P R O T O K Ó Ł NR XXXV/2005 z obrad sesji Rady Miejskiej w Brzesku odbytej w dniu 28 w r z e ś n i a 2005 roku w sali obrad Urzędu Miejskiego w Brzesku ul. Głowackiego 51. Obradom sesji przewodniczył radny Lech Pikuła Przewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku. W obradach sesji Rady Miejskiej uczestniczyło 21 radnych. Radna / radny 1. Brzeska - Lebiecka Agata 2. Czarnik Marian 3. Drużkowska - Cader Janina 4. Dudziński Krzysztof 5 Grodny Zdzisław 6. Kądziołka - Kukurowska Anna 7. Klimek Leszek 8. Kubas Józef 9. Kucia Maria 10. Kusiak Jan 11.Knaga Edward 12.Kramer Jadwiga 13.Mastalerz Zbigniew 14.Milewski Stanisław 15.Ojczyk Krzysztof 16.Pasierb Tadeusz 17.Pikuła Lech - Przewodniczący Rady Miejskiej 18.Sproski Kazimierz 19.Stachowicz Barbara 20. Turlej Stanisław 21.Warzecha Apolonia Ponadto udział w sesji wzięli: 1.Pan Burmistrz Brzeska Jan Musiał 2.Pan Zastępca Burmistrza Krzysztof Bigaj 3.Pan Sekretarz Gminy Bogusław Babicz 4.Pani Skarbnik Gminy Celina Łanocha 5.Pan Radca Prawny Urzędu Miejskiego Edward Pietrus 6.Zaproszeni goście wg załączonej listy obecności. Ad 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad. Pan Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła otworzył obrady XXXV sesji Rady Miejskiej w Brzesku. Powitał wszystkich zebranych na sali obrad radnych, Panów Burmistrzów, Pana Sekretarza Panią Skarbnik i gości zaproszonych stwierdzając, że na stan 21 radnych w obradach sesji uczestniczy 21 radnych, a więc wymagana liczba radnych do podejmowania prawomocnych uchwał. Ad 2. Uchwalenie porządku obrad i przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji. Projekt porządku obrad wraz z materiałami został radnym doręczony w terminie ustawowym, w związku z tym zapytał, czy wszyscy radni otrzymali materiały na dzisiejszą sesję. Uwag radni nie zgłosili. Następnie przedstawił projekt porządku obrad XXXV sesji Rady Miejskiej w Brzesku, który został przyjęty przy 20 głosach za, przeciw 0, 1 wstrzymującym się od głosu jak niżej : 1.Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad. 2.Uchwalenie porządku obrad i przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji. 3.Sprawozdanie Burmistrza z realizacji uchwał Rady Miejskiej za okres od ostatniej sesji. 4.Sprawozdania z posiedzeń komisji za okres od ostatniej sesji. 5.Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o złożonych interpelacjach i odpowiedziach na nie z poprzedniej sesji Rady Miejskiej. 6.Analiza i ocena wakacyjnego wypoczynku dzieci i młodzieży. 7.Informacja i ocena przygotowań do roku szkolnego 2005/2006 jednostek oświatowych gminy. 8.Podjęcie uchwał w sprawach: 1)uchwalenia "Lokalnego Programu Rewitalizacji Obszaru Miejskiego Brzeska na lata 2005-2013", 2)utworzenia fundacji pn. "Fundacja Akademii Goetz –Okocimskich", 3)zmiany uchwały budżetowej Gminy Brzesko na rok 2005 , 4)zmiany uchwały Nr XXXIII/217/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 27 lipca 2005 roku w sprawie :zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych szkół i publicznych przedszkoli , prowadzonych przez inne niż gmina osoby prawne lub fizyczne, 5) zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych oraz niepublicznych przedszkoli , działających na terenie Gminy Brzesko, 6)regulaminu przyznawania nagród Burmistrza Brzeska dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno- wychowawcze, 7)wyrażenia stanowiska w przedmiocie ugodowego załatwienia sprawy zwrotu nieruchomości Spółce Akcyjnej "Jan Goetz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe w Krakowie", 7) uznania skarg Pana Bolesława Mikołajczyka na działania Burmistrza Brzeska za nieuzasadnione, 8)uznania skargi Władysławy Migda ,Mariana Styrny ,Bogumiły Fuczek ,Józefa Przybyły i Janiny Przybyły, Aleksandra Styrny Ewy Werewki ,Lidii Góry oraz Mirosława Wisniowskiego na działalność Burmistrza Brzeska za nieuzasadnioną. 9.Interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi na te interpelacje i zapytania. 10.Zapytania Przewodniczącego Młodzieżowej Rady Gminy i odpowiedzi na te zapytania. 11.Zapytania przewodniczących jednostek pomocniczych gminy i odpowiedzi na te zapytania. 12. Wolne wnioski i zapytania. 13.Zamknięcie obrad sesji. Protokół z poprzedniej sesji Rady Miejskiej w Brzesku był wyłożony do wglądu w Biurze Rady Miejskiej, nie wpłynęły żadne uwagi przed sesją Rady Miejskiej, a zatem wnosi o przyjęcie protokołu. Protokół został przyjęty przy 16 głosach za, przeciw 0, 5 wstrzymujących się od głosu. Ad 3. Sprawozdanie Burmistrza z realizacji uchwał Rady Miejskiej za okres od ostatniej sesji. Sprawozdanie złożył Pan Zastępca Burmistrza Krzysztof Bigaj . Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu. Ponadto podał informacje dotyczące następujących tematów : 1)Podczas niedawnych wyborów sołtysa roku w Województwie małopolskim dwóch naszych sołtysów Pani sołtys Jadownik Apolonia Warzecha została uhonorowana nagrodą trzeciego stopnia natomiast Pan sołtys Milewski z Bucza został uhonorowany wyróżnieniem. 2)Małopolska Kurator Oświaty na spotkaniu ze wszystkimi organami prowadzącymi szkoły na terenie delegatury podlegającej Tarnowowi wyróżniła pięć gmin, gdzie na pierwszym miejscu wyróżnione zostało Brzesko za wysokie osiągnięcia uzyskane przez uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych w testach kompetencyjnych. 3)Kolejne wyróżnienie otrzymało Gimnazjum Nr 2 w Brzesku – Certyfikat szkoła promujący bezpieczeństwo. Ad 4. Sprawozdania z posiedzeń komisji za okres od ostatniej sesji. Sprawozdania złożyli Przewodniczący komisji stałych Rady Miejskiej w Brzesku : 1)Radna Anna Kądziołka-Kukurowska – Komisja ds. Zdrowia Pomocy Społecznej i Rodziny. Ponadto wyraziła zadowolenie z tytułu wyboru Pana Edwarda Czesaka na posła RP. Podziękowała wszystkim, którzy oddali głos na jej osobę w ostatnich wyborach. Kandydowała na posła RP z ugrupowania Dom Ojczysty. 2)Radna Apolonia Warzecha – Komisja Prawa Porządku Publicznego i Promocji 3)Radna Maria Kucia – Komisja Rewizyjna Radny Edward Knaga przedstawił protokół z przeprowadzonej kontroli w Spółce BZK w Brzesku 4)Radna Barbara Stachowicz – Komisja Oświaty Kultury i Sportu 5)Radny Jan Kusiak – Komisja Gospodarki Finansowej 6)Radny Zdzisław Grodny – Komisja Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Rolnictwa. Zapytania złożyli : Radna Janina Drużkowska-Cader zwróciła się z pytaniem do Pani Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej i Pana Przewodniczącego Komisji Gospodarki Komunalnej, ponieważ te dwie komisje rozpatrywały postanowienie Kolegium Odwoławczego i tylko członkowie (radni) tych komisji treść postawienia znają. Myśli, że większość radnych treści tego postanowienia nie zna. Nie zna również skargi – zażalenia jakie skierowała grupa mieszkańców reprezentujących społeczność rejonu ulicy Leśnej. W związku z tym zwraca się z prośbą , aby wszyscy mogli mieć jasne stanowisko o uzupełnienie tych dwóch materiałów. Zwróciła się również z pytaniem "na czym oparły te dwie komisje swoje stanowisko na mocy, którego uważają owe zażalenie mieszkańców za bezzasadne". Z informacji jakie uzyskała od mieszkańców to wnieśli oni zażalenie na nie załatwienie sprawy przez Radę Miejską w terminie. To był jeden element. I teraz jeśli dzisiaj słyszy, że podmiot na którego wniesiono zażalenie podejmuje uchwałę sam osobiście, że to zażalenie jest bezzasadne to uważa to działanie za bezprawne. W jakim państwie prawa my się poruszamy. Przecież to jest nielogiczne. Zażalenie na złe działanie danego podmiotu zawsze rozpatruje instancja wyższa. Kto tą sprawą kieruje i kto tą sprawa w sposób świadomy manipuluje. A zatem zapytuje na jakiej podstawie Komisje Rady Miejskiej wydają opinie, która jest podstawą dzisiejszej uchwały, że zażalenie jest bezzasadne skoro to zażalenie jest na organ, który tutaj stanowimy, czyli na Radę Miejską. Prosi o uzupełnie tych dwóch dokumentów. Zasięgała konsultacji z mieszkańcami i wie, że podstawą zażalenia skierowanego do Kolegium Odwoławczego jest zażalenie na nie załatwienie sprawy w terminie przez Radę Miejską. Zastępca Burmistrza Krzysztof Bigaj wyjaśniając Pani radnej Cader poinformował , że każdy radny może uczestniczyć w posiedzeniu każdej komisji i zapoznać się dokładnie z materiałami. Pan Sekretarz Gminy Bogusław Babicz wyjaśnił, że w programie sesji jest podjęcie uchwały na działalność Burmistrza. I jeśli spojrzymy do postanowienia Samorządowego Kolegium Odwoławczego to taka jest jego sentencja. Samorządowe Kolegium Odwoławcze postanawia przekazać skargę Radzie Miejskiej celem rozpatrzenia wg właściwości, a Rada Miejska jest właściwa do rozpatrywania skarg na działanie Burmistrza. W postanowieniu wyraźnie jest napisane , że skarga jest przekazywana Radzie Miejskiej do rozpatrzenia jako skarga na działalność Burmistrza Brzeska. Tutaj właściwa jest Rada Miejska. Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Maria Kucia udzielając odpowiedzi Pani radnej Cader poinformowała, że zawiadomienia o odbywających się posiedzeniach komisji są podawane do publicznej wiadomości i tak jak powiedział Pan Burmistrz mogła Pani radna uczestniczyć w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej. Pisma, które kierowane były przez mieszkańców tej części miasta nie nosiły znamiona skarg. Były to prośby czy ewentualnie wnioski. W jednym z tych pism była wzmianka, że Burmistrz w tej sprawie nic nie zrobił. Nie jest to prawda, ponieważ wszyscy wiemy, że odbywały się spotkania z mieszkańcami, z GDDKiA w Brzesku . Wiemy o tym , że Pan Burmistrz Dobranowski z przedstawicielami tego komitetu protestacyjnego jeździł również do Krakowa i sprawa ta była naświetlana i konsultowana. Komisje analizowały pisma od mieszkańców . Nie tylko Rewizyjna ale i Komisja Gospodarki Komunalnej. Wiemy również o tym, że opracowany plan zagospodarowania przestrzennego był wyłożony do wglądu i był okres czasu kiedy można było się z nim zaznajomić i wnieść ewentualne uwagi czy zastrzeżenia. Osoby protestujące nie mieszkają bezpośrednio przy ulicy Leśnej ale są to sąsiedzi tejże ulicy . Z rozmów wynika, że mieszkańcy bezpośrednio, którzy mieszkają przy ulicy Leśnej czekają na to kiedy otrzymają stosowne odszkodowania. Radny Zdzisław Grodny poinformował, ż w roku 1998 został zatwierdzony plan przestrzennego zagospodarowania i podano do wiadomości, że ulica Leśną będzie przebiegał zjazd z autostrady i nikt wtedy nie wnosił żadnych zastrzeżeń. Ta trasa tego zjazdu była najkorzystniejsza. Zwraca się z prośbą aby temat poprzeć, nie przeszkadzać aby jak najszybciej realizacja autostrady doszła do skutku. Pan Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą aby dyskusję w tej konkretnej sprawie przenieść na punkt w sprawie podjęcia uchwał. Radna Jadwiga Kramer wnosi aby uzupełnić skargę o materiały źródłowe , o które wnosiła Pani radna Cader. Pan Sekretarz Gminy poinformował, że radni otrzymują komplet materiałów. Statut i regulamin mówi, że radnym dostarcza się projekty uchwał wraz z uzasadnieniem, wraz z opinia radcy prawnego, wraz ze stosownymi podpisami i taką uchwałę kompletną otrzymali radni na dzisiejsze posiedzenie. Nie ma obowiązku dostarczania odpisów skarg, odpisów różnych decyzji, które dotyczą sprawy, ponieważ są to często duże pliki pokaźnych akt i są tam również dokumenty często zbyteczne. Tą sprawę rozpatrywała Komisja Rewizyjna i Komisja Gospodarki Komunalnej. Komisje są jawne i każdy radny zainteresowany może brać w tych posiedzeniach udział. Nie ma obowiązku rozpatrywania każdego projektu uchwały przez wszystkie komisje, ponieważ doszlibyśmy do pewnej blokady nawet tutaj pracy. Ad 5. