz. Burmistrz to osoba, która rządzi gminą. Burmistrz jest też kierownikiem urzędu. Budynek urzędu znajduje się w miejscowości Brzesko. W Urzędzie Miejskim został przyjęty regulamin. Ten regulamin opisuje jak ma działać urząd i co robić.
Czym zajmuje się Urząd? Urząd wykonuje różne zadania:
- organizuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu i wybory sołtysów wsi,
- wydaje dowody osobiste,
- prowadzi spis ludności w gminie,
- zajmuje się bezpieczeństwem i chroni przed pożarami w gminie,
- zajmuje się ochroną zabytków,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
- zajmuje się rolnictwem,
- zajmuje się zarządzaniem w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
- zajmuje się budżetem gminy,
- zajmuje się ustaleniem jakie będą podatki,
- zajmuje się planowaniem przestrzeni w gminie,
- robi remonty i buduje nowe potrzebne budynki,
- buduje i naprawia drogi gminne,
- zajmuje się ochroną i kształtowaniem środowiska i ochrony przyrody,
- zajmuje się wywożeniem śmieci z terenu gminy,
- utrzymuje czystość i porządek,
- prowadzi Urząd Stanu Cywilnego,
- prowadzi różne sprawy z zakresu wojska.

Urząd jest trochę dostępny dla osób z niepełnosprawnościami. Przed budynkiem urzędu są specjalne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze budynku.
Żeby załatwić sprawy w Urzędzie, osoby z niepełnosprawnościami mogą:
- napisać potrzebne pismo i wysłać je na adres: Urząd Miejski w Brzesku, ul. Głowackiego 51, 32-800 Brzesko,
- przynieść pismo do sekretariatu urzędu. Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty,
- napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto w ePUAP.
- napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: umbrzesko@brzesko.pl
- wysłać faks pod numer 14 663 05 45,
- zadzwonić pod numer 14 686 31 00,
- przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu. Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku.
Od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30.

Numery telefonów do wszystkich pracowników Urzędu są na stronie internetowej: https://www.brzesko.pl/

Wszystkie informacje o gminie można znaleźć na stronach internetowych: https://www.brzesko.pl/ i https://bip.malopolska.pl/umbrzeska
