Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Informacje o Urzędzie - TEKST ETR

Tekst ETR w formacie .pdf

Tekst ETR w formacie .docx

1.jpg

INFORMACJE O URZĘDZIE MIEJSKIM W BRZESKU

2.jpg

Urząd Miejski w Brzesku to miejsce, w którym pracuje władza publiczna dla miejscowości Brzesko. W Urzędzie Miejskim pracuje Burmistrz. Burmistrz to osoba, która rządzi gminą. Burmistrz jest też kierownikiem urzędu. Budynek urzędu znajduje się w miejscowości Brzesko. W Urzędzie Miejskim został przyjęty regulamin. Ten regulamin opisuje jak ma działać urząd i co robić.

Czym zajmuje się Urząd? Urząd wykonuje różne zadania:

  • organizuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu i wybory sołtysów wsi,
  • wydaje dowody osobiste,
  • prowadzi spis ludności w gminie,
  • zajmuje się bezpieczeństwem i chroni przed pożarami w gminie,
  • zajmuje się ochroną zabytków,
  • współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
  • zajmuje się rolnictwem,
  • zajmuje się zarządzaniem w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
  • zajmuje się budżetem gminy,
  • zajmuje się ustaleniem jakie będą podatki,
  • zajmuje się planowaniem przestrzeni w gminie,
  • robi remonty i buduje nowe potrzebne budynki,
  • buduje i naprawia drogi gminne,
  • zajmuje się ochroną i kształtowaniem środowiska i ochrony przyrody,
  • zajmuje się wywożeniem śmieci z terenu gminy,
  • utrzymuje czystość i porządek,
  • prowadzi Urząd Stanu Cywilnego,
  • prowadzi różne sprawy z zakresu wojska.

3.png

Urząd jest trochę dostępny dla osób z niepełnosprawnościami. Przed budynkiem urzędu są specjalne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

4.png

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze budynku.

Żeby załatwić sprawy w Urzędzie, osoby z niepełnosprawnościami mogą:

  • napisać potrzebne pismo i wysłać je na adres: Urząd Miejski w Brzesku, ul. Głowackiego 51, 32-800 Brzesko,
  • przynieść pismo do sekretariatu urzędu. Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty,
  • napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto w ePUAP.
  • napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: umbrzesko@brzesko.pl
  • wysłać faks pod numer 14 663 05 45,
  • zadzwonić pod numer 14 686 31 00,
  • przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu. Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku.

Od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30.

5.jpg

Numery telefonów do wszystkich pracowników Urzędu są na stronie internetowej: https://www.brzesko.pl/

6.png

Wszystkie informacje o gminie można znaleźć na stronach internetowych: https://www.brzesko.pl/ i https://bip.malopolska.pl/umbrzeska