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o złożonych interpelacjach i odpowiedziach na nie z poprzedniej sesji Rady Miejskiej. Informację złożył Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła. Informacja stanowi załącznik do protokołu. Ad 6. Analiza i ocena wakacyjnego wypoczynku dzieci i młodzieży. Informacje w sprawie wakacyjnego wypoczynku dzieci i młodzieży złożył Naczelnik Wydziału Edukacji Kultury i Sportu Pan Józef Cierniak. Informacja stanowi załącznik do protokołu. Ad 7. Informacja i ocena przygotowań do roku szkolnego 2005/2006 jednostek oświatowych gminy. Informację w sprawie przygotowań do roku szkolnego 2005/2006 jednostek oświatowych gminy złożył Naczelnik Wydziału Edukacji Kultury i Sportu Józef Cierniak. Informacja stanowi załącznik do protokołu. Zapytania złożyli : Radny Krzysztof Ojczyk poinformował, że materiał przygotowany i przedstawiony przez Naczelnika Wydziału Edukacji Kultury i Sportu jest kompletny i bardzo dobry. Jak wynika z informacji w dwóch przedszkolach nie zostały dzieci przyjęte wskutek przekroczenia liczby i jest to Przedszkole Nr 1 w Brzesku i Przedszkole Nr 4 . Jest to w sumie 29 dzieci nie przyjętych do przedszkoli. Następnie zwrócił się z pytaniem jak przebiega formalnie proces rekrutacji dzieci i czy ewentualnie jako Wydział Edukacji widzi konieczność zmiany tego systemu ? Radny Józef Kubas poruszył temat związany z zakupem busa dla celów związanych z dowozem dzieci niepełnosprawnych do szkół i przedszkoli. Jest to działanie ze strony gminy bardzo pozytywne i inicjatywa godna naśladowania. Naczelnik Wydziału Edukacji Kultury i Sportu Józef Cierniak udzielając odpowiedzi radnym poinformował, że w sprawie rekrutacji do przedszkoli nie należy nic zmieniać. Jest to rekrutacja prowadzona zgodnie z literą prawa. Jest w pełni demokratyczna. Rekrutacja odbywa się w ten sposób, że już na wiosnę dyrektorzy rozdają karty chętnym rodzicom do danego przedszkola. Rodzice te karty z podaniem wszystkich swoich danych oddają z powrotem do przedszkola. Po zamknięciu rekrutacji do końca maja w zależności od tego ile wpłynie wniosków, bo jeśli wpłynie wniosków mniej niż lub tyle samo ile jest miejsc w danym przedszkolu wówczas dyrektor nie powołuje żadnej komisji. Natomiast jeśli wpłynie wniosków więcej dyrektor powołuje komisje rekrutacyjną, która przegląda wszystkie wnioski jakie wpłynęły do danego przedszkola i to ta komisja, a nie sam dyrektor dokonuje weryfikacji przyjęcia do danego przedszkola. W tych komisjach może ale nie musi uczestniczyć przedstawiciel organu prowadzącego . Jednak ze względu na tą sytuację jak w tym roku istniała to zostały skontrolowane te jednostki gdzie dzieci nie zostały przyjęte, a dotyczy to Przedszkola Nr 4 i 1. Nie stwierdzono żadnych uchybień formalno-prawnych. Komisja skrutacyjna kieruje się sytuacją rodzica – czy obydwoje rodzice pracują. Następnie sytuacją skąd dziecko jest , ponieważ są takie sytuacje , że do Przedszkola na ul. Browarną chcą rodzice posyłać dzieci z Osiedla Jagiełły, czy nawet z miejscowości położonej poza miastem. Niemniej jednak z tych 29 dzieci , które nie zostały przyjęte w Przedszkolu Nr 4 na dzień 1 września br. ani do Wydziału Edukacji ani żadna z dyrektorek przedszkoli nie przyszła z pretensjami , że jeszcze są chętni ,a nie mogą przyjąć. Wynika z tego, że ta ilość miejsc jaką posiadamy na terenie gminy Brzesko na dzień dzisiejszy jest wystarczająca. Mało tego po rekrutacji okazało się , że jednak w niektórych przedszkolach rodzice podczas wakacji zrezygnowali z uczestniczenia ich dzieci w danym przedszkolu i znowu utworzyły się wolne miejsca. Tak, że trudno zmieniać to co jest dobre i wprowadzać dodatkowe uszczegółowienia czy zapisy, które w ostatecznym rozrachunku mogą nam bardziej zaszkodzić niż tą sytuację unormować. Zastępca Burmistrza Krzysztof Bigaj poinformował, że w tym roku szkolnym w przerwie wakacyjnej wykonany w przedszkolach został plan remontów i inwestycji przewidziany na okres trzy letni dzięki wysiłkowi służb inwestycyjnych , wydziałowi edukacji , przychylności Pana Burmistrza. Dzięki przychylności Pani Skarbnik jej służbom finansowo-księgowych rozpoczynamy prace związane z termomodernizacją. Biuro Promocji czyni starania do różnych funduszy o pozyskanie dodatkowych środków na ten cel. Radny Krzysztof Ojczyk informuje , że po wyjaśnieniach Pana Naczelnika Cierniaka mimo wszystko składa wniosek do Pani Przewodniczącej Komisji Oświaty aby ten problem 29 dzieci nie przyjętych do przedszkoli oraz dokumentacje rekrutacji dzieci przeanalizować na posiedzeniu Komisji Oświaty tak, aby rozwiać całkowicie różne wątpliwości. Radna Barbara Stachowicz w odpowiedzi Panu radnemu Ojczykowi informuje, że na ostatnim posiedzeniu Komisji Oświaty zwróciła się z pytaniem czy są dzieci , które nie zostały przyjęte do przedszkoli . Otrzymała informację, że nie było takiego przypadku. Te dzieci zostały skierowane do innych przedszkoli. Żadne dziecko nie zostało skrzywdzone. Te dzieci, które nie należały do tego obwodu zostały przyjęte do innego przedszkola. Radny Krzysztof Ojczyk poinformował, że posiada inne informacje w tym temacie i dlatego chce to sprawdzić na posiedzeniu komisji. Uważa, że w ramach komisji można to sprawdzić ,a dokumentacja jest przecież do wglądu i w ten sposób rozwiać wszelkie wątpliwości. Ad 8. Podjęcie uchwał w sprawach : Projekt uchwały w sprawie utworzenia fundacji pn. "Fundacja Akademii Goetz-Okocimskich". Sekretarz Gminy Bogusław Babicz poinformował, że radni otrzymali dodatkowe materiały , które są wynikiem spotkania wszystkich radnych Rady Miejskiej jakie odbyło się w dniu 14 września br. Następnie przedstawił poprawki wg załącznika do protokołu gdzie radni zdecydowaną większością głosów je zaproponowali . Z przedstawionych poprawek Panu Staroście Brzeskiemu jedynie pierwsza dotycząca paragrafu 24 ustępu 8 została zaakceptowana przez pozostałych założycieli fundacji tzn. przez Państwa Gołębiewskich i przez Fundację Lecha Wałęsy. Natomiast nie zostały przyjęte pozostałe poprawki , a więc podniesienie tej kwoty , którą Zarząd mógł dysponować przy sprzedaży ruchomości do 25.000 złotych oraz przed wyrazem "wniosek" dopisanie "umotywowany", a dotyczyło to zwoływania posiedzeń Rady Fundacji , posiedzeń Zarządu Fundacji na wniosek Przewodniczącego Rady. Tutaj proponowano aby ten wniosek był umotywowany. Następna poprawka, która nie została przyjęta dotyczyła zmniejszenia kwalifikowanej większości z ? do 2/3. Chodziło o zmiany w statucie fundacji inne niż te, które dotyczyłyby sprzedaży bądź zastawienia nieruchomości. Argumentacja pisemna była taka, że lepiej pozostawić w paragrafie 28 pkt 5 kwotę niższą, czyli 10.000 złotych, ponieważ mówimy tu o ruchomościach, a nie o czymkolwiek innym. Co do paragrafu 33 ust. 4 uważają tę zmianę za nieuzasadnioną, ponieważ Rada jest organem nadrzędnym i nie musi specjalnie motywować swoich wniosków wobec organu podrzędnego. Natomiast co do paragrafu 40 ust. 1 argumentacja jest taka, że ustanawiamy Fundację w określonych celach i w zasadzie nie powinnyśmy ułatwiać jakichkolwiek zmian statutu, w sytuacji braku jednomyślności Fundatorów. Następnie przedstawił drobne redakcyjne poprawki do tekstów , które zostały przesłane na sesję Rady Miejskiej. Chodzi o dopisanie w projekcie uchwały w paragrafie 1 siedziby fundacji Lecha Wałęsy czyli Fundacja "Instytut Lecha Wałęsy z siedzibą w Warszawie i Fundacja The Goetz Academy Project US" z siedzibą Oakland California USA. Takie same poprawki należy dopisać do Aktu Założycielskiego na stronie pierwszej, który stanowi załącznik Nr 1 do projektu uchwały oraz na stronie drugiej Aktu Założycielskiego w punkcie 6 Fundusz założycielski Fundacji wynosi 8.000 złotych litery a, b, c , d należy zastąpić 1, 2, 3 , 4 ponieważ taka jest systematyka aktu prawnego. W Liście intencyjnym tj. załącznik Nr 4 do uchwały na stronie pierwszej należy wpisać pomiędzy Powiatem Brzeskim, Gminą Brzesko, Fundacją "Instytut Lecha Wałęsy", Fundacją "The Goetz Academy Project US". Zrezygnowano z wpisów poprzez wymienianie stanowisk i nazwisk. Dane te będą dopiero wpisane u notariusza . Radny Krzysztof Ojczyk przedstawił szereg spostrzeżeń, uwag oraz pytań w związku z tematem dotyczącym podjęcia uchwały w sprawie powołania i przyjęcia statutu fundacji pn. "Fundacja Akademii Goetz-Okocimskich". Zwrócił się z wnioskiem aby jego wystąpienie potraktować również jako interpelację. Wystąpienie stanowi załącznik do protokołu. Radny Zbigniew Mastalerz zwrócił się z prośbą do pana Przewodniczącego Rady Miejskiej o 5 minut przerwy tuz przed głosowaniem nad przyjęciem statutu fundacji, ponieważ klub mniejszościowy chciał pewne sprawy uzgodnić i przyjąć wspólne stanowisko. Radny Edward Knaga nawiązał do wystąpienia radnego Ojczyka oraz Listu intencyjnego. Zauważył, że wszystkim zależy na odbudowie tego pałacu. Ale jeśli ten pałac nie zostanie odbudowany w ciągu trzech lat to wszystko traci moc. Tak wynika z zapisów zawartych w Liście intencyjnym. Dyskutujemy nad tym pałacem już dwa lata. Z wypowiedzi Pana Ojczyka wynika, że wszyscy są niewiarygodni. Będziemy szukać następnych wiarygodnych przez sześć lat i stanie się tak, że kamienie pałacu rozburzonego będą wołać, że wszyscy i radni nie umieli temu zaradzić. Ryzyko jednak dzisiaj podjąć mimo wszystko musimy, ponieważ ten pałac nie będzie czekał następnych sześć lat. Społeczeństwo ciągle się pyta kiedy zaczniemy ten pałać remontować ? Od nas zależy za co i kto się podejmie odbudowy tego pałacu. Tak trzeba dzisiaj zagłosować, ponieważ każda poprawka tego statutu kosztuje nas 3 – 4 miesięcy następnych negocjacji. Musimy jednak podjąć to ryzyko aby ten pałac był remontowany. Pan Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła poinformował, że na spotkaniu Rady Powiatu jeden z radnych powiatowych zadał pytanie, wręcz zarzucił "że oni uważają, że rada Miejska w Brzesku jest hamulcowym jeśli chodzi o fundację" Pan Sekretarz Gminy Bogusław Babicz odnosząc się do wypowiedzi radnego Pana Ojczyka poinformował, że unika raczej komentarzy. Stara się prezentować radnym projekty uchwał