P R O T O K Ó Ł NR IV 2003 Z OBRAD SESJI RADY MIEJSKIEJ W BRZESKU, ODBYTEJ W DNIU 23 s t y c z n i a 2003 roku W SALI OBRAD URZĘDU MIEJSKIEGO W BRZESKU UL.GŁOWACKIEGO 51 Obradom sesji przewodniczył radny Lech Pikuła przewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku .W obradach sesji uczestniczyło 21 radnych . Radna)radny 1.Brzeska-Lebiecka Agata 2.Drużkowska-Cader Janina 3.Dudziński Krzysztof 4.Grodny Zdzisław 5.Kądziołka-Kukurowska Anna 6.Knaga Edward 7.Kramer Jadwiga 8.Kubas Józef 9.Kucia Maria 10.Kusiak Jan 11.Mastalerz Zbigniew 12.Migdał Stanisław 13.Milewski Stanisław 14.Ojczyk Krzysztof 15.Pasierb Tadeusz 16.Pikuła Lech 17.Sproski Kazimierz 18.Stachowicz Barbara 19.Turlej Stanisław 20.Waresiak Jan 21.Warzecha Apolonia Ponadto udział w sesji wzięli: 1.Burmistrz Brzeska Jan Musiał 2.Skarbnik Gminy Wanda Prus 3.Sekretarz Gminy Bogusław Babicz 4.Radca prawny UM Stanisława Rodinger 5.Osoby zaproszone na posiedzenie sesji wg. załączonych list obecności. Ad.1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad Przewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku Lech Pikuła otworzył obrady IV sesji Rady Miejskiej w Brzesku , powitał wszystkich zebranych na sali obrad radnych i gości zaproszonych i stwierdził ,że na stan 21 radnych w obradach sesji uczestniczy 21 radnych , a więc wymagana liczba do podejmowania prawomocnych uchwał. Projekt porządku obrad wraz z materiałami został radnym doręczony , zapytał czy do przesłanego porządku obrad są uwagi. Następnie przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił projekt porządku obrad sesji. Uwagi do projektu porządku obrad zgłosili: Radna Agata Brzeska Lebiecka –zawnioskowała o dokonanie zmiany w pkc.8 porządku obrad ppkt.4 podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Statutu Gminy regulaminu Rady Miejskiej i regulaminu Komisji Rewizyjnej przenieść do pkt.1 gdyż jest to bardzo ważna uchwała którą należy omówić na początku podejmowanych uchwał , a po przyjęciu tej uchwały będą wynikały kolejne uchwały dot. powołania komisji. Radny Zbigniew Mastalerz w imieniu Klubu Inicjatywa radnych dla Brzeska zgłosił wnioski: O zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały zawartego w pkc.8 pkt.4 podjecie uchwały w sprawie Statutu Gminy regulaminu Rady Miejskiej i regulaminu Komisji Rewizyjnej. Stwierdził że Klub którego jest reprezentantem otrzymał różne wersje materiałów np. różnice dot. & 26 pkt.3 & 39 pkt.4 a ponadto Klub ma duże wątpliwości do zapisów zawartych w Statucie. W pkc.8. ppkt.1. dokonać zmiany w nazewnictwie komisji ds. Zdrowia ,Pomocy Społecznej i Rodziny Zgodnie ze Statutem Gminy komisja winna mieć nazwę Komisja ds.Rodziny . Radny Krzysztof Ojczyk zwrócił się z zapytaniem czy podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji ds. Zdrowia ,Pomocy Społecznej i Rodziny będzie zgodne z prawem i aktualnie obowiązującym Statutem Gminy .Czy uchwała zaproponowana w porządku obrad nie zostanie w drodze nadzoru uchylona przez Wojewodę małopolskiego . W nawiązaniu do projektu Statutu Gminy stwierdził ,że wniosek klubu który zgłosił radny Mastalerz dot. dokładnego dopracowania materiałów ,ponieważ komisja Statutowa nie do końca rzetelnie dopracowała ten materiał . Radny Krzysztof Dudziński poparł wniosek o wycofanie z porządku obrad przyjęcia Statutu Gminy , ponieważ on osobiście posiada dwie jego wersje i poprosił o wyjaśnienie która z nich jest aktualna. Sekretarz Gminy Bogusław Babicz udzielił wyjaśnień dot. podjęcia