P R O T O K Ó Ł NR VII/2003 z obrad sesji Rady Miejskiej w Brzesku, odbytej w dniu 28 kwietnia 2003 roku w sali obrad Urzędu Miejskiego w Brzesku ul. Głowackiego 51 Obradom sesji przewodniczył radny Lech Pikuła przewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku. W obradach sesji uczestniczyła 20 radnych. Radna / radny 1.Brzeska – Lebiecka Agata 2.Drużkowska – Cader Janina 3.Dudziński Krzysztof 4.Grodny Zdzisław 5.Kądziołka – Kukurowska Anna 6.Kubas Józef 7.Kucia Maria 8.Kusiak Jan 9.Knaga Edward 10.Mastalerz Zbigniew 11.Migdał Stanisław 12.Milewski Stanisław 13.Ojczyk Krzysztof 14.Pasierb Tadeusz 15.Pikuła Lech 16.Sproski Kazimierz 17.Stachowicz Barbara 18.Turlej Stanisław 19.Waresiak Jan 20.Warzecha Apolonia Radni nieobecni usprawiedliwieni : Radna Jadwiga Kramer Ponadto udział w sesji wzięli : 1.Pan Burmistrz Brzeska Jan Musiał 2.Pan Zastępca Burmistrza Bogdan Dobranowski 3.Pan Zastępca Burmistrza Krzysztof Bigaj 4.Pan Sekretarz Gminy Bogusław Babicz 5.Pani Skarbnik Gminy Wanda Prus 6.Pan Senator Józef Sztorc i Pani Poseł Barbara Marianowska 7.Pan Radca Prawny Urzędu Miejskiego Edward Pietrus 8.Zaproszeni goście wg załączonej listy obecności. Ad 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad Pan Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła otworzył obrady VII sesji Rady Miejskiej w Brzesku. Powitał wszystkich zebranych na sali obrad radnych, Pana Senatora Józefa Sztorca oraz Panią Poseł Barbarę Marianowską , Panów Burmistrzów i gości zaproszonych stwierdzając, że na stan 21 radnych w obradach sesji uczestniczy 20 radnych, a więc wymagana liczba radnych do podejmowania prawomocnych uchwał. Projekt porządek obrad wraz z materiałami został radnym doręczony, zapytał czy wszyscy radni otrzymali materiały na dzisiejszą sesję ? Uwag nie ma. Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił projekt porządku obrad sesji. Informuje, że tzw. szybką ścieżką legislacyjną w związku z przeprowadzeniem referendum ogólnokrajowego wpłynął w ostatniej chwili projekt uchwały i stąd proponuje do przedstawionego porządku obrad wprowadzić w punkcie 8 podpunkt 2 w sprawie utworzenia w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej obwodu głosowania w ogólnokrajowym referendum w sprawie wyrażenia zgody na ratyfikację Traktatu dotyczącego przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej. Zapytuje radnych czy są jeszcze uwagi do przedstawionego porządku obrad ? Radny Krzysztof Ojczyk pyta czy w związku z tą uchwałą nie następuje sytuacja kiedy należałoby uchwalić obwody głosowania dla całego miasta Brzeska . Pan Sekretarz Gminy Bogusław Babicz poinformował, że taka konieczność nie zachodzi dlatego, że obwód do głosowania w szpitalu czyli w SP ZOZ jest obwodem nie stałym , tworzonym każdorazowo doraźnie dla każdych wyborów, także i dla referendum. Natomiast stałe obwody Wysoka Rada podjęła jeszcze w poprzedniej kadencji w roku 2000 uchwałę o utworzenia 17 stałych obwodów i one na dzień dzisiejszy pozostają nie zmienione. Dlatego nie ma potrzeby głosowania , powoływania stałych obwodów przed każdymi wyborami. Tak było dawniej ale od czasu ordynacji z 1998 roku sytuacja uległa zmianie. Nawet w tej chwili nie wolno do każdych wyborów tworzyć nowych obwodów. Doraźny obwód w szpitalu gminę nic nie kosztuje bo na ten cel są przekazywane środki finansowe z Warszawy z Państwowej Komisji Wyborczej . Następnie Pan Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie projekt porządku obrad wraz ze zmianami – dodatkowy projekt uchwały, który został przyjęty jednogłośnie jak niżej : 1.Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad 2.Uchwalenie porządku obrad i przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji 3.Interpelacje radnych 4.Sprawozdanie Burmistrza z realizacji uchwał Rady Miejskiej za okres od ostatniej sesji 5.Sprawozdanie Burmistrza z jego działalności jako organu wykonawczego gminy za I kwartał 2003 roku 6.Sprawozdania z posiedzeń komisji za okres od ostatniej sesji 7.Analiza stanu drobnej i średniej wytwórczości w gminie Brzesko 8.Podjęcie uchwały w sprawie : 1/ udzielenia absolutorium dla Burmistrza Brzeska 2/ utworzenia w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej obwodu głosowania w ogólnopolskim referendum w sprawie wyrażenia zgody na ratyfikacje Traktatu dotyczącego przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej 9. Odpowiedzi na interpelacje radnych 10. Zapytania i wolne wnioski 11. Zamknięcie obrad sesji. Protokół z poprzedniej sesji Rady Miejskiej był wyłożony do wglądu w Biurze Rady Miejskiej – pyta czy są uwagi do protokołu. Radny Zbigniew Mastalerz poinformował, że zapoznał się z kilkoma protokołami i nigdy nie było protokołowane wyjście radnego z sali co więcej nierzadko ci radni nie brali udziału w głosowaniu. W tym protokole dostrzegł taką notatkę ,że „Pan Mastalerz opuścił na 15 minut salę” czemu ma to służyć ? Pan Przewodniczący Rady wyjaśnił, panu radnemu, że protokół może zawierać różne informacje, chodzi o to że w pewnym momencie gdyby na tyle radnych opuściło obrady sesji ,że nie byłoby quorum i w związku z tym podjęta uchwała nie miałaby mocy prawnej. Służy to temu aby analizować czy rada jest władna do podejmowania stosownych uchwał. Radny Zbigniew Mastalerz poinformował, że chodziło mu o to, że niektórzy radni opuszczali salę w trakcie głosowania i nie było to protokołowane. Pan Przewodniczący Rady zapytał radnego Mastalerz „to w związku z tym o co Panu radnemu chodzi ?”. Jaką Pan ma propozycję. Radny Zbigniew Mastalerz wyjaśnił, że właśnie ma pytanie do Pana Przewodniczącego, „czemu ten zapis miał służyć „ Pan Przewodniczący Rady wyjaśnił, że w przypadku opuszczenia sali przez większa ilość radnych w danym momencie podejmowanie uchwał byłoby nie możliwe, ponieważ nie byłoby quorum i temu to ma służyć i stąd takie skrupulatne notowanie. Radna Janina Drużkowska – Cader wobec tego zapytała Pana Przewodniczącego dlaczego jeżeli radni na kilka godzin opuszczają salę obrad nie jest to protokołowane, czemu ma to służyć ? Pan Przewodniczący Rady wyjaśnił, że ma to temu służyć iż inni radni się usprawiedliwiają i ja o tym wiem a w tym momencie nie było takiego usprawiedliwienia i stąd został ten fakt zanotowany. Zgodnie ze Statutem radny obowiązany jest usprawiedliwić swoją nieobecność i wyjście z sali obrad a w związku z tym jest taka prośba do państwa radnych aby usprawiedliwiali swoje nieobecności. Protokół z poprzedniej sesji Rady Miejskiej w Brzesku został przyjęty 19 za, przeciw 1, O wstrzymujących się od głosu. Ad 3 Interpelacje radnych Radny Zdzisław Grodny w związku z pojawiającymi się informacjami na temat ogłoszenia przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Brzesku, przetargów na dokumentację modernizacji węzła cieplnego w brzeskim szpitalu, zwraca się z zapytaniem do Pana Burmistrza dlaczego Dyrektor SP ZOZ nie uwzględnił w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, lokalnych uwarunkowań związanych z istniejącą i funkcjonującą siecią ciepłowniczą, której właścicielem jest MPEC Brzesko. Prosi o poinformowanie, czy w tej sprawie podjęte zostały jakiekolwiek działania przez władze gminy Brzesko ? Rady Józef Kubas 1/ dotyczy usunięcia dzikich wysypisk śmieci przy ul.Szczepanowskiej, których liczba znacznie się zwiększyła w okresie poświątecznym, 2/ dotyczy zorganizowania cyklu prelekcji nt. wejścia Polski do Unii Europejskiej także w gimnazjach i młodszych klasach licealnych, 3/ dotyczy uporządkowania terenu „trójkąta” między ul. Powstańców Warszawy /parking/ , placem przyszłego dworca autobusowego i okolicznymi blokami / oczyścić teren, wyciąć trawę, usunąć śmieci/ . W tym temacie wstępnie rozmawiał z pracownikiem Urzędu Miejskiego Panem Mleczką Radna Janina Drużkowska – Cader 1/ skierowała zapytanie do Pana Senatora i Pana Przewodniczącego Rady – sprawa dotyczy zmiany w ustawie ubezpieczeń społecznych odnośnie rent rodzinnych / świadczeń dla sierot i półsierot/ została od nich pobierana około 10 % składka na tzw. narodowy fundusz ochrony zdrowia. Zapytuje kto jest odpowiedzialny za zmniejszanie świadczeń ,bardzo niskich dzieciom, młodzieży która nie pracuje, z czego się to bierze , jest to bardzo poważny problem, narazie słyszała że zostalo to potępione przez kościół, biskupów. Myśli że wiele społeczeństwa o tych zmianach jeszcze nie wie. Uważa, że Rada Miejska powinna podjąć pewne stanowisko, że do takich sytuacji naprawdę nie można dopuszczać, ponieważ są to osoby znajdujące się w znacznie gorszej sytuacji niż rodziny pełne. Mamy tutaj do czynienia z paradoksem ponieważ nastąpiła niewielka waloryzacja a tak naprawdę zabranie pieniędzy tym dzieciom , które się uczą lub jeszcze nie uczą jest większe w dobie zwiększających się kosztów. Uważa, że to jest sytuacja godna potępienia. Wiemy, że Komisja Zdrowia wciąż jeszcze nie działa i jako osoba, która wcześniej te sprawy prowadziła w poprzedniej kadencji składa tą sprawę. Prosi Pana Senatora aby był ambasadorem , rzecznikiem tych rodzin, tych dzieci, tej młodzieży. 