od strony merytorycznej, od strony prawnego uzasadnienia. Takie wystąpienie jakie dzisiaj prezentował Pan Ojczyk należało zrobić dużo wcześniej. Dlatego, że Pan radny zacytował uzasadnienie do ustawy. Zacytował Pan radny orzeczenia Sądu Najwyższego. To wszystko jest wiadome. Jeżeli tak będziemy podchodzić do sprawy i wyszukiwać każdy argument, który jest przeciwko powołaniu tej fundacji to tutaj nikt Pana radnego nie przekona. Jeżeli Pan radny jest przeciwko powołaniu tej fundacji to Pan radny tego zdania prawdopodobnie nie zmieni. A z wypowiedzi Pana wynikało jednoznacznie, że Pan jest przeciwko tej fundacji. Nigdy nie da się tak dopracować aktu prawnego, żeby uwzględnił wszystkie sytuacje, które mogą pojawić się w przyszłości. Ten statut i akt założycielski musi mieć pewne niedoskonałości, ponieważ nie zrobimy aktu prawnego idealnego. Natomiast uważa, że to co zostało wykonane, to duża praca, która została wykonana przez przedstawicieli powiatu i gminy, Radców prawnych z powiatu i gminy, państwa radnych, którzy wielokrotnie się spotykali z Państwem Gołębiewskich, z Panem Gulczyńskim. Było omawiane i prezentowane na komisjach i mógł Pan radny te zastrzeżenia zgłaszać wcześniej. Przez Pana wypowiedź nie przebiega i nie przyświeca troska o ten pałac, tylko to żeby torpedować powstanie tej fundacji, co niczego nie rozwiąże. Czy Pan w ciągu tych dwóch lat dyskusji wskazał jakąś konkretną ofertę ze strony podmiotu, który by doprowadził do odbudowy tego pałacu, który by wszedł również do tej fundacji ? Przecież nie wskazał Pan radny tego. Więc pałeczkę musieli przejąć Zarząd Powiatu, Burmistrz i radni, żeby zdecydować wreszcie co z tym pałacem zrobić. Pan radny zdaje chyba sobie sprawę z tego, że kolejne kilka miesięcy jeżeli ten statut dzisiaj nie zostanie uchwalony to będą to miesiące stracone. Ryzyko zawsze jakieś trzeba podjąć. Pan radny Ojczyk myli pojęcie spółki prawa handlowego z fundacją. Fundacja nie jest powołana po to, aby mieć kapitał wielomilionowy, ponieważ z reguły fundacje mają skromny majątek przy ich tworzeniu. Skromne wkłady rzeczywiste. Ponieważ zadaniem głównym fundacji jest nie gromadzenie majątku w momencie jej zakładania lecz pozyskiwanie później majątku na swoją działalność od sponsorów, od organizacji pozarządowych, od innych podmiotów czy poprzez swoją działalność. Zdecydowana większość fundacji w momencie założenia nie ma kapitału, ponieważ nie jest to spółka prawa handlowego. Nie ma tu odpowiedzialności co do wysokości swoich udziałów. Nie ma odpowiedzialności co do majątku fundacji. Nie ma takiego przepisu w ustawie o fundacji. Nie możemy tutaj porównywać , że są to jakieś wkłady, akcje, udziały itp. Fundacja ma zupełnie inny charakter . Nie jest to przedsiębiorstwo. Tak gmina jak i powiat łącznie z Instytutem Lecha Wałęsy mają większość w Radzie Fundacji. My nie możemy bez końca forsować swoich argumentów , żeby mieć trzech przedstawicieli czy dwóch przedstawicieli. Powiat i radni powiatowi na propozycje naszej Rady Miejskiej, żeby zwiększyć tą reprezentację do trzech przedstawicieli tego nie zaakceptowali. Uznali, że taka reprezentacja jest właściwa. Jeżeli chodzi o sposób powoływania Rady Fundacji i osoby które tam zasiadają to w tej kwestii Państwo Gołębiewscy i Instytut Lecha Wałęsy zupełnie nie ingerowali. To była decyzja Zarządu Powiatu, radnych powiatowych i miejskich aby taki sposób reprezentacji określić. To, że tam jest Burmistrz i Zastępca i będą tam wiecznie siedzieć ale to nie muszą być te same osoby. Przecież są wybory . Zmienia się Zarząd Powiatu, zmienia się Burmistrz, Zastępca Burmistrza. Sposób likwidacji fundacji jest określony w statucie. Wymagana tam jest jednomyślność fundatorów. Ustawa ten tryb rozwiązuje dosyć precyzyjnie i jeżeli fundatorzy nie mogliby podjąć tej uchwały jednomyślnie to Wojewoda bądź Minister może złożyć do sądu taki wniosek i sąd może rozwiązać fundację stosownie do przepisu ustawy o fundacjach i innych ogólnie obowiązujących przepisów. Zasadniczą sprawą jest to zabezpieczenie, że pałac, park, nieruchomości nie przechodzą w momencie powołania fundacji na jej własność. Fundacja ewentualnie nabędzie do tego prawa najwcześniej po trzech latach i to przy spełnieniu dwóch warunków łącznie czyli odbudowie pałacu i uruchomieniu szkoły. Dopóki tego nie odbudują i nie uruchomią łącznie czyli w momencie przyjęcia uczniów do szkoły nie ma mowy o przejęciu pałacu i parku. Pozostaje to nadal własnością powiatu i gminy. Co do likwidacji powiatu nie odpowie na to pytanie ponieważ odpowiedź jest zbędna. Jeżeli powiat zostanie ewentualnie zlikwidowany zawsze ustawodawca regulował sprawę majątku pozostałego po powiecie czy po województwie czy po gmnie. Rada Miejska jest organem niezależnym od powiatu i nigdzie nie jest napisane , że powiat ma przyjąć pierwszy ten statut czy Rada Miejska. To Rada Miejska decyduje .Jest organem suwerennym czy ten statut przyjąć czy nie i nie musi oglądać się na Radę Powiatu. W imieniu Pana Burmistrza prosi o przyjęcie tych projektów. Radna Janina Drużkowska-Cader ustosunkowując się do przedłożonego projektu statutu i wielokrotnych dyskusji poinformowała, że przewijały się dwie kluczowe kwestie. Chodzi o to, że skoro głównym celem fundacji ma być odbudowanie pałacu i doprowadzenie do użytkowania go poprzez przeznaczenie na szkołę to oczywiście nie było potrzeby dokładania całego terenu leśnego, parkowego do tych kwestii, które mają być przekazane. Od samego początku pojawiały się takie wnioski aby podzielić te działki w taki sposób ,aby to ryzyko gdyby fundacja nie zaistniała bądź nie zadziałała zmniejszyć do minimum przez pozostawienie sobie olbrzymiego terenu leśnego. W tej kwestii zwróciła się z pytaniem do Pana Starosty Brzeskiego czy tak uczyniono, ponieważ jest to bardzo ważna kwestia z punktu roztropnego działania i rozsądnego działania w celu zmniejszenia ryzyka. Gmina i powiat dwie jednostki samorządowe są w stanie poprzez odpowiednie zapisy tak skonstruować zarówno uchwałę jak i statut, że to ryzyko może być minimalne lub go w ogóle może nie być. Druga kluczowa kwestia to zapewnienie sobie pakietu większościowego kontroli nad majątkiem gminy. Jeśli dzisiaj przed podjęciem uchwały ma wyrazić głos w dyskusji, swoją opinię to w jej ocenie ani jedna ani druga sprawa nie jest zagwarantowana. Uważa, że roztropne byłoby to, aby zapisy nie pozwalały na przekazywanie i sprzedaż tego , co nie jest niezbędne do odbudowy pałacu. Radny Krzysztof Dudziński poinformował, że o sprawach, które podnosił radny Ojczyk mówił rok temu i cały rok było na tyle czasu aby można było poprawić czy zaproponować coś , ale w tej kwestii nie podjęto żadnych zmian. Zwraca się do wszystkich radnych , iż głos radnego Ojczyka jest podyktowany troską o pełne zabezpieczenie majątku gminy. Radny Krzysztof Ojczyk ustosunkowując się do wypowiedzi radnego Knagi informuje, że w swojej wypowiedzi wspomniał o obawach i jest to obowiązkiem radnego aby wszelkie wątpliwości i pytania zadać przed podpisaniem aktu notarialnego i wytknąć wszystkie błędy projektowanej uchwały. Obowiązkiem jest również zadbać o mienie majątku gminnego ale póki co majątek pałacu jest powiatu. Mieszkańcy są w 100 % za tym aby pałac doprowadzić do wyremontowania. Natomiast mieszkańcy też wymagają i chcą aby to się odbyło z zabezpieczeniem interesów społecznych, uczciwie i te dwie kwestie trzeba pogodzić. Nie jest przeciwko fundacji. Chodzi tylko i wyłącznie o troskę i zabezpieczenie tego mienia. Chodzi o niektóre zapisy w projekcie statutu ,a nie fundacji. Ma wątpliwości do jednego z fundatorów , a nie do wszystkich. Natomiast w tym ryzyku, które kalkulujecie i chcecie podjąć nie ma przynajmniej w okresie tych trzech lat alternatywnych rozwiązań. Przez trzy lata jesteśmy ubezwłasnowolnieni, nie ma alternatywnych rozwiązań. Przez ostatnie półtora roku jak mało który radny tych uwag wyartykułował bardzo wiele ,a dzisiaj uczynił to na piśmie. Jest radnym miejskim, mieszkańcem miasta Brzeska. Pan Starosta jest Starostą , Burmistrz Burmistrzem tego miasta. Pałac jest własnością powiatu a nie radnego miejskiego. I Pan Starosta i Pan Burmistrz, chociaż Pan Burmistrz i Sekretarz w mniejszej kolejności i wszyscy urzędnicy ,ale urzędnicy Starostwa biorą za to ciężkie pieniądze żeby z majątkiem Państwa Goetzów zrobić porządek. Przez 6 czy 7 lat jak powiat przejął od Wojewody , Skarbu Państwa ten majątek to stoimy w miejscu tzn. , że źle jest zarządzany. Jest to własność powiatu i jego obowiązkiem jest dbać o ten majątek. Do tej pory państwo bierzecie pieniądze, niemałe premie motywacyjne , uznaniowe i waszym obowiązkiem jest szukać sponsorów. Jeśli chodzi o zapisy odnośnie powoływania i odwoływania Starostów i Burmistrzów to informuje, że tam te przepisy są nieprecyzyjne. Jasno jest powiedziane, że w Radzie zasiada każdorazowo Burmistrz, Wiceburmistrz, Starosta i Wicestarosta i nic więcej tam nie ma na temat odwoływania i powoływania. To jest zły zapis. Bo może się okazać, że komuś minie kadencja / mowa tutaj o Burmistrzach bądź Starostach/ i w tym momencie jeżeli Rada którakolwiek będzie chciała dokonać zmiany to ktoś kto jest w Radzie Fundacji powie dobrze to jest ogólny zapis ale nie ma szczegółowego trybu powoływania i odwoływania. W związku z powyższym nie będzie można takiej osoby odwołać i taka osoba może się sądzić i może się okazać, że taka osoba nie będzie mogła być odwołana fizycznie. Tutaj są poważne wątpliwości i do tej kwestii powinien się Radca Prawny ustosunkować. Jeżeli chodzi o likwidację powiatu, że zawsze będzie jakiś sukcesor prawny. Tak będzie , ale zgodnie z orzeczeniem sądu najwyższego nie ma sukcesora prawnego . Fundator przestaje istnieć. Zostaje w tym momencie trzech fundatorów i sześć głosów plus Państwo Włodkowie. Nie istniej powiat, który włożył 90 % majątku i nie będzie miał w razie zmiany prawnej administracji samorządowej głosu. Do tego również powinien odnieść się radca prawny. Jeśli chodzi o stwierdzenie, że radni miejscy są hamulcowi jak to określił jeden z radnych powiatowych , a powiedział Pan Przewodniczący. Powie w ten sposób Pan Przewodniczący jest Przewodniczącym tej Rady, ma Pan większość, współpracuje Pan z Burmistrzem i uważa tak, że mógł Pan przez te dwa lata kiedy Pan chciał , co Pan chciał wnieść pod obrady tej rady i uchwalić z większości wszystko co Pan chciał. I nie jest to moja wina i nie radny jest hamulcowym, bo nie osobiście prowadził rozmowy. Pretensje powinny być skierowane do władz pozostałych. Państwo Gołębiowscy niczym nie ryzykują chyba poza 2.000 złotych. Radna Anna Kądziołka-Kukurowska przedstawiła historię powstania pałacu Goetza Okocimskiego. Radna Agata Brzeska-Lebiecka poinformowała, że każdy z nas ma prawo do własnego zdania. Oczywiście nasza strona podejmie to ryzyko i podejmie tą dpowiedzialność w przeciwieństwie do państwa z klubu