Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
DOTACJE DLA SZKÓŁ
09.11.2015

DOTACJE DLA SZKÓŁ

W odpowiedzi na ogłoszony przez Wojewodę Małopolskiego konkurs pn.” Bezpieczna  i przyjazna szkoła”, Biuro Funduszy Europejskich Urzędu Miejskiego w Brzesku złożyło wnioski o dofinansowanie na dwa projekty edukacyjne „Łączy nas wspólny cel” oraz „Bezpieczne Korzystanie z Sieci”.Konkurs miał na celu zwiększenie skuteczności działań wychowawczych i profilaktycznych na rzecz bezpieczeństwa i tworzenia przyjaznego środowiska w szkołach i placówkach dla dzieci i młodzieży na terenie województwa małopolskiego w 2015 roku.Decyzją Wojewody Małopolskiego z dnia 06.11.2015 r. dofinansowanie uzyskały cztery małopolskie projekty, z czego dwa przygotowała Gmina Brzesko.  W związku z tym, jeszcze w tym roku realizowane będą następujące zadania:
  1. Łączy nas wspólny cel , projekt realizowany przez  Publiczną Szkołę Podstawową nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Brzesku. Wartość projektu 13240,00 zł, wartość dotacji 11916,00 zł. Projekt skierowany jest do nauczycieli, rodziców i uczniów i zakłada doskonalenie umiejętności komunikacyjno--społecznych poprzez warsztaty, wykłady, lekcje wychowawcze i spotkania.
 
  1. Bezpieczne Korzystanie z Sieci realizowany przez  Publiczną Szkołę Podstawową im Księdza Jana Twardowskiego w Buczu.Wartość projektu 4410,00 zł, wartość dotacji 3969,00 zł. Celem projektu jestpodniesienie poziomu wiedzy o zagrożeniach istniejących w Internecie oraz  kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z Internetu u dzieci, nauczycieli i rodziców.
W ramach w/w zadań zostanie zakupiony sprzęt dydaktyczny do szkół, który wpłynie znacząco na poprawę warunków do realizacji programów nauczania oraz rozwój inicjatyw edukacyjnych wśród uczniów.Realizacja projektów przyczyni się do zwiększenia efektywności współpracy na linii nauczyciel-rodzic, doskonalenia kompetencji wychowawczych rodziców i nauczycieli oraz wzrostu świadomości w zakresie znaczenia istotności udziału i zaangażowania rodziców w działania prowadzone przez szkoły.