2/ pytanie skierowane do Pana Sekretarza, Radcy Prawnego aby udzielili odpowiedzi jaki jest stan prawny poprzedniej sesji kiedy doszło do naruszenia prawa gdy pod koniec sesji Pan Przewodniczący dopuścił do zmiany wcześniej przyjętego porządku obrad. Co z ważnością uchwał, co z wypłaconymi dietami? Dlaczego w Brzesku na sesji Rady Miejskiej dochodzi do tak ewidentnego łamania prawa, co w tym zakresie państwo zrobiliście ? Słyszała głos Pana Sekretarza, że jest to niedopuszczalne wobec tego zapytała dlaczego szanowne prezydium rady dopuszcza takie sytuacje . 3/ dlaczego jest tak, ze zgłaszając sprawę chociażby usunięcia zbiorowiska śmieci przed sesjami odpowiedniemu urzędnikowi miasta te sprawy nie są należycie z powagą potraktowane. Przychodzą święta zebrane śmieci zostają rozsypane na całe osiedle. Dwukrotnie w tej sprawie interweniowała bez skutku do dzisiejszego dnia. Radna Anna Kądziołka – Kukurowska 1/ dotyczy ponownego zastanowienia się nad zakupem nowego autobusu dla potrzeb MPK w Brzesku. Pracuje w Komisji Gospodarki Finansowej w związku z tym proszę sprawdzić, chodziło o zakup nowego autobusu a nie renowację strych, które mają 19 lat. Rozmawiała z panami kierowcami autobusów MPK i odpowiedź była jednoznaczna, że należy problem poruszyć na sesji i ponownie przeanalizować sprawę zakupu nowego autobusu czy remont starych autobusów . 2/ dotyczy przestrzegania zakazu palenia traw w naszej gminie, ponieważ palenie traw powoduje to, że wszystko co żyje w tej trawie ginie. Palenie traw odbywa się najczęściej w godzinach popołudniowych 3/ dotyczy zorganizowania wyjazdu do Rzymu za taką czy inną odpłatnością w związku z tym , że w tym roku będziemy obchodzić 25 lecie pontyfikatu Ojca Świętego Jana Pawła II. Radny Krzysztof Dudziński jak wygląda sprawa zagospodarowania terenu byłej cegielni w Jasieniu, jaki dalszy bieg sprawy, czy coś wiadomo ? Radna Barbara Stachowicz czy jest w planie przewidziany pozimowy remont dróg asfaltowych głównie chodzi o drogi wiejskie ponieważ są bardzo zniszczone po tej długiej zimie. Czy sprzątanie poboczy będzie przewidziane również na najbliższy okres chodzi głównie o ulice podmiejskie, ponieważ miasto jest pięknie wysprzątane a tereny które przylegają do miasta również w takim porządku były utrzymane. Ad 4 Sprawozdanie z realizacji uchwał rady Miejskiej od ostatniej sesji Sprawozdanie złożył Pan Burmistrz Brzeska Jan Musiał. Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu. Ad 5 Sprawozdanie Burmistrza z jego działalności jako organu wykonawczego Gminy Sprawozdanie złożył Pan Burmistrz Brzeska Jan Musiał za I kwartał 2003 roku. Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu. Zapytania radnych Radny Krzysztof Ojczyk 1/ czy na ulicy Starowiejskiej przetarg na wykonanie dokumentacji kanalizacyjnej jest w opracowaniu, czy będzie w opracowaniu, czy w ogóle jest planowany ? Chodzi o potencjalne dołączenie tzw. „rury” z osiedla Brzezowieckie do Oczyszczalni Zajazie. 2/ Pan Burmistrz powołał Komisje ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 10 osób – kiedy ta komisja została powołana i kto wszedł do tej komisji ? 3/ zarządzeniem również Pan Burmistrz powołał Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego czy jako radni moglibyśmy dostać ten regulamin do własnego użytku? Radny Zbigniew Mastalerz zapytuje która uchwała w sprawie zarządzania zasobami mienia miejskiego została skierowana do oceny wojewody czy ta którą dostaliśmy czy tą którą planowaliśmy przegłosować wraz z poprawkami Pana Makucha które je zgłosił. Pan Przewodniczący Rady wyjaśnił panu radnemu, że uchwała która została uchwalona przez Radę, dlatego dziwi mnie pana pytanie . Radny Zbigniew Mastalerz wyjaśnił, że czytał protokół z sesji i tam wyraźnie pisze którą głosowaliśmy. Pan Przewodniczący wyjaśnił, że nie może być realizowana czy wysłana do wojewody ta uchwała, która była projektem to jest bezsens. Radna Janina Drużkowska – Cader wnosi aby radnym doręczać sprawozdanie kwartale Burmistrza Brzeska bo jest lepszy wgląd i więcej spraw z tego sprawozdania można zapamiętać. Wnosi aby Pan Burmistrz poinformował i podał szacunkowy koszt urządzenia gabinetów burmistrzowskich. Pan Burmistrz Brzeska poinformował, że urządzenie gabinetów burmistrzowskich było wymuszone zmianą organizacyjną Urzędu Miejskiego. Przeprowadzono również remont korytarzy, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej. Budżet jawny , ogłoszenie o przetargach i ich wynik był podany w internacie, w odpowiedzi na pytania poda pani radnej dokładne koszty związane z urządzeniem gabinetów burmistrzowskich . Jeśli chodzi o zapytanie Pana Mastalerza to oczywiście została do nadzoru prawnego Wojewody Małopolskiego wysłana uchwała, która była na sesji czytana i przegłosowana. Jeśli chodzi o Regulamin Organizacyjny Urzędu i zapytanie radnego Ojczyka to informuje , że od samego początku jak ten regulamin wszedł w życie znajduje się na stronie brzeskiej w internecie. Regulamin jest do wglądu każdego zainteresowanego nie tylko radnego i można się z nim zapoznać. Zwrócił się z prośbą do radnych ,że w razie jakichkolwiek pytań radnych związanych nie tylko z pracą Urzędu ale z wydziałami to prosi aby te pytania kierować bezpośrednio do Burmistrza jako kierownika zakładu ponieważ bezpośrednio odpowiada za pracę Urzędu i taka jest procedura. Każdy radny ma prawo miedzy sesjami zgłaszać interpelacje ale są pewne zasady organizacji za które odpowiada Burmistrz a były takie przypadki, że pracownik przychodził i pytał bo nie wiedział co robić gdy radny mu coś tam polecił. Prosi aby ta droga służbowa była zachowana. Komisja alkoholowa pracuje od wielu lat w podobnym składzie. Składa się z fachowców, ludzi kompetentnych, różnych organizacji. Dokładny skład komisji poda w zapytaniach. Przygotowywujemy większe projekty do funduszy strukturalnych i sprawą kanalizacji w rejonie ul. Starowiejskiej też się będziemy zajmować. Radny Józef Kubas poinformował Pana Burmistrza, że widzi pewną sprzeczność informacyjną, ponieważ kiedyś na sesji słyszał, że interpelacja to krótkie zapytanie i aby nie przedłużać sesji należy wcześniej u danego naczelnika wydziału zasięgnąć odpowiedniej informacji czy np. jest coś możliwe do zrobienia a w przypadku braku właściwej odpowiedzi dopiero zgłaszać problem na sesji a teraz słyszy, że z każdą sprawą należy iść do Burmistrza. Proszę wyjaśnić od razu jaka jest droga służbowa. Był wcześniej u Pana Mleczki i dlatego, że nie uzyskał satysfakcjonującej informacji zgłosił problem na sesji. Pan Burmistrz Brzeska Jan Musiał wyjaśnił, że jednoznacznie potwierdza swoje stanowisko. Z wieloma rzeczami nie należy czekać do sesji a załatwić wcześniej. Można złożyć interpelacje między sesyjną, czy zapytanie i zostawić w sekretariacie. Radny Krzysztof Ojczyk zwrócił się z pytaniem jaki jest stan prawny Kina Bałtyk. Słuszna uwaga, że regulamin organizacyjny Urzędu Miejskiego jest w internecie ale nie każdy radny ma w domu internet. Pan Burmistrz Brzeska Jan Musiał wyjaśnił, Kino Bałtyk jest własnością Tarnowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Przedwojenny Sokół reaktywowany dochodzi swoich praw własnościowych. Jest już w tej chwili wyrok w tej sprawie, że jeżeli wojewoda znajdzie alternatywną posiadłość, działkę jakąś nieruchomość na terenie województwa małopolskiego która usatysfakcjonuje TARR to powinno się dokonać zamiany. Czyli TARR żeby nie uszczuplić swojego majątku może dostać zamienną nieruchomość o podobnej wartości a w zamian za to Przedwojenny