mniejszościowego. Państwo z klubu mniejszościowego pod przykrywką pięknych haseł ratowania pałacu przede wszystkim jej zdaniem leży na sercu chyba jego ruina, bo skutecznie stracie się utrudnić wszelkie sprawy jakie wokół tego pałacu są prowadzone. Na dzień dzisiejszy nie ma lepszej alternatywy niż powołanie tej fundacji. Nie jesteśmy w stanie zabezpieczyć się w 100 % przed każdą ewentualnością. Proponuje zakończyć tą dyskusję ponieważ ona nic merytorycznego już do sprawy nie wnosi. Nie musicie państwo z klubu mniejszościowego tej odpowiedzialności ponosić. Radni z klubu większościowego ją poniosą, jesteśmy na to gotowi. Ten pałac już dłużej nie może czekać. Następnie Pan Przewodniczący Rady poddał pod glosowanie wniosek o zamknięcie dyskusji w powyższej sprawie. Wniosek został przegłosowany przy 11 głosach za, przeciw 0, 7 wstrzymujących się od głosu. Pan Starosta Grzegorz Wawryka podziękował wszystkim osobom, które pracowały nad konstrukcją statutu tak ze strony Urzędu Miejskiego jak i Starostwa Powiatowego. Bardzo zdziwiły go wypowiedzi radnego Ojczyka. Wielokrotnie obrażał mnie i wiele innych osób. Informuje Pana radnego, że osobiście żadnych nagród ani wyróżnień nie otrzymywał przez okres 7 lat odkąd jest Starostą Brzeskim, a więc prosi Pana radnego aby się tak nie wypowiadać. Informuje, że ze względów tylko czysto technicznych sesja powiatowa jest później. Sesja odbędzie się 4 października jak kilku radnych powróci z urlopów. Składał propozycję nawet aby sesję Rady Miejskiej przełożyć , niemniej jednak otrzymał informację , że Rada Miejska posiada pewien harmonogram zwoływania rady i dlatego sesja jest dzisiaj. Statut w takiej formie jak został przedstawiony Radzie Miejskiej będzie przedstawiony również Radzie Powiatu i ma nadzieję, że stosowne decyzje podejmą. Dziwi postawa Pana radnego Ojczyka, ponieważ w miesiącu lutym czy w marcu byli Państwo Gołębiewscy , byli spadkobiercy rodziny Goetzów, Państwo Włodkowie i po tym spotkaniu złożyłem Panu radnemu propozycje aby Pan się włączył w prace nad tym statutem. I jeśli Pan radny miał tyle uwag to należało się w takie prace włączyć. Może tych błędów jak Pan radny twierdzi, że są można byłoby uniknąć. Obawy ma każdy. Osobiście również jako Starosta ma takie obawy. Od tego czasu wiele się zmieniło. Majątek nie jest wkładany do fundacji. Automatycznie fundacja nie jest właścicielem tego majątku. My go użyczamy na okres trzech lat. Jeśli w ciągu tych trzech lat pałac nie zostanie odbudowany i nie zostanie uruchomiona szkoła to ten majątek wraca do nas. Takie obawy należy również mieć, że przez okres trzech lat nic nie zostanie zrobione ? Ale my podejmujemy ryzyko. Jakie mamy inne wyjście. Kto z państwa zaproponował jakąś inną propozycję. Kiedy była mowa o tym, aby ewentualnie ten pałać może sprzedać to od samego początku padały głosy "wy sprzedajecie majątek gminy, powiatu" Chce również powiedzieć, że gdyby nie nacjonalizacja w 1948 roku to dzisiaj do tego majątku nic byśmy nie mieli, ponieważ tam właścicielem tego majątku byliby spadkobiercy rodziny Goetzów. Przecież oni są w Radzie Fundacji i mają swojego przedstawiciela. Dzisiaj się mówi o tym ,aby zawłaszczone majątki wracać i radni to wielokrotnie podkreślali, że należy to się spadkobiercom, właścicielom. Gdyby ruszyła ustawa reprywatyzacyjna , a gdyby nie było tej nacjonalizacji , która wiele osób skrzywdziła to my byśmy tam nie mieli nic do szukania, bo to byłby majątek spadkobierców rodziny Goetzów. Rodzina spadkobierców Goetzów jest pozytywnie nastawiona do mającej powstać fundacji. Ma nadzieję, że państwo radni stosowną uchwałę dzisiaj podejmą i uda nam się wszystkim z tą fundacją ruszyć. Innej alternatywy przez te kilka lat nie było. Pałac rujnował się przez 50 lat. Gdy był własnością Skarbu Państwa , a w tym czasie kiedy w tym pałacu mieściła się szkoła średnia nigdy tam nie były prowadzone kapitalne remonty. Były tylko doraźne remonty. Gdyby był w tej szkole na bieżąco prowadzony remont to dzisiaj nie mielibyśmy kwestii odbudowy pałacu. Natomiast wybudowaliśmy nową szkołę. Został obiekt i teraz wszyscy musimy myśleć, co z tym obiektem musimy zrobić. Cały czas ze środków samorządu powiatowego i gminnego są przekazywane środki na utrzymanie tego pałacu. Cały czas są tam osoby, które go pilnują , dbają o teren wokół pałacu. Nie jest trwoniony majątek. Pan Przewodniczący na wcześniejszy wniosek Pana radnego Mastalerza ogłosił 5 minutową przerwę w obradach sesji. Obrady zostały wznowione po przerwie. Następnie Pan Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku Tadeusz Pasierb przedstawił projekt uchwały w sprawie utworzenia fundacji pn. "Fundacja Akademii Goetz-Okocimskich", który został przyjęty przy 13 głosach za, przeciw 1, 7 wstrzymujących się od głosu jak niżej : Uchwała nr XXXV/221/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 28 września 2005 roku w sprawie utworzenia fundacji pn. "Fundacja Akademii Goetz-Okocimskich" / uchwała stanowi załącznik do protokołu / Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Lokalnego Programu Rewitalizacji Obszaru Miejskiego Brzeska na lata 2005 – 2013. Pan Stanisław Lis Prezes Firmy Konsultingowej HEKTOR w Tarnowie omówił program rewitalizacji obszaru miejskiego Brzeska na lata 2005 – 2013 wg załącznika do protokołu. Radny Józef Kubas wnosi o sprostowanie oczywistych błędów w rozdziale trzecim jeśli chodzi o jednostki szkolne. Obecnie nie ma na trenie miasta Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 1, Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 2 ma oddziały integracyjne, nie ma takich szkół średnich jak LO, Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych . Są natomiast dwa zespoły i jest trzecia szkoła Gimnazjum i Liceum Katolickie. Zapytał w którym punkcie tego programu będzie zawarta gospodarka odpadami komunalnymi ? A jeśli jest zawarta to jaka jest perspektywa do roku 2013. Pan Prezes Lis Stanisław poinformował, że oczywiste błędy zostaną poprawione. Następnie udzielił odpowiedzi informując, że jeśli chodzi o oczyszczalnie ścieków i sprawy związane z ochroną środowiska to w tym programie nie rozpatrujemy zagadnień związanych z perspektywami związanymi z gospodarką odpadami dlatego, że to jest jak gdyby przedmiot programu związanego z rozwojem działań dotyczących ochrony środowiska. Gmina powinna mieć jak gdyby osobny program lub powinno to zagadnienie być przedmiotem lokalnego programu rozwoju. Radna Janina Drużkowska-Cader zwróciła się z pytaniem ile kosztowało opracowanie tego programu, jak długo trwało opracowanie, ile osób pracowało ? Jakie są szanse, w których dziedzinach największe skorzystania przez gminę z tego programu, prosi aby podać priorytet jeden , dwa . Radny Zbigniew Mastalerz zwrócił się z pytaniem czy ten program przewiduje inwestycje na terenie gminy czy tylko w mieście ? Czy też te programy zapisane, z których mamy korzystać nie przewidują inwestycji na terenie innym poza terenem administracyjnym miasta . Pan Prezes Stanisław Lis udzielił odpowiedzi informując, że program rewitalizacji był opracowany przez Firmę Marketingową HEKTOR. Przy programie pracowało 6 osób. Program opracowywany był przez okres dwóch miesięcy. Kosztował 20.500 złotych brutto. Szanse dla Brzeska są duże. Podał terminy składania stosownych wniosków. Programy rewitalizacji zamykają się na terenie miasta. Program ten nie obejmuje inwestycji realizowanych na terenie wiejskim. Do terenów wiejskich są inne programy jak np. rozwój obszarów wiejskich i tam są podobne zasady tylko dotyczące obszarów wiejskich. Radny Zbigniew Mastalerz zwrócił się z pytaniem czy można skonstruować taki program rewitalizacji gminy Brzesko, w którym umieścimy również rewitalizację miasta ? Pan Stanisław Lis udzielając odpowiedzi poinformował, że teren całej gminy powinien być objęty strategią rozwoju gospodarczego i lokalnym planem rozwoju. Tam właśnie wszystkie zadania powinny być zapisane. Natomiast program rewitalizacji jest jak gdyby programem szczegółowym, który w sposób specjalny traktuje obszary miejskie. Radny Krzysztof Ojczyk zwrócił się z pytaniem jakie szanse daje Pan Prezes po zapoznaniu się z celami naszej gminy i jej rozwojem oraz kontaktu z urzędnikami na pozyskanie dodatkowych środków . Pan Prezes Lis Stanisław poinformował, że Firma HEKTOR realizuje wiele programów. Brzesko ma olbrzymi potencjał cywilizacyjny, który spowoduje, że te projekty , które związane są z dziedzictwem kulturowym mają szanse na uzyskanie powodzenia w granicach 70-80 %. Urząd Miejski pracuje w tym obszarze dotyczącym rozwoju i poziomu aplikacji bardzo wysoko i myśli, że to się też przekłada na środki finansowe, ponieważ Brzesko jest jednym z poważniejszych benificjentów funduszy PHARE. Na pewno należałoby wzmocnić ten sektor w Urzędzie Miejskim, ponieważ na ilość zatrudnionych urzędników w urzędach za mało jest zatrudnionych w sektorze związanym z pozyskiwaniem funduszy . Pan Prezes MPEC Edward Rozwadowski w odniesieniu do przedstawionego programu rewitalizacji terenów miejskich Brzeska poinformował, że firma MPEC zgłosiła swoje zadania i są to przebudowa i modernizacja miejskich sieci ciepłowniczych z technologii tradycyjnej na technologie preizolowanych. Następnie Pan Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku Stanisław Milewski przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia Lokalnego Programu Rewitalizacji Obszaru Miejskiego Brzeska na lata 2005 – 2013, który został przyjęty jednogłośnie jak niżej : Uchwała Nr XXXV/223/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 28 września 2005 roku w sprawie uchwalenia Lokalnego Programu Rewitalizacji Obszaru Miejskiego Brzeska na lata 2005 – 2013. / uchwała stanowi załącznik do protokołu/ W tym momencie Pan Przewodniczący Rady ogłosił 30 minutową przerwę w obradach. Obrady zostały wznowione po przerwie. Pan Przewodniczący Rady Miejskiej zapoznał z pismem dotyczącym czwartej edycji ogólnopolskiej kampanii "Zachowaj Trzeźwy Umysł" Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2005. Pani Skarbnik Gminy Celina Łanocha omówiła zmiany do budżetu na rok 2005 wg załącznika do protokołu. Następnie Pan Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku Tadeusz Pasierb przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2005, który został przyjęty przy 19 głosach za, przeciw 0, 1 wstrzymujący się od głosu jak niżej : Uchwała Nr XXXV/223/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 28 września 2005 roku w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2005 / uchwała stanowi załącznik do protokołu / Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIII/217/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 27 lipca 2005 roku w sprawie zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych szkół i publicznych przedszkoli prowadzonych przez inne niż gmina osoby prawne