uchwały w sprawie powołania komisji ds.Zdrowia ,pomocy społecznej i rodziny .Na spotkaniu Klubu Współpracy Samorządowej podjęto decyzje o dokonaniu zmian w paragrafie tej uchwały który mówi o terminie wejścia w życie uchwały. Uchwała winna wejść w życie po uprawomocnieniu się przyjętego dziś Statutu Gminy , w takiej sytuacji ta uchwała może być przez radnych podjęta. Gdyby podjęta uchwała miałaby wejść w życie z dniem dzisiejszym to byłaby niezgodność ponieważ wg. dotychczas obowiązującego Statutu i Regulaminu Rady Miejskiej radny nie może brać udziału w pracach więcej niż dwóch komisji .Po podjęciu uchwały w & dot. terminu obowiązywania uchwały należy dokonać poprawki że wchodzi w życie po uprawomocnieniu się przyjętego dziś Statutu i dlatego jest propozycja przesunięcia przyjęcia uchwały w sprawie Statutu na pkt. 1 przed powołaniem tej komisji .Będzie już wiadomo że Statut został uchwalony , dlatego data ograniczająca wejście w życie uchwały w sprawie powołania komisji będzie miała pewną datę do rozpoczęcia pracy. W tym temacie przeprowadził również telefoniczną rozmowę z biurem radców prawnych UW w Tarnowie , którzy stwierdzili że Rada jest władna określić w ten sposób termin wejścia w życie uchwały. Projekt uchwały w sprawie Statutu Gminy jest jeszcze projektem na pewno nie uwzględniającym wszystkich poprawek , są jeszcze poprawki pozytywnie zaopiniowane przez komisję Gospodarki Komunalnej i Komisję Oświaty zaproponowane przez burmistrza również Przewodnicząca komisji Statutowej zgłosi jeszcze dodatkowe zmiany które przy omawianiu projektu Statutu zostaną podane. Radna Janina Drużkowska-Cader zgłosiła formalny wniosek o powołaniu na sesji Komisji ds.Rodziny. W uzasadnieniu swojego wniosku podała aby nie komplikować rozpoczęcia prac i działania komisji należy powołać taką komisje . Logicznym jest również odwrócenie kolejności zaproponowanej nazwy komisji, ponieważ komisja rodziny w swym obszarze działania ma zdrowie , pomoc społeczną , jak również wiele innych zagadnień min. działania profilaktyczne , współpraca z organizacjami pozarządowymi i inne. Dotychczasowa nazwa komisji jest właściwą nazwą , w wielu gminach w całym kraju taka obowiązuje nazwa komisji . Sekretarz Bogusław Babicz wyjaśnił że problem nie dotyczy tylko nazwy , zgodnie z dotychczas obowiązującym Statutem radny nie może brać udziału w pracach więcej niż dwóch komisji .W chwili obecnej jest 21 radnych , mogłaby zaistnieć taka sytuacja ,że niektórzy radni byliby członkami więcej niż dwóch komisji. Radny Krzysztof Ojczyk stwierdził ,że sposób powoływania komisji jaki został przyjęty , jest wielkim bałaganem który wszystkim radnym miesza w głowie. Następnie przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła poddał pod głosowanie wnioski o zmianę w porządku obrad sesji: 1.Wniosek radnego Zbigniewa Mastalerza o wycofanie z porządku obrad pkt.8 pkt.4 tj. projektu uchwały w sprawie przyjęcia Statutu Gminy, regulaminu Rady Miejskiej i regulaminu Komisji Rewizyjnej. Wniosek przyjęty 7 za, 13 przeciw, 1 wstrzymujący 2.Wniosek Radnego Zbigniewa Mastalerza o zmianę nazwy komisji ds. Zdrowia Pomocy Społecznej i Rodziny na Komisję Rodziny. Wniosek przyjęty 7 za, 14 przeciw 3.W nawiązaniu do wniosku zgłoszonego przez radną Agatę Brzeską Lebiecką, przewodniczący Lech Pikuła zgłosił wniosek o zmianę kolejności podejmowania uchwał tj. W pkc 1 podjęcia uchwał –przyjęcia Statutu Gminy , regulaminu Rady Miejskiej i Regulaminu Komisji Rewizyjnej. 