Sokół odzyska kino. Niestety mimo naszych apeli, nacisków do dzisiaj nie uzyskano takiej konkretnej propozycji która by zadowoliła TARR. Mamy pewien pat prawny i fizyczny w tej sprawie. Jeśli chodzi o naszą umowę z TARR to jest korzystna. Jest to symboliczna opłata tj. 100 zł plus rewaloryzacja co roku jeśli chodzi o stopień inflacji tej kwoty tj. na tej zasadzie że my płacimy dzierżawę a z kolei TARR płaci nam podatek od nieruchomości i te dwie kwoty prawie się kompensują. Pan Komendant Policji w Brzesku Andrzej Małek jest prawdą, że miasto wiele włożyło w ostatnich latach na rzecz bezpieczeństwa . Prosi aby wykonać 100 m chodnika na ul. Szczepanowskiej – czy jest realna szansa aby rozpocząć i wykonać te prace w tym roku ? Pan Burmistrz Brzeska Jan Musiał poinformował, że budżet na ten rok został uchwalony. Na pewno głos Pana Komendanta będzie rozpatrywany ale trudno to dzisiaj powiedzieć czy ta inwestycja będzie zrealizowana w tym roku. Radna Anna Kądziołka – Kukurowska poinformowała, że na terenie naszej gminy jest dużo osób z wyższym wykształceniem, które nie otrzymują pracy. Zwraca uwagę aby najpierw zatrudniać osoby z naszej gminy. Wie, że kompetencje Burmistrza obecnie wzrosły ale trudno radnych odsyłać na stronę internetową , to jest nie eleganckie. Dla radnego uważa, że Pan Burmistrz zawsze powinien znaleźć swój czas, jeśli nie w danym momencie i dniu to w następnym a nie bawić się w dodatkową biurokrację. Jeśli chodzi o mnie to nie powiem ale Pan Burmistrz zawsze ma czas i dlatego prosi aby dla innych radnych też pan Burmistrz ten czas miał. Pan Burmistrz Brzeska ustosunkował się do wypowiedzi Pani radnej Anny Kądziołka – Kukurowska. W tym monecie głos zabrał Pan Senator Józef Sztorc Poruszył kwestie związane ze zmianą zapisów ustawy o ubezpieczeniach, kwestie ubezpieczeń społecznych w KRUS, kwestie dzikich wysypisk śmieci. Nawiązał do nowo otwartego basenu kąpielowego w Brzesku, poruszył sprawy kultury i sportu na terenie gminy Brzesko. Poinformował, ze pismo Pana Przewodniczącego Pikuły w sprawie bezrobocia przedstawił w senacie. Poruszył problemy związane z drobną wytwórczością i tzw. podatkiem liniowym. Pytania Radny Józef Kubas zwrócił się z pytaniem czy ewentualnie obecny rząd nie myśli w najbliższym czasie zlikwidować małe powiaty. Pan Senator Józef Sztorc poinformował, że trzy miesiące temu Pani profesor Hojna - Duch szefowa doradców Pana Kołodki pierwszy raz wystąpiła z propozycją reformy finansów publicznych i w tej propozycji było między innymi obniżenie kosztów funkcjonowania państwa i podano jakie są koszty utrzymania powiatów. Tą propozycję podtrzymał Pan minister spraw wewnętrznych i administracji Krzysztof Janik, ponieważ jemu administracja państwa jest podległa. Poinformował, że jest przeciwko likwidacji czy łączeniu powiatów. Radna Anna Kądziołka – Kukurowska poruszyła kwestie niskich emerytur dla nauczycieli i dlatego zwróciła się z prośbą aby te problemy poruszyć w senacie ponieważ o tym trzeba mówić głośno. Prosi aby zwrócić uwagę na nauczycieli, którzy pracowali, mieli olimpijczyków, mieli nagrody ministra. Poruszyła kwestie związane z przeprowadzonym w najbliższym czasie referendum w sprawie wejścia Polski do Unii Europejskiej. Radny Zdzisław Grodny zwraca się z prośbą o wsparcie finansowe obiektu w Jadownikach LZS. Zwraca się również z prośbą o wsparcie w razie likwidacji naszego powiatu. Prosi również o pomoc w skróceniu i uzyskaniu lokalizacji budowy wysypiska w naszej gminie. Radny Krzysztof Dudziński zwrócił się z prośbą aby przy podziale środków finansowych na sport wziąć pod uwagę na pierwszym miejscu Okocimski Klub Sportowy. Następnie głos zabrała Pani Poseł Barbara Marianowska Odniosła się do kwestii : naprawy finansów państwa polskiego, braku ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, Unii Europejskiej, afery Rywina, spraw gminy – jak np. utylizacji odpadów komunalnych Zwróciła się z prośbą aby sprawy trudne dotyczące gminy Brzesko były przedstawiane do Bura Poselskiego a w miarę możliwości zobowiązała się pomóc w ich rozwiązywaniu czy poruszyć je w interpelacjach poselskich. Pytania Radny Edward Knaga zwrócił się z pytaniami dotyczącymi następujących kwestii : czy został rozliczony dług pana Buzka w jaki sposób rozliczana jest akcyza za sprzedane piwo – czy nie można jej w całości przeznaczyć na potrzeby gminy, sprawy Rywina – czy ktoś niepotrzebnie nagłośnił całą sprawę Radny Krzysztof Ojczyk czy wiadomo coś na temat likwidacji dopłat czy dotacji do prywatnych przedszkoli i szkół w nowym projekcie Pana ministra Radna Janina Drużkowska – Cader pytanie dotyczy : zmiany ustawy o bezrobociu i zatrudnieniu, jaka jest opinia na temat narodowego funduszu ochrony zdrowia, zwłaszcza o zabieraniu pieniędzy - składki zdrowotnej sierotom, półsierotom i zmniejszeniu w ten sposób świadczeń, sprawa Spółdzielczych Kas Oszędnościowo – Kredytowych które były tworzone przez grono społeczników a w tej chwili następuje poprzez wydawanie odpowiednich uchwał kasy krajowej tzw. „gangsterstwo”- większe SKOK – i polują jak gdyby na mniejsze, te które służyły w lokalnych społeczeństwach. Dano takie wymogi kapitałowe poprzez konstruowanie takich uchwał, że nie mogą te małe społeczności SKOK –owskie funkcjonować. Dlatego prosi aby tej kwestii się przyglądnąć. posiada odmienne zdanie na temat afery Rywina – uważa, że jest to pierwszy krok walki z korupcją w naszym społeczeństwie, ponieważ takich afer lokalnie mamy bardzo dużo. Nie bójmy się jawności życia publicznego, nie bójmy się odpowiadać na pytania radnych, które być może są niezręczne dla decydentów. Uważa, że im więcej media będą o pewnych sprawach pisać, im więcej pewne sprawy będą kontrolowane tym więcej będzie dobrego prawa , nie przekupstwa i nie liczenia się z prawem Pan Burmistrz Jan Musiał odniósł się do tworzonej ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego i dlatego pyta czy jest wśród posłów lobby samorządowe, który by tych spraw pilnowało? Radny Tadeusz Pasierb zwrócił się z prośbą o interwencję w Ministerstwie Finansów a dotyczy tego żeby była jednakowa interpretacja podatku VAT przez Urzędy Skarbowe na usługi w drogownictwie. Gminy w specyfikacjach naliczają 7 % VAT a Urzędy Skarbowe 22 % dla wykonawcy. Jedne Urzędy Skarbowe to respektują a inne nie . Jakie pani poseł czyni starania dla poprawy życia mieszkańców Brzeska powiatu brzeskiego ? Pani Poseł Barbara Marianowska udzieliła odpowiedzi na pytania radnych. Zaprosiła Panią Drużkowską – Cader na osobiste spotkanie do Biura poselskiego a Pana Burmistrza postara się osobiście zaprosić na pracę w komisjach sejmowych. Pan Przewodniczący Rady ogłosił 30 minutową przerwę w obradach. Obrady zostały wznowione po przerwie. Ad 6 Sprawozdania z posiedzeń komisji stałych Sprawozdania złożyli Przewodniczący Komisji : Radna / radny 1.Agata Brzeska – Lebiecka 2.Edward Knaga –przewodniczący zespołu kontrolnego komisji rewizyjne 3.Jan Waresiak 4.Zdzisław Grodny 5.Stanisław Migdał 6.Apolonia Warzecha 7. Pytania Radny Krzysztof Ojczyk pyta w następujących sprawach : 1/ dotyczy lokalizacji wysypiska śmieci, czy jest już ostateczna decyzja gdzie to wysypisko będzie się znajdowało, czy mieszkańcy Mokrzysk wypowiedzieli się już tak lub nie a jeżeli warunkowo , to czym to jest obwarowane aby dostać pozytywna opinię na lokalizację ,aby ten temat ostatecznie zakończyć ,aby ten temat realizować. 