lub fizyczne. Następnie Pan Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku Stanisław Milewski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIII/217/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 27 lipca 2005 roku w sprawie zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych szkół i publicznych przedszkoli prowadzonych przez inne niż gmina osoby prawne lub fizyczne, który został przyjęty jednogłośnie jak niżej : Uchwała Nr XXXV/224/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 28 września 2005 roku w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIII/217/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 27 lipca 2005 roku w sprawie zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych szkół i publicznych przedszkoli prowadzonych przez inne niż gmina osoby prawne lub fizyczne. / uchwała stanowi załącznik do protokołu / Projekt uchwały w sprawie zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych oraz niepublicznych przedszkoli działających na terenie Gminy Brzesko Następnie Pan Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku Tadeusz Pasierb przedstawił projekt uchwały w sprawie zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych oraz niepublicznych przedszkoli działających na terenie Gminy Brzesko, który został przyjęty jednogłośnie jak niżej : Uchwała Nr XXXV/225/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 28 września 2005 roku w sprawie zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych oraz niepublicznych przedszkoli działających na terenie Gminy Brzesko. / uchwała stanowi załącznik do protokołu / Projekt uchwały w sprawie regulaminu przyznawania nagród Burmistrza Brzeska dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczne i wychowawcze. Pan Naczelnik Wydziału Edukacji Kultury i Sportu Józef Cierniak omówił regulamin przyznawania nagród Burmistrza Brzeska dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczne i wychowawcze, wg załącznika do protokołu. Pani Przewodnicząca Komisji Oświaty Barbara Stachowicz poinformowała , że ten regulamin został skonsultowany i pozytywnie zaopiniowany przez Panią Prezes ZNP. Następnie Pan Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku Stanisław Milewski przedstawił projekt uchwały w sprawie regulaminu przyznawania nagród Burmistrza Brzeska dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczne i wychowawcze, który został przyjęty jednogłośnie jak niżej : Uchwała Nr XXXV/226/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 28 września 2005 roku w sprawie regulaminu przyznawania nagród Burmistrza Brzeska dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczne i wychowawcze. / uchwała stanowi załącznik do protokołu/ Projekt uchwały w sprawie wyrażenia stanowiska w przedmiocie ugodowego załatwienia sprawy zwrotu nieruchomości Spółce Akcyjnej Jan Goetz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe w Krakowie. Następnie Pan Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku Tadeusz Pasierb przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia stanowiska w przedmiocie ugodowego załatwienia sprawy zwrotu nieruchomości Spółce Akcyjnej Jan Goetz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe w Krakowie, który został przyjęty jednogłośnie jak niżej : Uchwała Nr XXXV/227/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 28 września 2005 roku w sprawie wyrażenia stanowiska w przedmiocie ugodowego załatwienia sprawy zwrotu nieruchomości Spółce Akcyjnej Jan Goetz Okocimski Browar i Zakłady Przemysłowe w Krakowie. / uchwała stanowi załącznik do protokołu / Projekt uchwały w sprawie uznania skarg Pana Bolesława Mikołajczyka na działania Burmistrza Brzeska za nieuzasadnione. Następnie Pan Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku Stanisław Milewski przedstawił projekt uchwały w sprawie uznania skarg Pana Bolesława Mikołajczyka na działania Burmistrza Brzeska za nieuzasadnione, który został przyjęty przy 13 głosach za, przeciw 1, 6 wstrzymujących się od głosu jak niżej: Uchwała Nr XXXV/228/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 28 września 2005 roku w sprawie uznania skarg Pana Bolesława Mikołajczyka na działania Burmistrza Brzeska za nieuzasadnione. / uchwała stanowi załącznik do protokołu/ Projekt uchwały w sprawie uznania skargi Władysławy Migdy, Mariana Styrny, Bogumiły Fuczek, Józefa Przybyły i Janiny Przybyły, Aleksandra Styrny, Ewy Werewki, Lidii Góry oraz Mirosława Wiśniowskiego na działalność Burmistrza Brzeska za nieuzasadnioną. Radna Janina Druzkowska-Cader poinformowała, że część radnych nie zna źródłowych i pełnych materiałów, które są podstawą do podjęcia właściwej uchwały, w związku z tym pragnie przybliżyć te kwestie . Mianowicie 21 lipca 2004 roku został złożony wniosek mieszkańców o przesunięcie na obrzeża miasta planowanego ulicą Leśną zjazdu z autostrady. Mieszkańcy wnieśli o rozpatrzenie przez Radę Miejską wniosku o przesunięcie zjazdu z autostrady. Powołali się przy tym na to, że istniejąca rezerwacja pasa terenu przeznaczonego pod budowę zjazdu zamieszczona w planie zagospodarowania przestrzennego utraciła swoją ważność z końcem roku 2003. Zaś powielona ta rezerwacja w studium nie została należycie upubliczniona, ponieważ studium nie zostało złożone do ogólnej wiadomości mieszkańców. W związku z tym przywołali jeszcze opinie, że umieszczenie tej lokalizacji stoi w kolizji z interesami żywotnymi mieszkańców dotyczącymi bezpieczeństwa, hałasu oraz innymi. Ponieważ na to pismo, ten wniosek nie została do dzisiejszego dnia udzielona odpowiedź w związku z tym w tym roku po 12 miesiącach wniesiono zażalenie na nie załatwienie sprawy w terminie, biorąc za podstawę artykuł KPA i poproszono o wyjaśnienie przyczyn nie załatwienia sprawy jak również wyznaczenie Radzie Miejskiej terminu załatwienia tego wniosku z dnia 21 lipca poprzedniego roku. Jednocześnie wskazano na społeczny konflikt z Burmistrzem z powodu tego, że jest brak społecznej akceptacji co do lokalizacji. Natomiast samorząd Pan Burmistrz, Rada Miejska w tej sprawy nie wystosowała żadnego stanowiska ani do mieszkańców ani też do GDDKiA. Czyli odsunęła problem formalnie od siebie, chociaż wiemy, że prace i rozpoznawanie tematu istniało. Ale formalnie nie dopełniono odpowiedzi w tym względzie jasnej i szczegółowej. To pismo, które było zażaleniem w związku z przekroczeniem , naruszeniem art. 37 KPA zostało odczytane przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w ten sposób, że potraktowano go jako skargę na Burmistrza . Wprawdzie w tytule zacytowano o co chodzi, że należy wyznaczyć Radzie Miejskiej termin załatwienia sprawy powstałego konfliktu społecznego z Burmistrzem Brzeska i jednocześnie wskazano na sprawę tego terminu. Uważa, że organy, które tą sprawę rozpatrywały podeszły do tematu niewłaściwie. Dlatego, że sednem pisma było to aby Rada Miejska w określonym terminie rozpatrzyła pismo z ubiegłego roku. Tymczasem projekt uchwały jaki dzisiaj został przygotowany ,a zwłaszcza jego uzasadnienie wskazuje na to, że mamy podjąć uchwałę , że skarga jest nieuzasadniona. Czyli jeżeli w ten sposób byśmy głosowali to podważamy artykuł 37 KPA. Czyli Rada Miejska podejmując dzisiaj uchwałę o oddaleniu tej kwestii mówi tak "no cóż art. 37 KPA nas nie obowiązuje , mieszkańcy mogą sobie wprawdzie pisać różnego rodzaju pisma ,wnioski , prosząc o to i owo ale Rada Miejska, Burmistrz wcale nie muszą na to odpisywać i zajmować w tej sprawie stanowiska". Tak należy to zrozumieć, że oddalenie tej kwestii przy rozpatrzeniu tych wszystkich spraw właściwie byłoby tego rodzaju odpowiedzią, że artykuły są sobie ale one nas nie obowiązują. Jak wiemy wszyscy problem jest bardzo ważny, ponieważ dotyczy bardzo ważnego zagadnienia, bardzo ważnej inwestycji i interesów nie tylko osób dzisiaj tam mieszkających ale następnych pokoleń. Dotyczy przebiegu drogi tranzytowej na południe Europy w stronę Słowacji. Wprawdzie w uzasadnieniu pojawia się taki wątek, że wprawdzie samorząd , Rada Miejska nie jest kompetentny aby takie sprawy rozpatrywać. Powołuje się w uzasadnieniu, że nie ma decyzji o lokalizacji. Doskonale wiemy jak ta sprawa wygląda. Wynika to z pism, które przychodzą do Komitetu Społecznego i z pism, które przychodzą do Urzędu Miejskiego i odwrotnie. Mianowicie Pan Dyrektor Rapciak twierdzi w pismach, które kierował, które są w posiadaniu mieszkańców , że GDDKiA realizuje taką inwestycję i w taki sposób jaką sobie życzy samorząd. Czyli krótko mówiąc lokalizacja ulicy Leśnej będzie Leśną dlatego, że władze gminy , radni, samorząd taką chcą. Ten problem wyszedł na jaw wówczas kiedy zaczęła się tzw. konfrontacja mieszkańców kto kogo tutaj zwodzi, a wcześniej Pan Burmistrz mówił „co ja mam do powiedzenia skoro GDDKiA taką inwestycję chce realizować „. PO odkryciu tych sprzecznych opinii zaczął Komitet , zaczęli mieszkańcy sprawę drążyć. Doszło do spotkania w dniu 2 kwietnia gdzie Pan Burmistrz oświadczył publicznie, że nie dopuści do tego by zjazd ulicą Leśną nie szedł. Wtedy po takim oświadczeniu jasne stało się , że od tego momentu pojawił się konflikt społeczny. Do dnia 2 kwietnia mieszkańcy liczyli na to, że władza ich wysłucha, uwzględni żywotne interesy nie tylko ich ale następnych pokoleń i to, że wszyscy się dogadają i w takim duchu były prowadzone rozmowy ,spotkania, pisma. Nigdy wcześniej nie pojawiło się zażalenie ani skarga. Możemy mówić, że konflikt społeczny powstał wówczas kiedy Pan Burmistrz oświadczył to. Do dnia dzisiejszego mieszkańcy nie mają na piśmie odpowiedzi tego rodzaju lub odpowiedzi pozytywnej, że władza nas wysłuchała, że nasza alternatywa została zaakceptowana, że rozwiązanie które proponują jest właściwe. Chodzi o to, aby jasno Rada Miejska się określiła czy Rada Miejska akceptuje tą alternatywną trasę wyprowadzenia ruchu poza teren zurbanizowany , czy też nie. Ale to mieszkańcy chcą mieć na piśmie i należy się im to zgodnie z artykułem KPA. Jeżeli dzisiaj niektórzy radni zagłosują za tym, że skarga jest bezzasadna to głosowanie będzie za tym , że artykuły KPA nie obowiązują. Radna Jadwiga Kramer poinformowała, że w planie przestrzennego zagospodarowania zjazd był ustalony ulicą Leśną. Działo się to w latach siedemdziesiątych. I to na dzisiaj nie jest argument bo wtedy nikt nie przewidział takiej eksplozji rozwoju motoryzacji. A widać to po miejscach parkingowych na osiedlach. Dzisiaj rozmawiamy nie tyle o zjeździe z autostrady ale o zupełnie innym statusie drogi , ponieważ za ciężkie pieniądze został wybudowany most w Górce. Radny Krzysztof Ojczyk w związku z wyjaśnieniami Pani radnej Cader zwrócił się z pytaniem do Pana Przewodniczącego Rady "kiedy Rada Miejska zajmie stanowisko do skargi mieszkańców". Cała sprawa wyszła z tego, że pismo do Rady zostało skierowane w zeszłym roku a nikt tego pisma na oczy nie widział. Teraz mamy taką dziwną