2.) Przystąpienia do Spółki i określenia zasad wnoszenia do niej udziałów. 3.) Powołania komisji ds. zdrowia ,Pomocy Społecznej i Rodziny Rady Miejskiej w Brzesku oraz ustalenia jej składu osobowego. 4.) Wyboru przewodniczącego komisji ds. zdrowia ,Pomocy Społecznej i Rodziny Rady Miejskiej. Wniosek przewodniczącego Rady Miejskiej został przyjęty 14 za, 4 przeciw ,2 wstrzymujące Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła przedstawił porządek obrad sesji wraz z naniesionymi zmianami, który został przyjęty 14 za, 0 przeciw, 5 wstrzymujących jak niżej. 1.Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad. 2.Uchwalenie porządku obrad i przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji. 3.Interpelacje Radnych. 4.Sprawozdanie Burmistrza z realizacji uchwał Rady Miejskiej za okres od ostatniej sesji. 5.Sprawozdania z posiedzeń komisji za okres od ostatniej sesji. 6.Przyjęcie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2003. 7.Przyjęcie planów pracy stałych komisji Rady Miejskiej na rok 2003 8.Podjęcie uchwał w sprawach: 1)przyjęcia Statutu Gminy, regulaminu Rady Miejskiej i regulaminu Komisji Rewizyjnej. 2)przystąpienia do Spółki RPWiK i określenia zasad wnoszenia do niej udziałów, 3)powołania Komisji ds.Zdrowia ,Pomocy Społecznej i Rodziny Rady Miejskiej w Brzesku oraz ustalenia jej składu osobowego, 4)wyboru Przewodniczącego komisji ds. Zdrowia ,Pomocy Społecznej i Rodziny Rady Miejskiej, 9.Odpowiedzi na interpelacje radnych. 10.Zapytania i wolne wnioski. 11. Zamknięcie obrad sesji. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej: Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że protokół z poprzedniej sesji Rady Miejskiej był wyłożony do wglądu w Biurze Rady Miejskiej –zapytał czy do protokołu sa uwagi ? Radna Janina Drużkowska-Cader zwróciła się o przegłosowanie wniosku o uzupełnienie protokołu i wpisanie zdania wygłoszonego przez nią na poprzedniej sesji w końcowym punkcie protokołu w brzmieniu” przytoczony wyrok przez Pana Pasierba odnosi się do sytuacji gdy radny zgłosił się tylko do jednej komisji i nie został do niej wybrany .Na sesji mieliśmy z inną sytuacją , gdyż radna zgłaszana przez Klub notorycznie była odrzucana przez większość radnych. Radna stwierdziła że takie zdanie wygłosiła i zawnioskowała o uzupełnienie tego zdania w protokole i przegłosowanie tej poprawki. Przewodniczący Lech Pikuła wyjaśnił radnej Cader ,że w takiej szczegółowości protokołu się nie pisze .Jeżeli radna ma życzenie aby uzupełnić jej wypowiedź to podda wniosek pod głosowanie. Należy również sprawdzić czy takie wystąpienie jest nagrane na kasecie. Przewodniczący Rady Miejskiej zaproponował aby w związku z wniesioną poprawką protokół z sesji w dniu 31 grudnia 2002 roku został poddany pod głosowanie po naniesieniu poprawek na następnej sesji. Propozycja jw. został przez radnych przyjęta jednogłośnie Ad.3. Interpelacje radnych Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował że otrzymał na piśmie 4 interpelacje radnych Stanisława Milewskiego ,Tadeusza Pasierba i przekazał je do załatwienia Panu Burmistrzowi. Ponadto interpelacje złożyli: Radny Zbigniew Mastalerz 1.Wyjaśnić czy wprowadzenie opłaty stałej za przygotowanie posiłków w szkołach przez Gminę Brzesko jest zgodna z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu. 2.Czy zgadza się ta decyzja z opinią Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu wydana w tej sprawie w dniu 29.04.2002 , która została przesłana do Urzędu Miejskiego. 