2/ dotyczy zapisów do przedszkoli i teraz gdy są te zapisy czy nie warto rozważyć możliwości otwarcia jednego przedszkola w godzinach od 15 - 19 – tej, czy 16 – 20 – tej . Radna Anna Kądziołka – Kukurowska w nawiązaniu do lokalizacji wysypiska śmieci uważa, że lokalizacja tego wysypiska w Jadownikach była niewłaściwa . Uważa dalej, że nowa lokalizacja na terenach Mokrzysk – Bucza jak również Sterkowca jest nieodpowiednia. Chce się również dowiedzieć kto z tego wysypiska będzie korzystał. Zastanowić się nad poszukaniem innego miejsca, które byłoby odpowiednie i najmniej uciążliwe dla mieszkańców. Radny Józef Kubas wnosi aby nie używać określenia wysypisko śmieci ponieważ nazwa prawidłowa jest segregacja i składowanie odpadów stałych i na takim placu można przejść w pantoflach, przykład Puławy. Radny Krzysztof Dudziński w nawiązaniu do wystąpienia Pani radnej Kukurowskiej informuje, że szukanie trzeciego nowego miejsca na zakład segregacji i składowania odpadów stałych to jest następne 10 lat. Popiera wniosek radnego Ojczyka aby jak najszybciej ustalić lokalizację nowego składowiska odpadów i dlatego sprzeciwia się takiemu wnioskowi aby szukać przez następne 10 lat nowego miejsca. Radna Anna Kądziołka – Kukurowska uważa, że przed przystąpieniem do lokalizacji składowiska odpadów tak jednej , drugiej jak i trzeciej wsi winni się wypowiedzieć najpierw mieszkańcy nie 10 czy 15 % mieszkańców ale wszyscy z danej miejscowości ponieważ oni najwięcej ucierpią. Pan Sołtys wsi Wokowice Kazimierz Legutko informuje, że odpowiednim miejscem na lokalizację są tereny w Wokowicach i myśli, że mieszkańcy na pewno by wyrazili zgodę na lokalizację tego składowiska. Są to tereny wzdłuż torów kolejowych . Ad 7 Analiza stanu drobnej i średniej wytwórczości w gminie Brzesko Pan Zastępca Burmistrza Krzysztof Bigaj poinformował że temat szeroki dotyczący analizy drobnej , małej i średniej wytwórczości i sądzi, że tym tematem powinny zająć się merytoryczne komisje Rady Miejskiej. Następnie przedstawił informację – analizę stanu drobnej i średniej wytwórczości w gminie Brzesko. Informacja stanowi załącznik do protokołu. Radny Krzysztof Dudziński podziękował Panu Burmistrzowi za rozwinięcie informacji , którą radni w materiałach otrzymali. Niemniej jednak informuje , że analiza to wnioski i konkluzje z tego wypływające jak również omówienie stanu jaki jest czy był w ubiegłym roku i dlatego zapytuje czy wśród nowo otwieranych zakładów są takie branże , które wcześniej zostały zlikwidowane np. wśród nowych był sklep spożywczy a wśród 301 został zlikwidowany sklep spożywczy. Radna Janina Drużkowska – Cader informuje, że tematem obrad sesji jest faktycznie analiza drobnej i średniej wytwórczości a ten materiał dotyczy w ogóle działalności gospodarczej i dowiedziała się zaledwie z tego materiału, że produkcja i wytwórczość stanowi 10 % ogólnej działalności gospodarczej prywatnej. Absolutnie zaskoczona jest tym, że nie zwracamy uwagi że to jest tak mały procent. Wytwórczość to jest to najbardziej dynamizującą gospodarkę i poprawiającą byt jednostkom gospodarczym. Prosi o wyjaśnienie w jakich zawodach poza piekarnictwem , są inne zawody wytwórcze atrakcyjne. Ponadto spodziewa się tego aby ta analiza była przeprowadzona pod kątem innych zalet jakie nasza gmina posiada czy to w sensie rolnym, glebowym klimatycznym itd. Analiza ta powinna zakończyć się wnioskami, które zostałyby przyjęte uchwałą Rady do realizacji. Zwraca uwgę na fakt, że musimy przede wszystkim dawać zielone światło wytwórczości bo w ten sposób zapewnimy sobie produkt rodzimy, my go wytworzymy i tutaj go sprzedamy i to jest najlepszy rozwój danej ziemi, bo handel to będziemy sprowadzać i importować bezrobocie. Radny Krzysztof Ojczyk informuje , że na podstawie złożonej informacji nie bardzo widzi w jaki sposób mogłyby drobną i średnią wytwórczością na dzień dzisiejszy zajmować się komisje problemowe. Za mało Urząd poświęcił czasu na głębsze przeanalizowanie tego problemu w jaki sposób przedmiotowy możemy pomóc tej drobnej wytwórczości. Bardzo mało takiego rzeczowego merytorycznego podejścia do takiego dogłębnego spojrzenia na sprawę. Pan Burmistrz Brzesko Jan Musiał poinformował, że absolutnie zgadza się z wypowiedziami jeśli chodzi o szczupłość przedstawionej analizy. Nie ma wydziału merytorycznego, który by się tym zajmował. Jest Wydział Ewidencji Gospodarczej, Biuro Promocji, które mają swój zakres dość pilnych obowiązków czasowych w związku z budżetem zadaniowym. Ma świadomość, że tutaj było za mało czasu żeby tak poważnej sprawie poświęcić wiele czasu urzędników którzy by przygotowali w miarę kompletny materiał. Uważa, że temat zasygnalizowany, na podobne tematy dyskutowano na poprzedniej sesji, podjęto uchwałę o pomocy średniej i drobnej przedsiębiorczości , cały program pomocy mamy opracowany. Próbował uzyskać również informacje z Urzędu Skarbowego, co prawda telefonicznie rozmawiał z Panią Naczelnik Urzędu Skarbowego i dostał odpowiedź, że są tak na bieżąco zapracowani , że pewnych spraw które są oficjalne, które mogą być do dyspozycji przy analizie średniej i drobnej przedsiębiorczości jeśli chodzi o kondycję, o podatki dochodowe, o relacje między tym rokiem a poprzednim i nie można było takich materiałów otrzymać. Nie otrzymano również informacji, opinii od samych zainteresowanych z różnych przyczyn- Cechu Rzemiosł Różnych czy Kongregacji Kupieckiej. Podziela pogląd aby ten temat trafił na komisje i był drążony i rozbudowany. Omawiając ten temat można wysunąć jak najbardziej adekwatne wnioski co do działań tej rady w tym roku czy w przyszłym roku a zwłaszcza w aspekcie uchwalania podatków na przyszły rok. Absolutnie zgadza się z tymi opiniami miał tą świadomość ale wszystko jest przed nami ale za mało czasu było aby to odpowiednio przygotować. Pan Krzysztof Bigaj Zastępca Burmistrza kontynuując wypowiedź Pana Burmistrza Musiała informuje, że w Urzędzie Miejskim nie ma komórki która dokonywałaby analizy stanu drobnej i średniej wytwórczości. Rada zapoznała się z przedstawionymi propozycjami władz samorządowych dotyczących funkcjonowania podmiotów gospodarczych i działalności gospodarczej funkcjonującej na terenie gminy Brzesko. Następnie udzielił odpowiedzi na zadane pytania radnych. I tak ta likwidacja w zdecydowanej większości dotyczyła firm parających się handlem i usługami. Jest tylko 4 czy 5 firm zajmujących się wytwórczością o charakterze rodzinnym. Ten profil firm powstających i likwidowanych mniej więcej się zazębia i dotyczy to działalności handlowo usługowej nie produkcyjnej i myśli, że to nie miało większego wpływu na kondycję naszych małych i średnich przedsiębiorstw wytwórczych. Natomiast co do wystąpienia Pani radnej Janiny Drużkowskiej – Cader to sądzi, że dzisiejsze wywołanie tematu małej i średniej wytwórczości nie miało na celu podjęcie uchwały. Aby podjąć uchwałę to należy pewne rzeczy przepracować w komisjach merytorycznych z osobami zainteresowanymi a to są przedstawiciele Cechu, Kongregacji, Stowarzyszenia Przedsiębiorców. Co do prezentacji i zalet naszej gminy to tym tematem zajmuje się Biuro Promocji i sądzi że w mediach, publikatorach ukazujemy zalety naszej gminy zarówno dotyczące spraw finansowych, budżetowych jak i poziomu intelektualnego młodzieży, który może mieć wpływ na potencjalnego inwestora. Słusznie Pan radny Ojczyk stwierdził, że powiniśmy wszyscy dokładnie analizować stan naszej wytwórczości, stan naszej gospodarności na terenie naszej gminy i sądzi, ze w komisjach będą podjęte konkretne rozwiązania, które pozwolą realizować gospodarkę czy plan rozwoju gospodarczego gminy. Pan Przewodniczący Rady Lech Pikuła poinformował, że z dyskusji wynika jeden wniosek aby spotkać się na wspólnym spotkaniu szefów stowarzyszeń z szefami naszych komisji Rady Miejskiej i dlatego ma prośbę do służb Pana Burmistrza , może Urząd Skarbowy będzie miał więcej czasu aby przeanalizować głębiej problem pod kątem statystycznym i jeśli Pan Burmistrz gotowy będzie z taką informacją to radnym na następnej czy kolejnej sesji przedstawimy te analizy. Myśli, że jest zgoda radnych na taką propozycję. Ad 8 Podjecie uchwał w sprawach : udzielenia absolutorium dla Burmistrza Brzeska Pani Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agata Brzeska – Lebiecka przedstawiła wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Brzeska z tytułu wykonania budżetu gminy za rok 2002. Zapoznała również Radę Miejską z uchwałą Składu Orzekającego Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 17 kwietnia 2003 roku w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Brzesku odnośnie absolutorium dla Burmistrza Brzeska z tytułu wykonania budżetu gminy za rok 2002. Opinia stanowi załącznik do protokołu. Następnie Pan Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Tadeusz Pasierb przedstawił opinie składu Orzekającego Kolegium RIO w Krakowie w sprawie zaopiniowania sprawozdania z wykonania budżetu gminy Brzesko za rok 2002. Opinia stanowi załącznik do protokołu. Dyskusja Radna Janina Drużkowska – Cader ponieważ absolutorium Komisja Rewizyjna bada w czterech aspektach legalność, rzetelność ale