sytuację i jest to ewidentna Pana Przewodniczącego wina, że Pan Przewodniczący pismo mieszkańców schował do biurka. O ile wie to Pan Rapciak wydał decyzję lokalizacyjną na budowę autostrady w przypadku Brzeska chyba do ulicy Gajowej , a tą ulicę Leśną czy Kopaliny pozostawił jako drugą decyzję. Dlatego rozumie, że kwestia planowanego zjazdu na ul. Leśną dalej mimo, że temat autostrady leci jest w zasadzie nierozstrzygnięty i można dalej z mieszkańcami rozmawiać aby ten temat rozwiązać ku ich myśli. Prawdą jest , że Rada Miejska uchwalała plany przestrzenne i ten zjazd wówczas został uchwalony. Ale te plany przestały istnieć kilka lat temu ,w związku z czym Burmistrz powinien iść na rękę mieszkańcom i zjazd przesunąć na obrzeża niezurbanizowane miasta. Zwracał się z pytaniem do Burmistrza Brzeska czy potrzebny jest plan zagospodarowania przestrzennego ,wówczas otrzymał od Burmistrza odpowiedź, że wykonanie planu przestrzennego terenu nie obliguje Urzędu Miejskiego i , że opracowanie takiego planu zagospodarowania przestrzennego nie jest celowe w Brzesku. Biorąc pod uwagę taką odpowiedź Burmistrza, że on nie widzi potrzeby tworzenia planu zagospodarowania przestrzennego, który porządkuje ład gospodarczy w mieście , może również wszystkie te obszary konfliktów gasić . Dlatego nie rozumie stanowiska Pana Burmistrza. Rozumie, że Pan Burmistrz działa przeciwko tym mieszkańcom. Pan Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła zwrócił się z prośbą do Pana radnego Ojczyka aby nie mówił nieprawdy albo nie uprawiał demagogii. Natychmiast pismo jak tylko wpłynęło do Biura Rady zostało skierowane na posiedzenie Komisji Gospodarki Komunalnej, Komisje Gospodarki Finansowej. Sprawa tego pisma była szeroko omawiana na komisjach. Efektem tego było później spotkanie mieszkańców z radnymi, Panem Dyrektorem Rapciakiem. Były dyskutowane państwa mieszkańców propozycje innego obejścia i niech Pan radny nie opowiada takich spraw, że ten temat był przez Przewodniczącego Rady schowany do biurka . Takie stwierdzenie Pana radnego jest nieuczciwe i dlatego wyprasza sobie takie inwektywy wobec mieszkańców. To jest uprawianie z Pana strony populizmu. Efektem tych działań było później przekazanie całej dokumentacji Pani Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej gdzie dokładnie zapoznano się ze sprawą mieszkańców. Nie leży to w interesie Przewodniczącego Rady aby takie sprawy mieszkańców były chowane i nie upubliczniane. Takie Pana stwierdzenie jest nieuczciwe. Radny Krzysztof Dudziński poinformował, że o tych sprawach, nad którymi dzisiaj dyskutujemy wiemy wszyscy od 1,5 roku. Sam w tej sprawie zabierał kilka razy głos , podawał propozycje. W związku z tym jak długo będziemy jeszcze dyskutować. Kiedy ta sprawa zostanie ostatecznie załatwiona. Kiedy protestujący mieszkańcy dowiedzą się jaka jest w tej kwestii prawda. Czy ten zjazd będzie przebiegał ulicą Leśną czy będzie przebiegał z wolą mieszkańców. Radny Józef Kubas w swoim wystąpieniu zacytował słowa świętego Augustyna w procesie rewitalizacji obszaru miejskiego "miasta nie składają się tylko z domów i ulic ale z ludzi i ich nadziei" Myśli, że dużo z tych słów można skierować do tego problemu , który teraz rozważamy. Myśli, że przy dobrej woli wszystkich zainteresowanych, a szczególnie Lasów Państwowych można by było zjazd z autostrady skierować na tereny niezurbanizowane miast. Radny Zdzisław Grodny poinformował, że mieszkańcy Społecznego Komitetu protestacyjnego byli na bieżąco informowani. Brali udział również w posiedzeniu komisji . Opinie i stanowisko komisji było im znane. Odbywały się również spotkania Burmistrza i Dyrekcji GDDKiA z mieszkańcami. Odbyła się również wizja lokalna w terenie gdzie mieszkańcy wskazywali możliwości wykonania trasy zjazdu z autostrady. Stanowisko komisji i Burmistrza zostało przesłane do GDDKiA. Pan Zastępca Burmistrza Krzysztof Bigaj poinformował, że nikt się nie pytał przed 20 czy 30 laty kiedy przez centrum Brzeska przejeżdżał sznur samochodów i nikt nie dbał o to , że półtora metra od mieszkań od wielu set rodzin przejeżdżały ciężkie i lżejsze samochody. Nikt o to nie dbał na ul. Wiejskiej i Leśnej. Dlatego pyta czy ten protest jest protestem radnych , protestem mieszkańców czy wymierzonym przeciwko Panu Burmistrzowi. Uważa, że wszyscy chcą jeździć nowymi poszerzonymi z nowym asfaltem drogami. Ten zjazd z autostrady na pewno da więcej miejsc pracy. Zauważył, że Pani radna Drużkowska operuje półprawdami jak w swojej ulotce wyborczej. Tak samo Pani radna zmienia fakty na korzyść w tym momencie kiedy Pani radnej to jest odpowiednie. Tak samo było w Pani radnej ulotce wyborczej. Zwrócił się z prośbą do mieszkańców aby sensownie i rzetelnie przeanalizować czy nowa trasa wyasfaltowana z ekranami ze skrzyżowaniami, które spełniają warunki europejskie będzie mieszkańcom przeszkadzać ? Myśli, że mieszkańcy poszli w grupie z tymi radnymi, którzy nie chcą aby cokolwiek Burmistrzowi i tej radzie cokolwiek się udało. Dotyczy to pałacu Goetza, dotyczy to zjazdu z autostrady oraz wielu innych działań tej Rady Miejskiej. Pan Burmistrz Jan Musiał poinformował, że jest na bieżąco z GDDKiA i prace przygotowawcze tej inwestycji idą na szczęście zgodnie z harmonogramem. Firma, która wygrała przetarg na projekt łącznie ze zjazdami pracuje w normalnym trybie. Dla dobra rozwoju tego miasta ten zjazd z autostrady musi być synchronizowany w czasie z budową autostrady. Jeżeli tego nie zrobimy i będziemy dyskutować , będziemy decyzje odciągać i dyskutować na temat innej alternatywy, która w czasie się niesamowicie wydłuży i nie będzie synchronizowana w czasie ze zjazdem z autostrady to możemy w czasie zaprzepaścić jedyną szanse dla Brzeska. Bochnia i Tarnów się z tym upora i może się okazać, że w Brzesku zjazd później nie będzie potrzebny bo z Bochni jedzie się 10 minut do Brzeska i Sącza. W imię odpowiedzialności za rozwój tego miasta nie dopuści do tego aby zjazd w Brzesku w kierunku południowym nie był synchronizowany w czasie z budową autostrady. Jeżeli mówimy o planach przyszłościowych czyli budowie obwodnicy zachodniej miasta Brzeska to absolutnie w planach perspektywicznych za 20 czy 30 lat jeżeli miasto na tyle się rozwinie możemy z urbanistami czy planistami myśleć o innej alternatywie , droższej, pracochłonnej, czasochłonnej itd. Zapytał ile z tych protestujących mieszkańców mieszka przy ul. Leśnej, która w ramach zjazdu będzie zmodernizowana , przystosowana do ruchu, gdzie będzie drogą bezpieczną pod względem ekologicznym. W tej chwili jest to praktycznie droga powiatowa , bardzo zaniedbana i niebezpieczna. W ramach zjazdu z autostrady będzie zmodernizowana, będą ekrany, będą separatory itd. Dojazd do Brzeska będzie szybszy i łatwiejszy tą drogą niż obecnie. Osoby, które protestują nie mieszkają przy tej drodze i nie wie o co tutaj w ogóle chodzi . Dla rozwoju tego miasta ten zjazd trzeba jak najszybciej wykonać. To nie jest już nasza decyzja tylko GDDKiA, która przystąpiła już do działania. Dzisiaj wyprowadzenie ruchu obwodnicą poza miasto wyludnia miasta i wpływa na zastój gospodarczy. Niejedno miasta na tym już się przekonało. Jeżeli chcemy mieszkać czysto, ekologicznie bez żadnego hałasu to się należy wyprowadzić z miasta, ponieważ miasta mają również i swoje utrudnienia. Głównym zadaniem samorządu jest rozwój gospodarczy tej gminy. Bo jeśli nie będzie miejsc pracy, podatków to nic nie zrobimy w żadnej dziedzinie. Wyprowadzenie dzisiaj ruchu poza miasto może spowodować osłabienie rozwoju gospodarczego. Jeżeli ktoś w tym przypadku będzie protestował bezzasadnie / z ul. Leśnej nie ma protestu/ to będzie go oskarżał o hamowanie rozwoju gminy Brzesko, o niezrozumienie tematu. Radny Krzysztof Dudziński w nawiązaniu do wystąpienia Pana Burmistrza informuje, że na tak krótkim odcinku od mostu na ul. Okocimskiej nie można załatwić ekranów akustycznych , a co dopiero na ul. Leśnej, jak wierzyć tym wszystkim zapewnieniom. Radna Janina Drużkowska-Cader w nawiązaniu do wystąpienia Pana Burmistrza Bigaja poinformowała, że Pan Burmistrz w tym przypadku znieważa jej osobę i pomawia powołując się na nieprawdy jakimi operuje. Oświadcza Panu Burmistrzowi Bigajowi, że w jej ulotce wyborczej nie było żadnych półprawd ani nieprawd. Po drugie informuje, że we wszelkich działaniach instytucji państwa , urzędu, administracji ma być dobro człowieka. A zatem jeżeli Panowie Burmistrzowie przywołujecie rozwój gospodarczy miasta to należy myśleć o rozwoju służącym człowiekowi a zabijający jego środowiska naturalnego , środowiska przyrodniczego. Nie można na szali tzw. rozwoju gospodarczego intensywnej komunikacji przez osiedla mieszkaniowe poświęcać zdrowie i życie ludzi. Jeżeli tutaj nie doprowadzimy do ustalenia jednoznacznego co jest najważniejsze to tego konfliktu nigdy nie rozwiążemy. Władze są po to by służyć ludziom, ich życiu, ich zdrowiu , ich zasobności. Ale najważniejszy jest człowiek a nie samochody , nie przedsiębiorstwa. Bardzo prosi Panów Burmistrzów o to zrozumienie. Radna Anna Kądziołka-Kukurowska poinformowała, że na temat tego zjazdu mówimy dwa lata wstecz. Dlatego zwraca się z pytaniem czy rzeczywiście coś tak bardzo stoi na przeszkodzie by ten zjazd przesunąć 600 czy 800 metrów. Tutaj nie chodzi o to by nie było tego zjazdu, bo ten zjazd jest nieodzowny łączący południe z północą. Wydaje się, że to jest możliwe aby dokonać tego przesunięcia zjazdu. Dalej to tak się zastanawia nad tym kto dał zezwolenia na budowę tego osiedla Leśna-Kopaliny jeśli tam będzie przechodzić ten zjazd . Dla dobra nas wszystkich i zakończenia tego konfliktu należy dokonać przesunięcia proponowanego zjazdu z autostrady . Byłoby to najlepsze rozwiązanie dla wszystkich. Radny Jan Kusiak poinformował, że mieszka przy drodze powiatowej, która jest naturalną obwodnicą w dużej mierze zatkanej drogi Nr 4 i nic się nikomu nie dzieje. W tej chwili należy dyskutować ale naprawdę rzeczowo. Kwestia ustalenia zjazdu z obwodnicy jest generalnie żywotną sprawa dla społeczności Komitetu Protestacyjnego. Pani Władysława Migda mieszkaniec ul. Wiejskiej w Brzesku poinformowała, że jest zbulwersowana wypowiedziami niektórych radnych ,a szczególnie Pana Burmistrza. Chodzi przecież tutaj o dobro człowieka i mieszkańców, którzy będą dotknięci problemem uciążliwości tej drogi. Informuje radnych, że mieszka przy ul. Wiejskiej ale w niedalekim sąsiedztwie ul. Leśnej i będzie w strefie bezpośredniego zagrożenia. Wszyscy mieszkańcy z tego rejonu obecni na sali będą mieszkać w strefie uciążliwości tej drogi. Informuje Pana Burmistrza, że mieszkańcy absolutnie nie przeszkadzają w rozwoju tego miasta. Jest przecież możliwość przebiegu tej drogi inną trasą w innym terenie niezurbanizowanym. Chcemy ten temat załatwić polubownie i dlatego proponujemy inne obejście. Informuje, że wszędzie w Europie nadmierny