Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

ZAWIADOMIENIE - XIX Sesja Rady Miejskiej

Rada Miejska w Brzesku
XIX Sesja w dniu 24 września 2025 r. godz. 10:00
Radni – Sesja

 

Uprzejmie zawiadamiam, że na podstawie art.20 ust.1 ustawy o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2025 r. poz. 1153) oraz § 3 ust.1 Regulaminu Rady Miejskiej w Brzesku stanowiącego załącznik nr 5 do Statutu Gminy Brzesko (Dz. Urz. Woj. Małopolskiego Nr 468 poz.3091 ze zm.), zwołuję XIX SesjęRady Miejskiej w Brzesku, na dzień:


24 września 2025 r. (środa) - godz. 10:00
w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Brzesku ul. Bartosza Głowackiego 51

 

Proponowany porządek obrad sesji:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Wnioski i pytania do Posłów, Senatorów, Radnych Sejmiku Województwa Małopolskiego, Starosty Brzeskiego, Burmistrza Brzeska, Komendanta Powiatowego Policji, Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej oraz zaproszonych gości.
  4. Sprawozdanie Burmistrza Brzeska z działalności w okresie międzysesyjnym.
  5. Sprawozdanie Burmistrza Brzeska z realizacji uchwał Rady Miejskiej za okres od ostatniej sesji.
  6. Podsumowanie wypoczynku wakacyjnego dzieci i młodzieży.
  7. Realizacja zadań wynikających z Programu Ochrony Powietrza.
  8. Sprawozdanie z realizacji Wieloletniego programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Brzesko za 2024 r. i pierwsze półrocze 2025 r.
  9. Informacja nt. stanu przygotowania Ogólnego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla Gminu Brzesko.
  10. Sprawozdanie z posiedzeń komisji stałych.
  11. Podjęcie uchwał w sprawach:
  • zmiany Uchwały Budżetowej Gminy Brzesko na rok 2025;
  • zmiany uchwały Nr X/71/2O24 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 18 grudnia
    2024 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Brzesko na lata 2025-2041;
  • wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia wysokości stawki tej opłaty dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, oraz zwolnienia w części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym na terenie Gminy Brzesko;
  • zmiany uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Brzesko;
  • określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Brzesko;
  • określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Brzesko udostępnionych dla wszystkich operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów.
  • zasad i trybu postępowania przy nadawaniu tytułów ,,Honorowy Obywatel Miasta Brzeska” i ,,Medal Na Wstędze za Zasługi dla Miasta Brzeska ";
  • uznania petycji za zasadną.

12. Interpelacje radnych.

13. Zapytania radnych.

14. Zapytania przewodniczących jednostek pomocniczych Gminy i odpowiedzi na nie.

15. Wolne wnioski i zapytania.

16. Zamknięcie obrad sesji.

 

Podstawa prawna do urlopowania: stosownie do art. 25 ust. 3 Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2025 r., poz.1153 ze zm.), pracodawca obowiązany jest zwolnić radnego od pracy zawodowej na czas trwania posiedzenia.

      

Przewodniczący
Rady Miejskiej w Brzesku

 

                                                                                                          (-) mgr Adrian Zaleśny