również gospodarność i celowość w związku z czym zapytuje, jakim zarządzeniem bo na pewno nie uchwałą Rady Miejskiej poprzedniej kadencji jak również nie zaplanowaniem w budżecie zostały wydane pieniądze na dwie sprawy .Zapytuje jakie to są pieniądze i czemu to miało służyć - tylko na zasadzie pytania . W materiałach absolutoryjnych jest wiele informacji ale miedzy innymi jest taka krótka informacja „zgodnie z umową nr 487/02 z dnia 4 października zlecono wykonanie folderu Brzesko nowoczesna gmina” zapytuje kto jest odpowiedzialny za podjęcie tej decyzji ? Dlaczego to było w takim okresie międzykadencyjnym bo właściwie kadencja zeszłoroczna zakończyła swoją pracę , nowej kadencji nie było. Słyszała że materiały te były rozdawane na spotkaniach kampanijnych przed wyborami. W związku z tym pyta na podstawie jakiego aktu prawnego , jakie były koszty wydania folderu . Radna Anna Kądziołka – Kukurowska uważa, że w przyszłości jeśli to jest absolutorium to winno być wcześniej omawiane na sesji. Trudno w tej chwili mówić na temat absolutorium, ponieważ na ten temat mówiło się już kilka miesięcy. Absolutorium jak wiadomo to budżet za ubiegły rok. Dobrze by było by budżet roku przyszłego został podzielony sprawiedliwie chociaż nie mówi, że jest dzielony nie sprawiedliwie ale są wsie, które otrzymują „jałmużnę” a są wsie które otrzymują naprawdę dużo od wielu wielu lat. Dla wszystkich w jak najkrótszym czasie kanalizacja, ponieważ jeden drugiego zalewa, tak kanalizacja jest potrzeba i w Jadownikach i Szczepanowie i w Brzesku i w Mokrzyskach. Prosi zwrócić uwagę na sprawiedliwszy podział budżetu. Między innymi też tworzyła ten budżet i mimo wszystko będzie głosować za udzieleniem Panu Burmistrzowi absolutorium spoglądając na budżet jako całość, Pana jako na człowieka i spoglądając na to , że to już piąty raz Pan Burmistrz otrzymuje to absolutorium i dlatego, że ten rok jest rokiem wyjątkowym. Radny Józef Kubas zwraca uwagę na temat dofinansowania w ogóle placówek szkolnych i innych placówek oświatowych. Edukacja i służba zdrowia to „konie na glinach nogach”, „worki bez dna” gdzie można dawać zawsze masę pieniędzmi i zawsze będzie mało i z tym się wszyscy zgodzimy. Musimy się zgodzić z drugą tezą, że ponad 50 % budżetu to budżet idący na edukację ale musimy się też zgodzić, że skarbem naszym jest młodzież, ponieważ jesteśmy społeczeństwem starzejącym się i jeżeli mamy jeszcze tą młodzież to powinniśmy w nią mocno zainwestować. Wiemy również, że na edukacje idą subwencje, środki własne gminy i na jednym ze spotkań dowiedzieliśmy się, że mimo wszystkiego karta nauczyciela nie została wykonania w roku 2001 zabrakło 1.868.000 natomiast w 2002 roku zabrakło 1.119.546 . Proponuje aby zmienić filozofie myślenia . Jak się przyglądniemy kwotom, które otrzymują dyrektorzy to faktycznie tych środków wystarcza im tylko na pokrycie płac i pochodnych i bardzo niewiele na to aby poprawić infrastrukturę , a gdzie są środki inwestycje bezpośrednio w ucznia. Prosi wszystkich radnych ponieważ realizujemy budżet tego roku aby można było znaleźć środki finansowe na pomoce dydaktyczne do szkół. Pan Burmistrz Brzeska Jan Musiał ustosunkował się do wypowiedzi radnych. Poinformował, że z chwilą kiedy oświata przeszła pod samorządy poczyniono wiele więcej niż w przeciągu wielu lat poprzednich jeśli chodzi o inwestycje i doposażenie szkół. Mamy świadomość, że na podstawie opracowanego regulaminu, który nauczycieli w pełni nie satysfakcjonuje musieliśmy 25 % środków do subwencji dopłacić i to jest ten wysiłek samorządu z publicznych pieniędzy. Na pewno wypowiedź Pana radnego Kubasa będzie brana pod uwagę podczas opracowywania budżetu na rok przyszły jeśli chodzi o potrzeby dydaktyczne. Mamy poważne wyzwania jeśli chodzi o oświatę. Wracając do wypowiedzi Pani radnej Kukurowskiej to musimy sprawiedliwie myśleć i działać jeśli chodzi o podział publicznych pieniędzy, żeby nie było niesprawiedliwości jakieś dysproporcji. Nie da się matematycznie jednakowo na wszystkie sołectwa podzielić pieniędzy z prostej przyczyny. Mamy pewne uwarunkowania ekonomiczne związane z programem wieloletnim, z funduszami strukturalnymi, rozwojem gminy gdzie niektóre sołectwa muszą w czasie poczekać, ponieważ przyjęta strategia rozwoju gminy narzuca nam pewne kierunki. Ostateczny kształt budżetu zawsze wypracowuje Rada Miejska, propozycja Burmistrza jest tylko propozycją. Jeśli chodzi wypowiedź Pani Cader to informuje, że były środki i wydanie informatora w planie pracy Biura Promocji . Pan Krzysztof Bigaj Zastępca Burmistrza poinformował, że środki na wydanie folderu były w budżecie uwzględnione. Tekst opracowany został bezpłatnie /opracował sam z pomocą Biura Promocji po konsultacji z Zarządem Miejskim a później z Panem Burmistrzem/ natomiast opracowanie graficzne, zdjęcia , druk to jest kwota 9.ooo zł za tysiąc egzemplarzy i w tej chwili nie ma na stanie ani jednego egzemplarza a firmy, instytucje z terenu gminy Brzesko dopominają się o to wydawnictwo ponieważ poruszony został tam szeroko problem inwestycji, działalności gospodarczej ,spraw finansowych , wszystko to co dotyczy naszej gminy. Dla porównania nadmienił, że za zamieszczenie artykułu, który sami napisaliśmy w dodatku Trzy Korony zapłaciliśmy 1.500 złotych za samo zamieszczenie. Radny Stanisław Migdał poinformował, że problem nauczycieli był szeroko omawiany przy udziale pani Prezes ZNP na posiedzeniu Komisji Oświaty w dniu 9 kwietnia br. i trzeba powiedzieć, że gmina naprawdę bardzo się troszczy o sprawy oświatowe i jest znaczna poprawa w tym zakresie. Następnie Pan Wiceprzewodniczący Rady Tadeusz Pasierb przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Brzeska, który został przyjęty 17 za, przeciw O, 3 wstrzymujących się od głosu jak niżej : Uchwała Nr VII/45/2003 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 28 kwietnia 2003 roku w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Brzeska /uchwała stanowi załącznik do protokołu/ Pan Burmistrz Brzeska Jan Musiał podziękował Wysokiej Radzie za udzielone absolutorium, szanuje również głosy wstrzymujące. Podziękował swoim zastępcom ds. inwestycji ds. promocji a przede wszystkim służbom finansowym za bardzo dobre opracowanie sprawozdania. projekt uchwały w sprawie utworzenia w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej obwodu głosowania w ogólnokrajowym referendum w sprawie wyrażenia zgody na ratyfikację Traktatu dotyczącego przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej Radna Anna Kądziołka – Kukurowska uważa, że należy zmienić zapis w tytule uchwały a mianowicie w sprawie „przystąpienia – nie przystąpienia „. Pan sekretarz Gminy Bogusław Babicz wyjaśnił, że jest to uchwała o dodatkowym utworzeniu obwodu do głosowania i tytuł tej uchwały zaczerpnięty jest z ustawy, nie może to być inaczej sformułowane. Tutaj nie chodzi o przystąpienie Polski do Unii Europejskiej tylko utworzenie obwodu w celu umożliwienia głosowania obywatelom. To jest sformułowanie ustawowe, że tworzy się obwody do głosowania w sprawie referendum wyrażenia zgody bo tak brzmi pytanie referendalne. Następnie Pan Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Stanisław Milewski przedstawił projekt uchwały w sprawie utworzenia w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej obwodu głosowania w ogólnokrajowym referendum w sprawie wyrażenia zgody na ratyfikację Traktatu dotyczącego przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej , który został przyjęty 19 za, przeciw O, 1 wstrzymujący się od głosu jak niżej : Uchwała nr VII/46/2003 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 28 kwietnia 2003 roku w sprawie utworzenia w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej obwodu głosowania w ogólnokrajowym referendum w sprawie wyrażenia zgody na ratyfikację Traktatu dotyczącego przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej /uchwała stanowi załącznik do protokołu/ Ad 9 Odpowiedzi na interpelacje radnych W tym momencie godzina 14.20 opuścił salę obrad radny Pan Stanisław Turlej za zgodą Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej / usprawiedliwiony/ oraz Pan radny Jan Waresiak - \nie usprawiedliwiony\ u Pana Przewodniczącego Pan Burmistrz Brzeska Jan Musiał ustosunkował się do wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie dożywiania uczniów informując, że ten wniosek komisji będzie brany pod uwagę. Zwraca uwagę na kryterium dochodowości, które upoważnia do korzystania z opieki społecznej podwyższone o 100 %, czyli kryterium dla przeciętnej rodziny wynosi 200 % w tej chwili około 600 złotych przeciętnie na członka rodziny netto dochodu to już dziecko jest zwolnione i gmina dopłaca do obiadów . W ogóle nic nie płaci ani wsadu do kotła ani stałej opłaty i w ten sposób dofinansowujemy dożywianie prawie tysiącu uczniom gdzie połowę z tego mamy dotacji celowej a połowę dokłada gmina . Możemy zmienić ten system , że nawet po przekroczeniu tego kryterium może nawet tego 100 % każde dziecko będzie płaciło tylko ten wsad do kotła . Wrócimy wówczas do sytuacji którą mieliśmy czyli jeśli ktoś nie przekracza tego 100 % kryterium będzie zwolniony ze wszystkiego. Możemy powrócić do poprzedniego stanu ale to co zostało już wypracowane nie jest najgorsze. Każde rozwiązanie ma pewne minusy. Wracając do analizy drobnej wytwórczości jakoby mielibyśmy na następnej sesji dokonywać powtórnie to informuje, że z przyczyn obiektywnych będzie to trudne chcąc przeprowadzić dokładną analizę, przygotować ją naprawdę to wymaga czasu tym bardziej, że te informacje muszą być zebrane z Powiatowego Urzędu Pracy, Urzędu Skarbowego, z naszych służb od samych przedsiębiorców, to jest opracowanie zbyt poważne. Zastanawia się nawet czy nie zlecić tego opracowania kompetentnej firmie oczywiście w drodze przetargu, która ten raport dokładnie przygotuje. Jest to do przygotowania ale trochę w dłuższym czasie. Następnie udzielił odpowiedzi na interpelacje radnych Odpowiedź udzielona radnemu Zdzisławowi Grodnemu Dotyczy przetargu na modernizację węzła cieplnego w brzeskim szpitalu wyjaśnia , że ten fakt też bardzo wszystkich zaskoczył , wykonał telefon do Pani Szczurek, która potwierdziła, ze faktycznie taki przetarg został ogłoszony. Jeden został unieważniony, drugi prawdopodobnie się jutro rozstrzygnie. W specyfikacji ku naszemu zaskoczeniu istotnych warunków zamówienia są dwa alternatywne źródła dla potencjalnych referentów podane bez uwarunkowań lokalnych bez sieci ciepłowniczej w Brzesku. Panowie Prezesi spotkali się z Panią dyrektor , gdzie po tej rozmowie wystosowali pismo interweniując na takie działania SP ZOZ . Pan Starostwa zapewnił nas, że po rozmowie z Panią Dyrektor Szczurek będzie ogłoszony jeszcze jeden przetarg gdzie będzie uwzględniona dokumentacja wymiennikowi MPEC – u. Jeśli chodzi o dzikie wysypiska to prosi aby na bieżąco zgłaszać ponieważ pracownicy urzędu nie są w stanie objeżdżać 100 km2 jakie ma nasza gmina i sprawdzać na bieżąco kto gdzie co wysypał. Jeśli chodzi o stan prawny poprzedniej sesji to nadzór prawny Wojewody poprosił o przesłanie odpisu protokołu i sądzi, że w tej sprawie wyda stosowne stanowisko. Jeśli chodzi o zakup autobusów dla MPK to głos większości tak zdecydował, że lepiej za te same pieniądze jest wykonać kapitalny remont dwóch autobusów niż kupić jeden . Jeśli chodzi o zagospodarowanie starej cegielni w Jasieniu to odmówiliśmy wydania decyzji i już firma od tej decyzji się odwołała. Są w budżecie zagwarantowane środki na remont dróg podmiejskich i gminnych i niedługo taki harmonogram szczegółowy będzie opracowany. Pan Naczelnik Wydziału Edukacji Kultury i Sportu Józef Cierniak udzielił odpowiedzi na interpelację, która zgłoszona została przed sesją Rady Miejskiej a dotyczyła rozwiązania czy likwidacji Zespołu Obsługi szkół i Przedszkoli . Poinformował, ze ta sprawa była dyskutowana i omawiana praktycznie dwa lata temu a trwało to tak jak Pan Burmistrz powiedział więcej niż pół roku. Wybrano ten wariant z prostych przyczyn a mianowicie ZOSz i P funkcjonował tutaj w Urzędzie w warunkach – trzech pomieszczeniach, w warunkach nie dającej możliwości jakiejkolwiek zmiany pracy, przeludnienie nie dające pomieszczenia na sprzęt komputerowy. Drugi aspekt dotyczy zmianu ustawy finansowej gdzie każdy dyrektor jest w pełni usamodzielniony. Trzeci aspekt dotyczył zmiany przepisów ZUS- owskich, gdzie każda jednostka musiała samodzielnie dokonywać przy pomocy internetu wszystkich czynności których wymagał ZUS. Problem ten analizowany był bardzo szczegółowo, sprawy były omawiane i ze związkami zawodowymi, komisjami Rady Miejskiej . Jednak Zarząd Miejski i Pan Burmistrz doszedł do wniosku, że usamodzielnienie dyrektorów pod względem finansowym będzie najlepsze tzn. doprowadzi do większego nadzoru nad środkami finansowymi, które dostają dyrektorzy od Rady Miejskiej. Tak się stało, najpierw dokonana pilotażowego wdrożenia systemu w gimnazjach, później dokonano likwidacji. Jeśli chodzi o koszty to na 2001 rok ZOSz i P miał budżet 645.647 zł i ten budżet w większości był wykorzystywany na opłatę pracowników jak również niezbędne materiały, urządzenia z których ci pracownicy korzystali. W ramach tych środków dokładając 50.000 zł dokonano wyposażenia wszystkich jednostek w odpowiedni sprzęt komputerowy, część komputerów posiadały szkoły, część posiadał ZOSz i P, natomiast zakupiono dwa zestawy jak również w ramach tych środków, które posiadał ZOSz i P zakupiono niezbędne programy finansowo księgowe dla wszystkich jednostek po to żeby wszystkie jednostki pracowały na tym samym programie . Reasumując i tak należało dokonać niezbędnych zakupów dla ZOSz i P. Mało tego to ZOSz i P nie byłby w stanie w tych warunkach lokalowych w jakich pracował dalej funkcjonować, ponieważ konieczna była zmiana miejsca jak również adaptacja pomieszczeń i oczywiście zakupy sprzętu, by przekroczyły kwotę która była zaplanowana. Z stąd też postanowiono, że tak będzie lepiej i po tych dwóch latach działalności można jedynie stwierdzić, że decyzję, którą podjął Pan Burmistrz i Zarząd Miejski jak również Rada Miejska która dokonała likwidacji ZOSz i P jest słuszna. Radny Zbigniew Mastalerz zwrócił się z pytaniem czy Pan Cierniak przeczytał dokładnie pismo, ponieważ Pan Cierniak absolutnie nie odpowiedział na to zapytanie. Pytanie dotyczyło kosztów likwidacji , zatrudnienia Pan Naczelnik Cierniak wyjaśnił, że wszystkie materiały są w tej chwili jeśli chodzi o te obliczenia przekazane do archiwum. Materiały te były wówczas przygotowywane na potrzeby ówczesnego Zarzadu Miejskiego w Brzesku i po drugie na potrzeby ówczesnej Rady Miejskiej w Brzesku. Aby uzyskać dane należy wypożyczyć materiały z archiwum i bawić się w biurokrację. Wydaje się, że ta odpowiedź, powinna zadowolić, że nie było tutaj coś zrobione źle. Pan Zastępca Burmistrza Bogdan Dobranowski udzielił odpowiedzi na temat zakładu utylizacji. Na dzień dzisiejszy przeprowadzono rozmowy z pewnymi grupami liderów tamtej społeczności. Na dzień dzisiejszy nie ma zgody na lokalizację w Mokrzyskach. Natomiast zgodnie ze sugestią przedstawicieli Komisji Gospodarki Komunalnej zaproponowane zostanie wspólne spotkanie Komisji Gospodarki Komunalnej wraz z Radą Sołecką. Urząd Miejski przygotowywuje pewne nowe propozycje odnośnie technologii składowania balastu jak i również pewne propozycje, które mogłyby w części w jakiś sposób tą społeczność zadawalać. Jak na dzień dzisiejszy nie ma tam zgody ale w najbliższym czasie ustalony zostanie wspólny termin spotkania z Radą Sołecką. Jeśli chodzi o lokalizację inwestycji na terenie byłej cegielni jest to Firma Arges z Krakowa, która złożyła cztery wnioski o decyzje o warunkach zabudowy. Wnioski dotyczą czterech różnych inwestycji. Jedna była na hotel, drugą była stacja paliw, trzecią pawilon handlowy, czwarty wniosek dotyczył nowych wjazdów na ten teren. Zarówno hotel jak i stacja paliw oraz pawilon handlowy zgodnie z planem przestrzennym na dzień dzisiejszy zlokalizowane tam być nie mogą jako podstawowe przeznaczenie ponieważ w planie przestrzennym podstawowym przeznaczeniem jest przemysł. Jest dopuszczone w tym planie jako z obiektami towarzyszącymi do podstawowego przeznaczenia , że może być handel. Na tej podstawie wydano odmowy na hotel i pawilon handlowy, natomiast postępowania w sprawie stacji paliw i nowych wjazdów jeszcze się nie zakończyły – wymaga to konsultacji z GDDKiA .Do decyzji odmownych firma wnioskująca złożyła odwołanie, akta sprawy jeszcze nie zostały chyba przesłane do SKO. Radny Krzysztof Dudziński