3.Na co zostały wydane pieniądze zebrane jako dopłata do obiadów dzieci w szkole. 4.Jaką kwotę z subwencji oświatowej łącznie w roku 2002 Pan Burmistrz przesunął na inne zadania. 5.Jaką kwotę subwencji oświatowych planuje Burmistrz zabrać z oświaty na inne cele . Radna Janina Drużkowska-Cader zawnioskowała o : 1.Spowodowanie usunięcia plakatów wyborczych zwłaszcza na oś. Jagiełły. Są to plakaty głównie Wspólnoty Samorządowej i PSL do Rady Powiatu. Poczynić starania aby ta cześć budynków które uległy zniszczeniu z tego tytułu została odnowiona. 2.Umieścić na osiedlu Jagiełły tablicę informacyjną związaną z pracą samorządu. Radny Edward Knaga – w nawiązaniu do interpelacji zgłoszonej przez radną Cader poinformował ,że na osiedlu Jagiełły tablica ogłoszeniowa istnieje , jednak należy ją zaszklić i zamykać. Radna Janina Drużkowska-Cader zawnioskowała o ustawienie koło budynku stacji transformatorowej na os.Jagiełły tablicy informującej głównie o pracy brzeskiego samorządu. Radna Anna Kądziołka-Kukurowska zawnioskowała o 1.Ujęcie w budżecie roku 2003 środków finansowych na szkołę podstawową w Szczepanowie na wymianę okien i ogrodzenie szkoły . 2.W Dzienniku Polskim z 18 stycznia br pojawiła się informacja ,że Radłów otrzymał pieniądze od Austrii na utrzymanie cmentarzy wojennych. Poprosiła aby Urząd Miejski ponownie zwrócił się z prośbą do Czarnego Krzyża w Krakowie o przyznanie środków na powyższy cel również dla naszej gminy. 3.Wystąpić do PKP w Krakowie o uruchomienie ubikacji na stacji kolejowej w Brzesku oraz ogrzewanie tamt. poczekalni. Radny Krzysztof Ojczyk - interpelacja w sprawie przedstawienia informacji o wodzie pitnej na obszarze Gminy Brzesko –interpelacja złożona na piśmie. Radna Jadwiga Kramer - interpelacja w sprawie pomocy w rozwiązaniu problemu ruchu TIRÓW na ul.Browarnej - interpelacja złożona na piśmie. Radny Stanisław Turlej – interpelacja w sprawie wykorzystania w celach kulturalno –oświatowych obiektów będących własnością publiczną na terenach wiejskich Gminy Brzesko , szczególnie Dom Kultury w Sterkowcu.-interpelacja złożona na piśmie. Radny Krzysztof Dudziński w imieniu mieszkańców osiedla Zielonka zawnioskował o przedstawienie informacji nt. wykonywania przez Urząd Miejski badań przy obwodnicy w sprawie montażu ekranów akustycznych. Czy takie badania zostały już wykonane i czy można się z nimi zapoznać ? Czy na podstawie sporządzonych badań planowane jest montaż ekranów akustycznych od strony osiedla Zielonka. Radna Barbara Stachowicz stwierdziła że : Buduje się nowe domy ludowe od podstaw , a zaniedbuje się istniejące. 1.)Zapytała czy właściciel ma jakąś koncepcję na modernizację Domu Ludowego w Okocimiu? Chodzi tu szczególnie o przystosowanie części parterowej do obecnych wymaganych standardów. Obecnie część ta jest w fatalnym stanie ,sanitariaty graniczą bezpośrednio z kuchnią – w większości sa zalewane i nieczynne, parkiet jest zniekształcony , pomieszczenia są zawilgocone , brak centralnego ogrzewania. 2.)Zbliża się sezon wiosenny , na pewno rozpoczną się prace remontowe dróg. Zapytała kiedy zostanie naprawione osuwisko w Małych Zagrodach? 3.) Czy jest w planie dokończenie drogi przez Kasztanki do Brzeska , co ułatwiłoby komunikacje dużej części mieszkańców wsi Okocim. Wszystkie interpelacje złożone na piśmie Przewodniczący Rady Miejskiej przekazał Panu Burmistrzowi do realizacji i udzielenia odpowiedzi na piśmie. Ad.4. Sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Miejskiej za okres od ostatniej sesji . Sprawozdanie złożył burmistrz Jan Musiał – sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu. Ad.5. Sprawozdania z posiedzeń komisji za okres od ostatniej sesji. Sprawozdania złożyli przewodniczący Komisji : 1.Zdzisław Grodny Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. 