ruch wyprowadza się z miasta a u nas nie wie dlaczego Pan Burmistrz chce wprowadzać do miasta. Uważa, że te decyzje, które są podejmowane przez Pana Burmistrza mieszkańcy nie mogą zaakceptować. To prawda sprawa od roku nie jest załatwiona przez Pana Przewodniczącego, brak odpowiedzi pisemnej na wniosek wzywający Radę Miejską do podjęcia uchwały rozstrzygającej wniosek mieszkańców. Oprócz tego mieszkańcy monitowali problem jeszcze dwoma pismami do załatwienia sprawy. Po podjęciu uchwały mieszkańcy skierują sprawę do sądu , celem zaskarżenia kwestii bezczynności Rady Miejskiej. Pan Sekretarz Gminy Bogusław Babicz poinformował że jeśli chodzi o formę załatwienia tej sprawy to pragnie wskazać na przepis art. 14 KPA. Ponieważ były zarzuty, że ta sprawa jest nie rozpatrywana, że wniosek leży od roku czasu w Radzie Miejskiej i nic się z tym nie dzieje. Kodeks przewiduje nie tylko formę pisemną załatwienia sprawy ale również ustną gdy przemawia za tym interes strony. Myśli, że tutaj forma załatwienia sprawy była jak najbardziej przez Radę Miejską zachowana . Liczne debaty, spotkania z mieszkańcami, które się toczyły na terenie Osiedla Kopaliny-Jagieły . Również dyskusja na komisjach, na których państwo skarżący byli zapraszani uważa, że od strony formalno-prawnej taki tryb załatwienia sprawy był lepszy niż odpowiedź pisemna. Dlatego, że uczestniczyło w tym szerokie grono mieszkańców i mieli możliwość wypowiadania się. Myśli, że Rada Miejska wybrała właściwy tryb załatwienia sprawy. Nie unikało się tutaj dyskusji. Od roku toczy się szeroka debata z udziałem Pana Burmistrza, z udziałem władz generalnych dyrekcji i głos opinii publicznej również jest brany pod uwagę. Pan Marian Styrna mieszkaniec ul. Poprzecznej w Brzesku poinformował, że ten problem należy rozpatrywać w trzech punktach : sprawa skargi mieszkańców , sprawa zjazdu, sprawa tranzytu. Jest za zjazdem z autostrady ale ma poważne obawy, że w ten zjazd zostaje wprowadzony ruch tranzytowy, który dzieli miasto na dwie części. Bezpośrednio przebiega przez Osiedle Browarna. Będzie Osiedle Pomianowskie. Jest Osiedle Jagiełły. Mieszka 300 metrów od obwodnicy a odczuwalny jest w piątek, sobotę i niedzielę ogromy huk i stuk . Ekrany nie załatwiają sprawy . To jest wielka bzdura. Obowiązkiem Pana Burmistrza było pisemnie powiadomić mieszkańców, że sprawa o którą wnosimy zostanie załatwiona zgodnie z KPA w trybie odpowiednim, a Pan tego nie uczynił. Przesunięcie zjazdu o 1 kilometr nie stoi na przeszkodzie aby pozyskać nowe miejsca pracy. Pan Burmistrz Jan Musiał uważa, że w oczywisty sposób został przez niektóre osoby pomówiony o działania, na które na pewno nie zasłużył. Na pewno głos mieszkańców się absolutnie liczy dlatego ciągle mieszkańców wysłuchujemy. Ciągle się spotykamy bo inaczej nie sposób byłoby rządzić. Ale doskonale państwo mieszkańcy wiedzą, że w państwie demokratycznym zadowolić nie wszystkich można. I zgodnie z procedurami jakie nas obowiązują decyduje większość. Nikt na dzień dzisiejszy lepszego systemu nie wymyślił. Pragnie nadmienić , że aglomeracja miejska ma swoje uciążliwości. Ustawa o ochronie środowiska nie dopuści do tego ,aby przy budowie inwestycji jaką jest zjazd z autostrady pewne uciążliwości związane z hałasem, z drganiami były przekroczone. Po modernizacji ul. Leśnej wszystkie uciążliwości jakie do tej pory występują zostaną poprawione. Przy budowie takiej inwestycji jak zjazd z autostrady wymagana jest ocena oddziaływania na środowisko. Muszą to zatwierdzić wszystkie służby odpowiedzialne za te uciążliwości ,aby ta droga mogła być wybudowana. Rada Janina Drużkowska – Cader poinformowała Pana Burmistrza, że demokracja ma swoją wartość tylko wtedy kiedy jest oparta na wartościach. Demokracja bez wartości obraca się przeciwko ludziom, a więc to jest sprawa nie tylko większość, ale jeżeli większość się opowiada za dobrem to tak. Ale musi uwzględnić podstawowe wartości człowieka. A podstawową wartością człowieka jest życie i zdrowie. Natomiast rozwój przedsiębiorczości jest kolejną wartością. A więc musimy tutaj zachować priorytety , ich kolejność. Przesunięcie zjazdu o 500 metrów przyczyni się nie tylko do poprawy bezpieczeństwa , zdrowia , lepszego środowiska, ale także do większego zdynamizowania rozwoju przedsiębiorczości ze względu na udostępnienie dużych terenów tuż przy drodze. A przy ul. Leśnej takich dużych terenów nie ma. Pan Burmistrz Brzeska Jan Musiał udzielając odpowiedzi Panu radnemu Dudzińskiemu poinformował, że z informacji jakie posiada firma TRANPROJEKT, która wygrała przetarg ma obowiązek do końca tego roku przygotować dokumentację techniczną budowy autostrady ze zjazdami w kierunku północnym do drogi wojewódzkiej w kierunku południowym do Nr 4. Jak tylko firma ta ukończy prace z dokumentacją techniczną i kosztorysami to następnym etapem będzie rozpoczęcie procedur wydawania nowej decyzji lokalizacyjnej dla autostrady i zjazdów. Wówczas zgodnie z obowiązującymi procedurami wszystkie strony będą mogły się wypowiedzieć , oprotestować itd. Następnie Pan Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku Tadeusz Pasierb przedstawił projekt uchwały w sprawie uznania skargi Władysławy Migdy, Mariana Styrny, Bogumiły Fuczek, Józefa Przybyły i Janiny Przybyły, Aleksandra Styrny, Ewy Werewki, Lidii Góry oraz Mirosława Wiśniowskiego na działalność Burmistrza Brzeska za nieuzasadnioną, który został przyjęty przy 13 głosach za, przeciw 1, 6 wstrzymujących się od głosu jak niżej : Uchwała Nr XXXV/ 229/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 28 września 2005 roku w sprawie uznania skargi Władysławy Migdy, Mariana Styrny, Bogumiły Fuczek, Józefa Przybyły i Janiny Przybyły, Aleksandra Styrny, Ewy Werewki, Lidii Góry oraz Mirosława Wiśniowskiego na działalność Burmistrza Brzeska za nieuzasadnioną. / uchwała stanowi załącznik do protokołu/ Ad 9 Interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi na te interpelacje i zapytania Radna Janina Drużkowska-Cader złożyła następującą interpelację : 1)Wnosi o wystąpienie do stosownych urzędów w sprawie poprawy estetyki dworca kolejowego. 2)W ślad za postulatami mieszkańców wnioskuje kolejny raz o realizację przedłużenia ulicy Kossaka w stronę skrzyżowania ulicy Królowej Jadwigi z ulicą Ogrodową oraz odcinka w stronę ulicy Jasnej. Wykonanie tych brakujących odcinków umożliwi funkcjonowanie bardzo potrzebnego szlaku komunikacyjnego od kościoła w Słotwinie do kościoła Św. Jakuba w Brzesku. Udrożni i połączy ulice dochodzące do ulicy Kossaka z rejonu Osiedla Leśna i poprawi bezpieczeństwo i warunki środowiska na osiedlu Jagiełły w Brzesku. Istnieje zatem pilna potrzeba wprowadzenia tej inwestycji (ulicy Kossaka) do budżetu na rok 2006. 3)Uprzejmie prosi o włączenie do budżetu realizacji przy ul.Królowej Jadwigi chodnika . Chodzi o bezpieczeństwo młodzieży i dzieci idących do szkoły . 4)Uprzejmie prosi o nadzór nad wykonawstwem dróg i chodników przy ul. Wiosennej i Poprzecznej gdyż firma Wolimex narusza interesy osób trzecich: a)firma Wolimex budując chodnik nie dostosowuje w wielu przypadkach wysokości chodnika do wysokości już wcześniej prawomocnie wybudowanych ogrodzeń. Otóż wykonawca przykrywa obudowy klinkierowe ogrodzeń, murki ogrodzeniowe. Doprowadza się w ten sposób do spływu wód na prywatne posesje. b)firma Wolimex wykonuje wjazdy do bram w taki sposób, że utrudnia dostęp do posesji, a jest to sporne z zapisami decyzji o warunkach zabudowy c)firma Wolimex na tzw. pasy zieleni wysypuje ziemię z kamieniami, zamiast ziemi czystej, której jest w tym terenie pod dostatkiem. Ponadto ani drzewa ani trawa nie rośnie na kamieniach d)firma Wolimex w niektórych przypadkach tak kształtuje pasy zieleni, że powoduje nachylenie w stronę posesji prywatnych powodując zanieczyszczenia gleby osób trzecich. Radny Stanisław Turlej przypomina, ze w ciągu kilku najbliższych dni upływa bardzo ważny termin. W związku z tym zwraca się z prośbą o podanie, jakie działania podjęto, by zabezpieczyć interesy gminy ,w związku z upływem 1 października 2005 roku piętnastu lat nowelizacji Kodeksu Cywilnego, która umożliwiła zasiedzenie gruntów publicznych i legalizację istniejącego faktycznie stanu rzeczy przed 1990 rokiem. Radny Józef Kubas interpelacja ustna , a sprawa dotyczy ulicy Czarnowiejskiej przy wejściu na cmentarz Żydowski. Po drugiej stronie jest domek drewniany, który powoduje, że droga tak właśnie zakręca. Koło tego domku drewnianego został postawiony w tym tygodniu garaż, który wyjazd ma na zebry dla pieszych. Jest to sprawa karygodna i jeżeli urzędnik państwowy wydał taka decyzję to należy ten garaż szybko zlikwidować. Radna Jadwiga Kramer interpelacja dotyczy bezpieczeństwa w parku miejskim. Na wyraźną prośbę mieszkańców ul. J.Goetza zwraca się z prośbą do Pana Burmistrza o podjęcie działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa i spokoju mieszkańców domów zlokalizowanych w parku miejskim, a zwłaszcza ich dzieciom oraz przygodnym spacerowiczom na tym obszarze. Wg relacji mieszkańców domu "pod Zegarem" na niektórych odcinkach alei parkowych i przed pałacem praktykowane są przez młodych ludzi "samochodowe wyścigi rajdowe" godzące w zdrowie i życie przechodniów. Na zwracaną uwagę reagują agresywnie. Wespół z zarządcą parku miejskiego prosi tą sprawę powierzyć trosce naszej policji, aby ustrzec mieszkańców przed grożącym im niebezpieczeństwem. Radny Krzysztof Ojczyk interpelacja pisemna dotyczy : 1)Jak będą się kształtować ceny usług za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków na rok 2005/2006. Jakie podwyżki są planowane oraz jaką kwotę dotacji planuje się wpisać do projektu budżetu na rok 2006 ? 2)Czy planowane są podwyżki cen za wywóz nieczystości na rok 2006 oraz jaką kwotę dotacji planuje się wpisać do projektu budżetu na rok 2006 ? 3)Czy planowane są podwyżki cen za opłaty centralnego ogrzewania na rok 2006 ? 4)Jak wygląda obecnie gospodarka odpadami w Gminie ? 5)Co się dzieje w Spółce MPK, co z planami naprawczymi, co i kiedy przedstawi radnym Wiceburmistrz odpowiedzialny za MPK ? Radny Zdzisław Grodny proponuje opracowanie uchwały Rady Miejskiej o obowiązku likwidacji różnych zanieczyszczeń chwastów pod karą grzywny. Wnosi aby z obowiązku Urząd Miejski wykosił trawę koło domu handlowego Lidl w Brzesku i obciążył kosztami właściciela działki. Radna Agata Brzeska-Lebiecka zwróciła się z następującymi pytaniami : 1)Czy centrum miasta Brzeska jest sprzątane, a jeśli tak to czy Urząd Miejskiej ma wpływ na jakoś wykonywanych prac, ponieważ wygląd ulic nie świadczy o tym, że prace porządkowe są wykonywane ? 2)Czy prace remontowe na ul. Kościuszki zostały zakończone, a jeśli tak to prosi o uporządkowanie parkowania samochodów na tych ulicach ? 