chodzi o zakład utylizacji, cały czas prowadzone są rozmowy ze społecznością Mokrzysk i Bucza zapytuje czy ze społecznością Sterkowca były prowadzone rozmowy, czy nie , czy tam społeczność też wypowiedziała się przeciwko ? Pan Burmistrz Jan Musiał poinformował, że w Sterkowcu jest opinia pozytywna zebrania wiejskiego. Rozmowy w tej chwili trwają z przedstawicielami z liderami lokalnej społeczności w Sterkowcu jako alternatywy. Te dwie lokalizacje potencjalne są jedne z najlepszych na dzień dzisiejszy w gminie Brzesko. Innych nie ma jeśli chodzi o uwarunkowania terenowe przy zapewnieniu wszelkich ograniczeń szkodliwych przy oddziaływaniu na środowisko dla tego typu zakładów. W tym miejscy zaprosił wszystkich na szczególne święto w dniu 3 maja br. Zaprosił wszystkich a zwłaszcza radnych do wzięcia udziału w uroczystościach w Szczepanowie szczególnie w dniu 10 maja br. o godzinie 17.00. Radna Anna Kądziołka Kukurowska wnosi aby zakład utylizacji był naprawdę w odpowiednim i właściwym miejscu. Pan Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła wyjaśnił , że tereny były specjalne zakupione pod zakład utylizacji łącznie ze strefą ochronną. I tak naprawdę gdyby się do tego przymierzyć to zakład utylizacji powinien już dawno powstać bo nie ma merytorycznych prawnych przeciwności. Radna Agata Brzeska Lebiecka w nawiązaniu do analizy opracowania strategii odnośnie drobnej wytwórczości to informuje, że powiat zakwalifikował się do programu, który będzie sfinansowany z funduszy Banku Światowego i realizowany przez Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji który opracuje taką strategię klimatu przedsiębiorczości dla całego powiatu. Ta sprawa jest jeszcze w toku i ma nadzieję, że w miesiącu maju zostanie już zakończona i będą znane szczegóły. Przewidziane jest powstanie takiego konwentu składającego się zarówno z przedstawicieli poszczególnych samorządów jak i przedstawicieli przedsiębiorców działających na terenie naszego powiatu. Termin opracowania takiej strategii trochę potrwa zanim odbędą się te wszystkie spotkania, konsultacje itd. Nie wie czy uda się to zorganizować jeszcze w tym roku kalendarzowym ale taka strategia jest planowana. Ma nadzieje, że gmina również w przygotowanie tej strategii się włączy. Pan Przewodniczący Rady przypomniał Panu Burmistrzowi, że mamy opracowany plan pracy Rady Miejskiej i jeśli któregoś miesiąca będziemy coś omawiać i ktoś nie zdąży, program został przyjęty na cały rok i proszę nad tym czuwać. Radny Krzysztof Ojczyk odniósł się do następujących kwestii : 1/ dotyczy analizy drobnej wytwórczości – zasięgnąć opinii innych gmin jak sobie z tym tematem radzą, 2/ dotyczy zakładu utylizacji odpadów stałych – sprawa toczy się już cztery lata poprzedniej kadencji i pół roku obecnej kadencji i jest zainteresowany „ceną za zgodę” bo o tym należy mówić, 3/ dotyczy terenów po byłej cegielni w Jasieniu – tereny przeznaczone pod przemysł dlatego zapytuje czy dotyczy to powstania nowych fabryk, zakładów przemysłowych 4/ nie dostał odpowiedzi jaki jest skład osobowy Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ? – może to być na piśmie, 5/ proponował jeszcze przy ustalaniu planu pracy Rady aby w momencie kiedy będą obchodzone uroczystości w Szczepanowie zorganizować uroczystą sesje – dalej to stanowisko podtrzymuje i daje to pod rozwagę, 6/ dotyczy tematyki interpelacji – jeśli radny który kolwiek zadaje pytanie czy interpelacje konkretną /dotyczy liczby, nazwy/ to taką odpowiedź jeżeli nie jest tajna i nie chronią ją spec ustawy powinien otrzymać. Nie może być takiej sytuacji że jeśli jest pytanie np. ile dzieci jest dożywianych w szkole to otrzymam odpowiedź, że wystarczająco dużo żeby byli wszyscy zadowoleni. Takiej odpowiedzi być nie może. Radny Zbigniew Mastalerz zgłosił dwa pytanie : Jedno do Pana Naczelnika Wydziału EkiS czy udzieli odpowiedzi na te pytania Drugie do Pana Sekretarza ponieważ złożyliśmy zapytanie od naszego Klubu jakie rodzi konsekwencje prawne poprzednia sesja ? Radny Stanisław Migdał udzielił odpowiedzi również na zapytanie jakie zgłosił radny Mastalerz. Dotyczy likwidacji ZOSziP i informuje, że w poprzedniej Radzie był w „opozycji” . Osobiście głosował za likwidacją, nie żałuje tego , ponieważ system ten sprawdził się w zarządzaniu w szkołach czy placówkach oświatowych a dzisiaj proszę zapytać się dyrektorów czy którykolwiek chce zmienić ten system. Może kosztowało to trochę drożej ale jest to wygoda dla dyrektora danej placówki. Odnośnie zakładu utylizacji proponuje rozpisać przy okazji referendum europejskiego zapytanie „mini referendum” po wcześniejszym spotkaniu z mieszkańcami ponieważ nie wszystko jest na nie i nie wszystko na tak. Niech mieszkańcy wyrażą swoją opinię i materiał mielibyśmy w rękach. Proszę rozważyć taką propozycję , sprawa będzie rozstrzygnięta do końca. Radna Janina Drużkowska - Cader informuje, że na jedno z pytań nie otrzymała odpowiedzi a jedno było skierowane między innymi do Pana Sekretarza i Radcy Prawnego. Prosi aby szanować się wzajemnie jeśli radny pyta konkretnie co więcej jest pismo, żeby dopuścić jednak do głosu osoby kompetentne w danej sprawie Radcy Prawnego czy też Pana Sekretarza i taką odpowiedź można było uzyskać, czy też odpowiedź Pani Skarbnik w sprawie wydatków. Czuje się bardzo źle pod koniec tej sesji ponieważ na dwa ważkie pytania nie uzyskała konkretnej odpowiedzi. To między innymi wpłynęło na to, że musiała i wstrzymała się od głosowania przy absolutorium dla Burmistrza jeżeli radny nie otrzymuje odpowiedzi w danym momencie no to cóż mu pozostaje. Pan Przewodniczący poinformował że Pan Burmistrz ma możliwość , proszę nie przymuszać odpowiedzieć na piśmie. O ile może odpowiada ustnie a jeśli nie to odpowiada pisemnie. Pan Burmistrz Brzeska Jan Musiał poinformował, że na prośbę jednego z radnych potrzeba jest zorganizowania takiego spotkania wszystkich radnych ponieważ jest to początek naszej kadencji. Termin będzie skonsultowany aby miejsce i czas wszystkim odpowiadał. Pan Sekretarz Gminy udzielił odpowiedzi na zarzuty które tutaj padają, że poprzednia sesja była nieważna to osobiście bał by się takich zarzutów formułować dlatego, że od stwierdzania nieważności sesji czy uchwał Rady Miejskiej jest Naczelny Sad Administracyjny i wówczas ewentualnie gdy takie orzeczenie sądu byłoby wówczas można powiedzieć, że sesja jest nieważna czy też co z ważnością uchwał, czy co z wypłaconymi dietami. Druga sprawa to rzeczywiście porządek obrad ustalany jest na początku , przyjmowane ewentualne zmiany są bezwzględną większością głosów, tak jak to przepisy ustawy samorządowej stanowią. Rzeczywiście jeżeli by doszło do zdejmowania uchwały z porządku obrad później w trakcie sesji to jest to sprawa wątpliwa. Natomiast przesłuchując nagranie taśmy magnetofonowej tego fragmentu sesji i po analizie tej sprawy osobiście i z radcami prawnymi i spokojnie tak reasumując ten punkt obrad z poprzedniej sesji uważa, że tutaj nie doszło do naruszenia żadnego prawa. „Moja reakcja wówczas na ostatniej sesji gdzie stwierdziłem , że oczywiście jeżeli został ustalony porządek obrad i został przegłosowany to nie powinien później być zmieniany była o tyle, że tutaj wniosek patrząc teraz na treść z protokołu z ostatniej sesji to wniosek Przewodniczącego Klubu Radnych Współpracy Samorządowej został sformułowany w ten sposób żeby nie rozpatrywać powyższych projektów uchwał”. Natomiast później został poddany pod głosowanie po jego wypowiedzi gdzie stwierdził że nie powinien być zmieniany porządek obrad ale może być przegłosowa podjęta uchwała negatywna czyli o nie podejmowaniu uchwały tak zostało poddane pod głosowanie. Pan Przewodniczący poddał później wniosek nie o nie rozpatrywanienie powyższych uchwał tylko nie podejmowanie uchwały w sprawie diet dla radnych oraz w sprawie diet dla przewodniczących organów pomocniczych. Jest pewna różnica między nie rozpatrywaniem a nie podejmowaniem, bo nie rozpatrywanie oznacza , że się w ogóle Rada nie zajmuje tymi uchwałami natomiast nie podejmowanie jest to uchwała negatywna i odesłanie do dalszych prac w komisjach Rady. A więc tutaj na spokojnie patrząc taka uchwała mogła być podjęta. Natomiast oczywiście tutaj już Pan Przewodniczący mówił, że wydział nadzoru prawnego nie