2.Stanisław Migdał Przewodniczący Komisji Oświaty Kultury i Sportu 3.Jan Waresiak Przewodniczący Komisji Gospodarki Finansowej 4.Apolonia Warzecha Przewodnicząca Komisji Prawa i Porządku Publicznego 5.Agata Brzeska-Lebiecka Przewodnicząca komisji Statutowej i Rewizyjnej. W nawiązaniu do złożonych sprawozdań radni poruszyli następujące tematy: Radny Krzysztof Dudziński poprosił o przedstawienie wniosku radnych Klubu mniejszościowego dot. propozycji zmian w Statucie Gminy. Radny Krzysztof Ojczyk – zwrócił uwagę na zbyt długi okres czasu w załatwieniu spraw związanych z ul. Armii Ludowej – w tej sprawie już od kilku lat wpływają pisma od Państwa Lechowiczów, czy miasto ma propozycje rozwiązania tego problemu. Radna Janina Drużkowska-Cader stwierdziła ,że radni należący do klubu mniejszościowego na spotkaniu z przewodniczącą Komisji Statutowej zgłaszali wiele poprawek do projektu Statutu i Regulaminu. Z wersji projektów jakie radna Cader otrzymała wynika, że tylko jedna poprawka została uwzględniona tj. usunięto zapis że Przewodniczący Rady sprawuje policję sesyjną. Natomiast wszystkie pozostałe zmiany nie zostały uwzględnione. Przewodniczący Komisji Oświaty Stanisław Migdał udzielił odpowiedzi na zapytanie radnego Dudzińskiego ,przedstawił treść wniosku zgłoszonego na posiedzeniu komisji a dot. ilości radnych członków Klubu Radnych. Radni należący do klubu mniejszościowego proponowali aby klub mógł liczyć 4 radnych i aby radni otrzymywali materiały na sesję nie 5 ale 7 dni przed sesją. Członkowie komisji większością głosów nie przyjęli zaproponowanych zmian. Przewodniczący komisji Gospodarki Komunalnej Zdzisław Grodny udzielił odpowiedzi na zapytanie radnego Ojczyka dot. Ul.Armii Ludowej. Dodatkowych wyjaśnień w tym temacie udzielili również Burmistrz Jan Musiał i Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła. Ad.6. Przyjęcie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2003 Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła przedstawił projekt planu pracy Rady Miejskiej na rok 2003. Przedstawił poprawki jakie zostały naniesione przez komisje i burmistrza a dot.: W miesiącu marcu w pkc.2.ująć Omówienie Strategii Rozwoju Gminy Brzesko –jest to propozycja Burmistrza ,który uważa że nową radę należy zapoznać z tą Strategią . W miesiącu Październiku w pkt.1. uściślić zapis : Propozycje Burmistrza do planu budżetu gminy na 2004 rok. Przewodniczący Rady Miejskiej wyjaśnił ,że jest to plan ramowy i na pewno w ciągu roku będziemy go zmieniać lub weryfikować i na bieżąco wprowadzać zmiany: Radni wnieśli następujące propozycje do planu pracy Rady Miejskiej na rok 2004: Radna Janina Druzkowska-Cader zaproponowała o zorganizowanie dodatkowej sesji poświęconej rozwojowi gospodarczemu gminy i tworzeniu nowych miejsc pracy , jest to temat ważny i winien być jak najszybciej omówiony. Radna Cader zaproponowała aby tematem tym zając się w lutym lub marcu br. Radny Krzysztof Ojczyk zaproponował aby do pkt. zgłoszonego przez radną Cader dołożyć informacje nt. stanu prowadzonych inwestycji na terenie gminy Brzesko. Zaproponował ponadto aby zrezygnować z analizy drobnej przedsiębiorczości , a zająć się analizą stanu bezrobocia w gminie Brzesko. Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła ustosunkował się do propozycji radnego Ojczyka dot. możliwości analizy przez Radę tematu dot. stanu drobnej przedsiębiorczości w gminie Brzesko i skąd wypłynęła propozycja takiej analizy. Burmistrz Jan Musiał stwierdził ,że nie należy aż tak uszczegóławiać planu pracy .Przy omawianiu Strategii Rozwoju Gminy na pewno wyjdzie temat związany z rozwojem gminy w aspekcie tworzenia nowych miejsc pracy. Propozycje radnej Janiny Drużkowskiej Cader łączą się z analizą średniej i drobnej przedsiębiorczości w aspekcie rozwoju gospodarczego gminy , te dwa tematy można połączyć. Radna Janina Drużkowska-Cader zgłosiła następne propozycje do planu pracy Rady Miejskiej : W pierwszej połowie 2003 roku należy zapoznać się z realizacją Strategii Polityki prorodzinnej i społecznej gminy Brzesko . Omówić temat dot. współpracy samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi . Radna Anna Kądziołka-Kukurowska zaproponowała aby w związku z obchodzona w br. 320 rocznicą bitwy pod Wiedniem , zorganizować sympozjum poświęcone tej rocznicy w miesiącu wrześniu. Radna Janina Drużkowska-Cader poinformowała że w br. przypada 750 rocznica kanonizacji św. Stanisława należy zorganizować uroczysta sesję poświęconą tej rocznicy. Zastępca burmistrza Krzysztof Bigaj w nawiązaniu do wypowiedzi radnej Cader udzielił wyjaśnień dot. organizacji obchodów 750 rocznicy kanonizacji św. Stanisława przez UM. Następnie przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła przedstawił pod głosowanie projekt planu pracy Rady Miejskiej wraz ze zmianami. Został przyjęty jednogłośnie jak niżej: STYCZEŃ 1)Przyjęcie Statutu Gminy Brzesko 2)Zatwierdzenie Regulaminu Rady Miejskiej w Brzesku LUTY 1)Uchwalenie budżetu Gminy Brzesko na rok 2003 MARZEC 1) Analiza stanu bezrobocia w Gminie Brzesko 2) Omówienie Strategii Rozwoju Gminy Brzesko wraz z informacją o realizacji inwestycji gminnych 3) Rozwój gospodarczy Gminy i tworzenie nowych miejsc pracy KWIECIEŃ 1)Przyjęcie sprawozdania Burmistrza Brzeska z wykonania budżetu Gminy za rok 2002 2)Analiza stanu drobnej i średniej wytwórczości w gminie Brzesko MAJ 1)Ocena stanu ochrony środowiska gminy, zbiórka, segregacja odpadów stałych CZERWIEC 1)Analiza i ocena funkcjonowania SP ZOZ w Brzesku 2)Realizacja Strategii Polityki Prorodzinnej i Społecznej Gminy Brzesko LIPIEC 1)Ocena realizacji inwestycji w gminie Brzesko SIERPIEŃ 1)Przyjęcie sprawozdania Burmistrza Brzeska z wykonania budżetu gminy za I półrocze 2003 roku 2)Informacja i ocena przygotowania szkół gminnych do roku szkolnego 2003/2004 WRZESIEŃ 1)Analiza funkcjonowania jednostek gminnych BZK, MPK, MPEC, MZGM 2)Współpraca samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi PAŹDZIERNIK 1)Propozycje Burmistrza do planu budżetu Gminy Brzesko na rok 2004 2)Analiza stanu bezpieczeństwa publicznego w Gminie Brzesko LISTOPAD 1)Uchwalenie podatków i opłat lokalnych na rok 2004 2)Uchwalenie planu pracy komisji Rady Miejskiej 3)Analiza funkcjonowania opieki społecznej w gminie GRUDZIEŃ 1)Uchwalenie budżetu Gminy Brzesko na rok 2004 2)Sesja uroczysta – świąteczna 3)Uchwalenie zmian w budżecie Gminy Brzesko w działach i rozdziałach Ad.7.Przyjecie planów pracy Komisji Rady Miejskiej na rok 2003 Zdzisław Grodny Przewodniczący komisji Gospodarki Komunalnej przedstawił projekt planu pracy komisji na rok 2003. (projekt stanowi załącznik) radna Janina Drużkowska-Cader