3)Co się stało ze środkami finansowymi zaplanowanymi w budżecie na rok 2005 na remont ulicy dojazdowej do szpitala ? . Dlaczego zostały tylko prowizorycznie załatane dziury a nie wykonano nowej nawierzchni ? Radny Leszek Klimek wnosi interpelacje ustną dotyczącą likwidacji dzikiego wysypiska śmieci w Jasieniu ul. Nowy Świat na placu po Carlsberg Okocim . Radny Zbigniew Mastalerz zwrócił się z pytaniem dotyczącym : Czy brak programu rewitalizacji gminy /tereny wiejskie/ nie będzie kiedyś w przyszłości przeszkodą do występowania i starania się o środki pomocowe na rewitalizacje tychże terenów ? Zwraca się z prośbą aby władze miasta poczuły się odpowiedzialne za wygląd przystanku PKS w Brzesku. Prosi aby mimo wszystko wykonać odpowiednie zadaszenie. Radny Zdzisław Grodny wnosi aby poprawić estetykę przystanku PKS przy E4 w Jadownikach. Radny Jan Kusiak w imieniu mieszkańców ul. Profesora Bujaka złożył podziękowanie Panu Burmistrzowi za pomoc w założeniu trzech lamp oświetleniowych. Zwraca się z prośbą aby w roku przyszłym doprowadzić do połączenia ul. Starowiejskiej z ul. Szczepanowską. Jest to nieduży odcinek wymagający podwiezienia ziemi, tłucznia aby był przejezdny / zasypać wąwóz/ Złożył podziękowanie za podjęcie prac remontowych , konserwacyjnych figury Matki Bożej, która jest usytuowana przed wjazdem do Blaszanki. Pan Zastępca Burmistrza Krzysztof Bigaj poinformował, że Pan Burmistrz Musiał udzieli pisemnej odpowiedzi na wszystkie zadane interpelacje i zapytanie. Następnie udzielił odpowiedzi Panu radnemu Ojczykowi w zakresie działań naprawczych w MPK. Poinformował, że wraz z Panem Prezesem i mechanikami są sprawdzane i rozeznawane tematy jakiego typu autobusy można by było sprowadzić do Brzeska aby ten tabor unowocześnić. Pan Prezes MPK będzie występował z prośbą do Wysokiej Rady o przeznaczenie dodatkowych środków finansowych . Informuje, że MPK nie ma żadnych przeterminowanych zadłużeń. Sądzi, że te działania , które Pan Prezes i Rada Nadzorcza podjęły będą przynosiły efekty w przyszłym roku, ponieważ proces przystosowania do gospodarki rynkowej ma również swoje uwarunkowania osobowe i ludzkie i jest procesem długofalowym rozłożonym na trzy lata. Jeśli chodzi o drogę dojazdową do szpitala to informuje Panią radną Lebiecką, że w zawartych kontraktach PHARE nigdy nie było mowy o nakładkach pełnych tylko o uzupełnieniach w tych miejscach gdzie została wykonana kanalizacja czy podłącza. Zostały złożone dwa wnioski o środki pomocowe. Pan Sekretarz Gminy Bogusław Babicz udzielił odpowiedzi Panu radnemu Ojczykowi na pytanie dotyczące ceny usług za dostarczanie wody i odprowadzania ścieków. Procedura tutaj jest taka, że RPWiK przygotowuje corocznie wniosek cenowy, uwzględniając koszty swojej działalności. Taki wniosek cenowy najpóźniej do 25 listopada musi być przedstawiony Zgromadzeniu Związku Międzygminnego i to Zgromadzenie podejmuje decyzję o zatwierdzeniu bądź też o korektach tego wniosku cenowego. Trudno w tej chwili przesądzić jakie będą ceny na przyszły rok. Niemniej jednak na pewno jako Związek Międzygminny i samo przedsiębiorstwo biorąc pod uwagę, że te podwyżki nieduże ale wprawdzie były w bieżącym roku będzie czynić starania aby tych podwyżek na rok przyszły uniknąć czyli aby pozostawić na poziomie roku bieżącego. Natomiast jeśli chodzi o podwyżki cen za centralne ogrzewanie to informuje, że obecnie obowiązująca taryfa została zatwierdzona przez Urząd Regulacji Energetyki, do którego MPC musi występować o zatwierdzenie taryf od 1 marca bieżącego roku i ona będzie obowiązywała przez rok czyli praktycznie obejmie najbliższy sezon grzewczy. W związku z czym podwyżek nie należy się tutaj spodziewać. Ad 10. Zapytania Przewodniczącego Młodzieżowej Rady Gminy i odpowiedzi na te zapytania Pan Sekretarz Gminy Bogusław Babicz poinformował, że Pan Przewodniczący Młodzieżowej Rady Gminy prosił o usprawiedliwienie jego nieobecności na dzisiejszej sesji Rady Miejskiej, ponieważ nie może być obecny ze względu na pilne obowiązki szkolne. Natomiast jest taka propozycja, która została podjęta na posiedzeniu Komisji Oświaty aby ten punkt porządku obrad przenieść na początek obrad sesji np. po sprawozdaniach komisji ponieważ Przewodniczący Młodzieżowej Rady Gminy chciał na przyszłej sesji złożyć sprawozdanie ze swojej działalności. Pan Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła wyjaśnił Panu Sekretarzowi, że jeśli Przewodniczący Młodzieżowej Rady Gminy chce uczestniczyć w tym naszym gremium to powinien być od początku do końca. Powinien się liczyć z tym, że te obrady będą trwały długo. Po to był wybierany . Nie tylko, żeby przyszedł na chwilę, ale żeby się przyglądał jak wyglądają obrady Rady, jakie są problemy tutaj. Taki był sens tworzenia tej Rady. Uczestniczy tylko raz w miesiącu i myśli, że nie jest to problem. Jest kilka osób w prezydium i nie zawsze musi być obecny Pan Przewodniczący. Ma swoich zastępców i nie widzi takiej potrzeby aby ten punkt rozpatrywać na początku. Ad 11 Zapytania przewodniczących jednostek pomocniczych gminy i odpowiedzi na te zapytania Pani Katarzyna Pacewicz-Pyrek zwróciła się w imieniu mieszkańców z pytaniem kiedy zostanie ponownie uruchomione skrzyżowanie Solskiego i Starowiejskiej, chodzi o sygnalizację świetlną. Informuje, że w słoneczne dni jadąc od strony miasta mieszkańcy Brzeska już wiedzą, ale wszyscy kierowcy na obcych rejestracjach po prostu się gubią, ponieważ im się wydaje, że świeci się czerwone światło i czasami ci kierowcy blokują ruch. Taka sama sytuacja czasami jest ze światłem zielonym. Poinformował, że wystosowała pismo do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie o spowodowanie wyrównania drogi Solskiego / usiana jest kanałami/ i dlatego zwraca się z prośbą o poparcie tego wniosku w tej sprawie. Jednocześnie wnioskowała aby w budżecie Zarządu Dróg Wojewódzkich zabezpieczyć środki na remont chodnika na ul. Solskiego / w kierunku od Koby do domu ludowego/ Otrzymała odpowiedź aby gmina zadeklarowała 50 % środków na udział gminy w tym zadaniu. Dlatego prosi aby wspólnymi siłami pertraktować z Zarządem Dróg Wojewódzkich, aby chociaż tą jedną stronę tego chodnika doprowadzić do ludzkiego stanu. Pani Jadwiga Kramer Przewodnicząca Zarządu Osiedla Browarna wnosi o uporządkowanie brudu na rondzie i ustawienia w tym miejscu koszy na śmieci / 4 sztuki/ Odpowiedzi udzielił Pan Zastępca Burmistrza Krzysztof Bigaj Udzielając odpowiedzi Pani Przewodniczącej Osiedla Brzezowieckie poinformował, że w budowie tego skrzyżowania w 50 % współudziałowcem był Wojewódzki Zarząd, Starostwo i oczywiście gmina Brzesko. Pan Burmistrz Dobranowski nie dokonał odbioru tego skrzyżowania ze względu na błędy konstrukcyjne. Mimo tych niedziałających świateł to skrzyżowanie spełnia swoją rolę, ponieważ ustawione znaki powodują pełne upłynnienie ruchu. Na pewno włączona sygnalizacja świetlna byłaby jeszcze lepsza dla płynnego ruchu. Po zakończeniu prac, które tam zostały wykonane ta sygnalizacja po odebraniu tego skrzyżowania zostanie na pewno włączona. Ad 12 Wolne wnioski i zapytania Pan Kazimierz Orlewicz mieszkaniec Brzeska zgłosił uwagę dotyczącą ul. Przemysłowej. Mieszkańcy ul. Przemysłowej otrzymali pismo od Firmy SURANTEX, która chce w tym rejonie zlokalizować przetwórnię metali kolorowych. Nie określono w jaki sposób miałaby się odbywać ta przeróbka. Z tego powodu mieszkańcy czyją się zagrożeni . Co prawda jest to ul. Przemysłowa ale tam nie koniecznie musi funkcjonować przemysł. Mieszkańcy tego rejonu wnieśli protest do Miejskiej Rady i dlatego oczekujemy na wyjaśnienia tego problemu. Mieszkańcy otrzymali dwie decyzje . Jedna decyzja, która odmawia ustalenia warunków zabudowy. Druga decyzja, która daje warunki zabudowy. Wobec tego mieszkańcy nie wiedzą, czy to jedno z drugim ma coś wspólnego. Dlatego zwraca się w imieniu mieszkańców o sprecyzowanie tematu czy będzie tam funkcjonował taki zakład czy nie. Bo jeśli miał by funkcjonować taki zakład to mieszkańcy zapowiedzieli, że będą dalej protestować. Towarzystwo takiej przetwórni mieszkańcom nie odpowiada. Drugi temat dotyczy sortowni śmieci, który funkcjonuje w rejonie budowanych domków jednorodzinnych przez Firmę Granit. Jest to sortownia, która na razie być może nie zagraża tak bardzo ale już hałas jest odczuwalny podczas tłuczenia butelek. . Otrzymaliśmy pismo, że przewiduje się w tym miejscu budowę nowej hali, która ma być dalszym rozwinięciem tej sortowni. Dlatego zwraca się z pytaniem czy taka hala będzie funkcjonować na stałe czy jest to chwilowe zjawisko. Radny Krzysztof Ojczyk zwrócił się z pytaniem czy gmina Brzesko wyłoży dodatkowe środki finansowe na poprawę skrzyżowania ul. Solskiego i Starowiejskiej? Uważa, że władze miejskie, Przewodniczący Rady Miejskiej powinni na samym początku sesji podać informację czy też komunikat , że przewodniczący poprzedniej kadencji został wybrany na posła RP, ponieważ kultura tego wymaga. Zwrócił się z pytaniem czy został zaproszony na dzisiejsze obrady ? Pan Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła wyjaśnił panu radnemu Ojczykowi, że oficjalne wyniki podane są dopiero dzisiaj i trudno mówić o zaproszeniu na dzisiejszą sesję Rady Miejskiej kogokolwiek. Wcześniej było tak praktykowane , że do wszystkich posłów wysyłane zawsze były zaproszenia na sesję. Natomiast z tego rejonu z tego miasta z tego okręgu Nr 15 zostało wybranych 9 posłów i mieszkańcy naszej gminy głosowali na różnych posłów. Stąd uważa i w imieniu rady tak też będzie stawiał sprawę, że wyśle gratulacje do wszystkich 9 posłów nie tylko do jednego. Miło nam, że z Brzeska jest jeden poseł. Natomiast orientacje są różne i myśli, że wszyscy posłowie cała dziewiątka powinna dbać o interes tej gminy, ponieważ również tutaj z tej gminy były głosy i to dosyć duże na wszystkich dziewięciu posłów. Radny Zdzisław Grodny złożył wielkie uznanie dla kolegów i koleżanek radnych, którzy startowali w tym wyborach a nie zostali wybrani na posłów do parlamentu. Pan Bronisław Trestka zamieszkały w Brzesku przy ul. Głowackiego 26 B zwrócił się z pytaniem czy jest ujęta w planie perspektywicznym budowa kolektora ścieków na ul. Przemysłowej w Brzesku. Prosi o odpowiedź na piśmie. Radny Stanisław Turlej zwrócił się z pytaniem do Pana Burmistrza czy przy różnych zabiegach dotyczących MPK nie należałoby zastanowić się nad pewnymi kwestiami formalnymi a dotyczącymi kontroli biletów zniżkowych. Dotyczy rencistów i emerytów, pojawiają się wątpliwości co te osoby powinny przy sobie posiadać . Czy legitymację, czy odcinki rent, czy wydruk z konta. Proponuje aby się tym tematem zająć i ewentualnie pouczyć pracowników firmy kontrolującej. W związku z wyczerpaniem porządku obrad sesji Rady Miejskiej w Brzesku Pan Przewodniczący Rady Lech Pikuła zamknął obrady XXXV sesji Rady Miejskiej w Brzesku. Obrady trwały od godziny 10-tej do godziny 18 – tej . Protokołowała - Bogumiła Łanocha Przewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku - mgr inż. Lech Pikuła