RIO Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego zwrócił się do nas o nadesłanie protokołu z ostatniej sesji. Protokół osobiście w czwartek ubiegły zawiózł do Tarnowa, chciał osobiście rozmawiać z radcami prawnymi ale tej pani która zajmuje się naszą gminą nie było i tutaj na pewno nadzór prawny będzie analizował przebieg tej sesji od strony formalnej czy było uchybienie czy nie a jeśli zajdzie potrzeba to na pewno wezmą tutaj nas czyli „Mnie czy Pana Burmistrza” o wyjaśnienia i sprawa będzie roztrzygnieta. Sesja oczywiście jest jak najbardziej ważna i wszystkie uchwały podjęte są ważne bo tak jak mówi jedynym organem uprawnionym do kwestionowania ważności uchwał jest Wojewoda Małopolski, którego później rozstrzygnięcia Rada może zaskarżyć do Naczelnego Sądu Administracyjnego i te są dopiero ostateczne. Tutaj ostatecznie nic na razie złego się nie dzieje. Myśli , że nie zostanie przebieg sesji zakwestionowany. Odnosząc się do pytanie pana radnego Migdała czy ewentualnie możliwe będzie rozpisanie takiego „minii referendum „ odnośnie zakładu utylizacji na terenie wsi Mokrzyska to informuje, że coś takiego było dwa lata temu. Ma taką nadzieję, że będzie możliwe ponieważ według informacji uzyskanych w Krakowie w dziale publikacji aktów prawnych w tym tygodniu ma być opublikowany wreszcie nasz statut, wejdzie 14 dni od publikacji w życie, gdzieś w połowie maja a tam przewidziana jest forma takich konsultacji dla mieszkańców danego sołectwa. Przy czym tak jak Pan Burmistrz mówił należałoby wcześniej taką konsultację odpowiednio wcześniej przygotować w sensie takim jak wcześniej prowadzi się kampanie wyborcza czy też referendalną, także i tutaj należałoby mieszkańcom wyjaśnić techniczne i ekologiczne szczegóły tej inwestycji i formalnie jest to możliwe aby w tym samym dniu taki plebiscyt czy konsultacje w Mokrzyskach przeprowadzić. W tym miejscu przypominał radnym, że 30 kwietnia br. upływa termin składania oświadczeń majątkowych w dwóch egzemplarzach, wraz z kserokopiami PIT – ów, ponieważ konsekwencje od 1 maja br. są takie, że radni mogą nie otrzymywać diety za ten okres opóźnienia – to są jedyne dla radnych konsekwencje ponieważ dla pracowników samorządowych / sekretarza, skarbnika, burmistrza/ sięgają dalej ponieważ po miesiącu mogą być odwołani ze stanowisk. Pan Legutko Kazimierz Sołtys wsi Wokowice prosi aby podczas konsultacji ze społeczeństwem w sprawie zakładu utylizacji powiadomić również i mieszkańców Wokowic Pan Przewodniczący Rady poinformował, że resztę odpowiedzi na interpelacje radnych Pan Burmistrz prześle na piśmie. Ad 10 Zapytania i wolne wnioski Pan Przewodniczący Rady odczytał pismo Biskupa Skworca w sprawie przypadającej kanonizacji biskupa Stanisława Szczepanowskiego na która zaprasza radnych do Szczepanowa w dniu 10 maja br. o godzinie 17.00. Pismo stanowi załącznik do protokołu. Druga sprawa przedstawiona na posiedzeniu Komisji Gospodarki Finansowej potwierdzona przez Przewodniczącego Gminy Mikołajki Pomorskie podpisana przez państwa Anitę i Tomasza Demdów w sprawi pomocy dla 7 miesięcznego Antosia który jest niewidomy z prośbą o przekazywanie wpłat na konto w Gdyni. Pismo stanowi załącznik do protokołu. Przedstawił również opinie w tej sprawie Komisji Gospodarki Finansowej – stanowi załącznik do protokołu. Radny Zbigniew Mastalerz zapytuje Pana Burmistrza czy w związku z tym, że nie jest usatysfakcjonowany odpowiedzią Pana Cierniaka ma jeszcze raz napisać pismo –interpelację aby uzyskać odpowiedź w treści i formie która by zadawalała ? Pan Burmistrz Brzeska wyjaśnił, że taka analiza była w poprzedniej kadencji radnym przedstawiona łącznie z zakupem komputerów, programów , przejściami kadrowymi. O ile pamięta to trochę ona była na plus czyli ZOSziP był trochę tańszy. Ten system a zwłaszcza w aspekcie budżetu zadaniowego się sprawdza, on ciągle musi być nadzorowany. W szkołach średnich na terenie powiatu brzeskiego on dawno działał, jedynie u nas mieliśmy taki „relikt” , który działał. W niektórych gminach jeszcze gdzieś takie ZOSiP funkcjonują chociaż z przyczyn formalnych ciężko jest prowadzić placówki , które są jednostkami samodzielnymi budżetowymi i ZOSiP jest wyłączony poza te jednostki. W tej chwili dyrektorzy czują się gospodarzami na swoim terenie i to jest lepsze. Analiza ta zostanie z archiwum wyciągnięta i odpowiedź zostanie udzielona. Skład Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jak i koszty remontów i adaptacji w Urzędzie Miejskim łącznie z korytarzami, gabinetami Burmistrzów przekazane zostaną na piśmie. Radny Krzysztof Ojczyk nadal podtrzymuje wniosek w sprawie zorganizowania w Szczepanowie sesji uroczystej ponieważ nie otrzymał jasnej odpowiedzi. Może należy ten wniosek poddać pod głosowanie. Pan Przewodniczący Rady wyjaśnił, że problem zostanie rozważony ale osobiście nie widzi takiej możliwości technicznej w Szczepanowie aby zorganizować taką sesję. Wniosek Pana przyjmujemy i rozważymy. Pan Krzysztof Ojczyk poinformował Pana Przewodniczącego, że podda pod głosowanie swój wniosek o zorganizowanie sesji uroczystej w Szczepanowie, chyba, że Rada nie chce to nie ma sprawy ? Pan Przewodniczący Rady Lech Pikuła wyjaśnił radnemu Ojczykowi, że Pan radny nie ma takiej możliwości . Radny Krzysztof Ojczyk zapytał Pana Przewodniczącego dlaczego nie ma takiej możliwości ? Zapytajmy Pana Sekretarz czy nie ma takiej możliwości. Wydaje mu się, że jest taka możliwość ale nie upiera się przy terminie, natomiast uważa, że byłoby bardzo elegancko dlatego prosi o przegłosowanie tego wniosku a jest taka formalna możliwość. Radna Janina Drużkowska - Cader składa koncepcję aby Rada przyjęła Kartę Rodziny Wielodzietnej jako wotum dla Świętego Stanisława. Pan Zastępca Burmistrza Krzysztof Bigaj uważa, że zbyt pochopne podejmowanie decyzji w sprawie podjęcia Karty Rodziny Wielodzietnej jest za wczesne ponieważ we wrześniu mamy podniesienie do wysokości bazyliki mniejszej sanktuarium w Szczepanowie i Pan Przewodniczący ma słuszna rację , że pewne rzeczy należy przeanalizować i odpowiednio się zastanowić oraz rozpracować dogłębnie. Natomiast co do uroczystej sesji to czy należy ją zorganizować tylko po to aby się spotkać , przecież plan uroczystej sesji powinien zawierać jakieś wartości. Plakaty są wydrukowane przez księdza prałata który tę uroczystości prowadzi i sądzi, że nietaktem byłoby z naszej strony lokowanie takiej sesji w Szczepanowie podczas uroczystości religijnych. Radna Anna Kądziołka - Kukurowska poinformowała, że dwa lata temu Rada Miejska ufundowała witraż gdy wybudowano kościół Miłosierdzia Bożego w Brzesku. Takie uroczystości jakie w Szczepanowie są bardzo rzadko dlatego pyta czy radni nie mogliby jakiegoś „daru serca” dać dla tego Szczepanowa ze względu na te wielkie uroczystości. Uważa, że najwyższym darem dla Boga Świętego Stanisława byłoby to by między nami po prostu była jedność. Radny Krzysztof Ojczyk informuje, że jeżeli Urząd nie jest w stanie przygotować programu to zgodnie z prawem czy z ustawą jestem w stanie zebrać kilka podpisów , które spowodują, ze ta sesja się odbędzie, ten program sami przygotujemy jeżeli Urząd nie widzi takiej możliwości, chce aby taka uroczysta sesja się odbyła. Pan Przewodniczący Rady Lech Pikuła poinformował Pana Ojczyka, że jest to zbyt ważna sprawa aby w tak nagłym krótkim czasie przygotować , ja sobie tego nie wyobrażam. Pochopnie żeby coś zorganizować po to aby się tylko spotkać to ja sobie nie wyobrażam. Po dzisiejszej sesji nasuwa się taka refleksja, że poprzednie dwie sesje były bardzo przeładowane, dużo spraw , dużo uchwał a na dzisiejszej sesji była tylko jedna uchwała a druga była tylko wprowadzona i proszę spojrzeć która jest godzina. Proszę sobie odpowiedzieć dlaczego tak długo siedzimy. Radny Krzysztof Dudziński poinformował Pana Przewodniczącego , że jeżeli nie widzi różnicy między godziną osiemnastą a piętnastą trzydzieści to ja Pana bardzo przepraszam. Radny Krzysztof Ojczyk poinformował Pana Przewodniczącego, że na dzisiejszej sesji mieliśmy gości, którzy zajęli dużo czasu i tą uwagę Pana Przewodniczącego uważa za nietrafioną. Po wyczerpaniu porządku obrad Pan Przewodniczący zamknął obrady VII sesji Rady Miejskiej w Brzesku Obrady sesji trwały od godziny 9.oo do godziny 13.30 Protokołowała