Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Opłaty za jednorazowy wynajem sal widowiskowych i pomieszczeń pomocniczych w gminnych obiektach użyteczności publicznej

ZARZĄDZENIE Nr  60/2024

Burmistrza Brzeska

z  6 marca 2024 r.

 

w sprawie ustalenia opłat za jednorazowy wynajem sal widowiskowych i pomieszczeń pomocniczych w gminnych obiektach użyteczności publicznej.

                      

 

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) oraz § 4 uchwały nr XII/74/2011 Rady Miejskiej
w Brzesku z dnia 29 czerwca 2011 r. w sprawie ustalenia zasad korzystania
z gminnych obiektów użyteczności publicznej (Dz.Urz.Woj.Małop. z 2011 r. Nr 375,
poz. 3273 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

 

  • §1.

 

  1. Ustala się opłatę za wynajem sal widowiskowych i pomieszczeń pomocniczych na wydarzenia dochodowe lub inne uroczystości organizowane przez osoby fizyczne                     i instytucje w gminnych obiektach użyteczności publicznej w miejscowościach:  Sterkowiec, Wokowiceoraz Jasień w wysokości:
    1. za wynajem na jedną do 24 godzin - 500,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury,
    2. za wynajem od 2 do 3 dni - 700,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury,
    3. za wynajem powyżej 3 dni - 700,00 zł. brutto i za każdy następny dzień powyżej
      3 dni dolicza się kwotę 50,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury,
  2. Ustala się opłatę za wynajem sal widowiskowych i pomieszczeń pomocniczych
    na wydarzenia dochodowe lub inne uroczystości organizowane przez osoby fizyczne
    i instytucje w gminnych obiektach użyteczności publicznej w miejscowościach:
    Okocim oraz Poręba Spytkowska
    w wysokości:
    1. za wynajem na jedną do 24 godzin - 600,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury,
    2. za wynajem od 2 do 3 dni - 800,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury,
    3. za wynajem powyżej 3 dni - 800,00 zł. brutto i za każdy następny dzień powyżej
      3 dni dolicza się kwotę 50,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury,
  3. Ustala się opłatę za wynajem sal widowiskowych i pomieszczeń pomocniczych
    na wydarzenia dochodowe lub inne uroczystości organizowane przez osoby fizyczne
    i instytucje w gminnych obiektach użyteczności publicznej w miejscowości Mokrzyska
    w wysokości:
    1. za wynajem na jedną do 24 godzin - 700,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury,
    2. za wynajem od 2 do 3 dni - 900,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury,
    3. za wynajem powyżej 3 dni - 900,00 zł. brutto i za każdy następny dzień powyżej
      3 dni dolicza się kwotę 50,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury,
  4. Ustala się opłatę za wynajem sal widowiskowych i pomieszczeń pomocniczych
    na wydarzenia dochodowe lub inne uroczystości organizowane przez osoby fizyczne
    i instytucje w gminnych obiektach użyteczności publicznej w miejscowości Jadowniki
    w wysokości:
    1. za wynajem na jedną do 24 godzin - 700,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury,
    2. za wynajem od 2 do 3 dni - 1100,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury,
    3. za wynajem powyżej 3 dni - 1100,00 zł. brutto i za każdy następny dzień powyżej 3 dni dolicza się kwotę 100,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury.
  5. Ustala się opłatę za wynajem sal widowiskowych i pomieszczeń pomocniczych w gminnych obiektach użyteczności publicznej na organizowane konsolacje
    oraz spotkania przedwyborcze kandydatów do rad gmin, powiatu, sejmu i senatu:
    1. za wynajem na jedną do 5 godzin w wysokości 350,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury,
    2. za wynajem powyżej 5 godzin w wysokości 350,00 zł. brutto. Za każdą kolejną godzinę powyżej 5-ciu godzin dolicza się kwotę 50,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury.
  6. Ustala się opłatę za wynajem sal widowiskowych i pomieszczeń pomocniczych w gminnych obiektach użyteczności publicznej na wydarzenia o charakterze handlowym (prezentacje wyrobów, promocje firm, kiermasze, koncerty, spotkania stowarzyszeń, fundacji i innych organizacji, szkolenia itp.):
    1. za wynajem na jedną do 5 godzin w wysokości 450,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury,
    2. za wynajem powyżej 5 godzin w wysokości 450,00 zł. brutto. Za każdą kolejną godzinę powyżej 5-ciu godzin dolicza się kwotę 50,00 zł. brutto w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury.
  7. Ustala się opłatę za wynajem sal widowiskowych i pomieszczeń pomocniczych w gminnych obiektach użyteczności publicznej na odpłatne zajęcia o charakterze kulturalno-sportowym (aerobik, nauka tańca, nauka języków, kursy walk wschodu itp.) w wysokości 35,00 zł.brutto za jedną godzinę w tym podatek VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia faktury.
  8. Organizatorzy wydarzeń opisanych w ust. 1, 2, 3, 4 i 5, poza ustalonymi należnościami czynszowymi wnoszą dodatkowo opłaty za wszystkie media, z których korzystają podczas przygotowań i trwania wydarzenia – ustalone wg stanu liczników. 
  9. Czasokres wynajmu sal widowiskowych i pomieszczeń pomocniczych na wydarzenia dochodowe lub inne uroczystości organizowane przez osoby fizyczne i instytucje
    w gminnych obiektach użyteczności publicznej liczony jest od dnia i godziny przekazania najemcy kluczy do obiektu przez administratora do dnia i godziny zakończenia wynajmu
    oraz zwrotu przez najemcę kluczy do obiektu administratorowi. 
  10. W przypadku wynajmu części gminnych obiektów użyteczności publicznej, które nie są wyposażone w sieciową instalację kanalizacyjną organizatorzy wydarzeń ponoszą opłaty za kanalizację (za wywóz osadów ściekowych z osadników oczyszczalni przydomowych) według obowiązujących stawek taryfowych i ilości zużytej wody. 
  11. Najemca wnosi opłaty, o których mowa w 1, 2, 3, 4, 5 i 6 w wysokości 200% przy zawieraniu umowy najmu, w tym połowę opłat stanowi kaucja na poczet ewentualnych szkód powstałych w trakcie trwania wydarzenia. 
  12. Warunkiem zwrotu całej lub części kaucji jest uprzednie rozliczenie ewentualnych szkód zgodnie z kartą rozliczeniową stanowiącą załącznik do umowy najmu sali i pomieszczeń pomocniczych.

 

  • §2.

 

Traci moc zarządzenie nr  31/2022 Burmistrza Brzeska z dnia 9 lutego 2022 r.  w sprawie ustalenia opłat za jednorazowy wynajem sal widowiskowych i pomieszczeń pomocniczych                      w gminnych obiektach użyteczności publicznej.

 

  • §3.

 

Wykonanie zarządzenia powierzam Zastępcy Dyrektora Wydziału Geodezji i Zarządzania Mieniem oraz administratorom gminnych obiektów użyteczności publicznej na terenie Gminy Brzesko.

 

  • §4.

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.

 

 

Burmistrz Brzeska
       (-) mgr Tomasz Latocha