Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

LXI Sesja Rady Miejskiej

Rada Miejska w Brzesku
LXI Sesja w dniu 31 maja 2023 r. godz. 09:30

 

Uprzejmie zawiadamiam, że na podstawie art.20 ust.1 ustawy o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 40) oraz § 3 ust.1 Regulaminu Rady Miejskiej w Brzesku stanowiącego załącznik nr 5 do Statutu Gminy Brzesko (Dz. Urz. Woj. Małopolskiego Nr 468 poz.3091 ze zm.), zwołuję LXI SesjęRady Miejskiej w Brzesku, na dzień:

31 maja 2023 r. (środa) - godz. 9.30
w sali posiedzeń UM w Brzesku ul. Głowackiego 51

 

Porządek posiedzenia sesji:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Wnioski i pytania do Posłów, Senatorów, Radnych Sejmiku Województwa Małopolskiego, Starosty Brzeskiego, Burmistrza Brzeska, Komendanta Powiatowego Policji, Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej oraz zaproszonych gości.
  4. Informacja na temat uwag zgłoszonych do protokołu z obrad sesji Rady Miejskiej odbytym w dniu 29 marca 2023 r.
  5. Sprawozdanie Burmistrza Brzeska z działalności w okresie międzysesyjnym.
  6. Sprawozdanie Burmistrza Brzeska z realizacji uchwał Rady Miejskiej za okres od ostatniej sesji.
  7. Analiza sprawozdania z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzesku za rok 2022.
    1. Ocena zasobów pomocy społecznej za 2022 rok.
    2. Analiza sprawozdania z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny oraz przedstawienie potrzeb związanych z realizacją tych zadań.
    3. Analiza sprawozdania z realizacji Programu Pieczy Zastępczej przyjętego dla Gminy Brzesko za 2022 r.
    4. Działalność DD Senior za rok 2022 oraz realizacja programu Brzeska Rodzina Trzy Plus za rok 2022.
  8. Analiza wykorzystania środków budżetowych przez organizacje pozarządowe oraz zapoznanie się z przydziałem dotacji na ich działalność w 2023 r. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2022 r.
  9. Sprawozdanie z posiedzeń komisji stałych i doraźnych.
  10. Podjęcie uchwał w sprawach:
  • zmiany Uchwały Budżetowej Gminy Brzesko na rok 2023;
  • zmiany uchwały Nr LVI/439/2022/ Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 28 grudnia 2022 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Brzesko;
  • wyrażenia zgody na nabycie przez Gminę Brzesko nieruchomości gruntowej;
  • powołania zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników;
  • rozpatrzenia skargi Polskiej Federacji Związkowej Pracowników Socjalnych i Pomocy Społecznej na Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej;

11. Interpelacje radnych.

12. Zapytania radnych.

13. Zapytania przewodniczących jednostek pomocniczych Gminy i odpowiedzi na nie.

14. Wolne wnioski i zapytania.

15. Zamknięcie obrad Sesji.

Podstawa prawna do urlopowania: stosownie do art. 25 ust. 3 Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40), pracodawca obowiązany jest zwolnić radnego od pracy zawodowej na czas trwania posiedzenia.

        

Przewodnicząca Rady Miejskiej w Brzesku

 

(-)mgr Maria Kądziołka