zawnioskowała aby członkowie komisji Gospodarki Komunalnej na swoich posiedzeniach przeanalizowali temat dot. budowy kanalizacji w Brzesku, stanu oświetlenia oraz stanu wodociągów i gazyfikacji. Radny Zdzisław Grodny –wyjaśnił że w każdym miesiącu w planie pracy komisji są zawarte wolne wnioski i sprawy bieżące i nie ma żadnych przeszkód aby komisja analizowała zgłoszone tematy oraz inne wnioski i opinie zgłoszone do planu. Tematy zgłoszone przez radną Cader zostaną zawarte w projekcie planu pracy. Najważniejszym tematem do załatwienia jest budowa kanalizacji i budowa zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych. Radni jednogłośnie zaopiniowali propozycje planu pracy komisji Gospodarki komunalnej i Ochrony Środowiska na rok 2003. Stanisław Migdał Przewodniczący komisji Oświaty Kultury i Sportu Zdzisław przedstawił projekt planu pracy komisji na rok 2003. (projekt stanowi załącznik) radna Anna Kądziołka-Kukurowska nawiązała w swojej wypowiedzi do planu pracy komisji Oświaty .Uważa że komisja winna zając się w swojej pracy również tematem działalności i rozbudowy budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej w Brzesku. Budynek biblioteki winien być rozbudowany a jeszcze lepiej gdyby wybudowano nowy. Budynek MBP jest bardzo ciasny i musimy mieć na uwadze aby o niego zadbać i znaleźć pieniądze na jego rozbudowę .. Ponadto radna Kukurowska zawnioskowała o zabezpieczenie środków finansowych na działalność zespołów folklorystycznych działających w strukturach MOK. Radny Krzysztof Ojczyk zgłosił propozycje dla komisji oświaty , a nawet dla całej Rady Miejskiej o zajęcie się tematem dot. funkcjonowania nowego Zespołu Szkół Ponagimnazjalnych. Mimo iż zarządzanie tą placówką leży w gestii powiatu ale nie możemy udawać że nas to nie dotyczy. Tak komisja jak i Rada Miejska winny zająć stanowisko i wypowiedzieć się w kwestii połączenia tych szkół tj. LO i Zespołu Szkół Ekonomicznych . Radny Józef Kubas –zgłosił poprawkę , aby w miesiącu lutym komisja przeanalizowała funkcjonowanie placówek oświatowych i wychowawczych na terenie Brzeska z uwazglednieniem liczb demograficznych. Burmistrz Jan Musiał ustosunkował się do propozycji zgłoszonych do planu pracy komisji przez radnego Kubasa. Gmina ma świadomość że nie wszystkie obiekty szkolne są wykorzystane w całości , ale przy organizacji sieci szkół gimnazjalnych była przeprowadzana analiza demograficzna w tym zakresie .Ponadto Pan Burmistrz udzielił odpowiedzi na zapytanie radnej Kukurowskiej dot. możliwości remontu budynku MBP. Radny Stanisław Migdał przewodniczący komisji Oświaty ustosunkował się do propozycji radnych zgłoszonych do projektu planu pracy komisji. Radni jednogłośnie zaopiniowali propozycje planu pracy komisji Oświaty Kultury i Spraw Socjalnych na rok 2003. Jan Waresiak Przewodniczący komisji Gospodarki Finansowej przedstawił projekt planu pracy komisji na rok 2003. Radna Janina Drużkowska-Cader zgłosiła wniosek o ujęcie w planie pracy komisji Gospodarki Finansowej tematu dot. kształtowania się wynagrodzeń w sferze budżetowej głównie pracowników samorządowych, pod kątem zmian w ustawie o wynagrodzeniach. Dotyczy to głównie sprawdzenia czy wynagrodzenia zostały zatrzymane na poziomie roku 2001, jest to wymóg obowiązujący samorządy i należy to sprawdzić. Radny Jan Waresiak stwierdził ,że na pewno komisja Gospodarki Finansowej zajmie się tym tematem. Wszyscy mamy świadomość że płace pracowników samorządowych sa bardzo drażliwym tematem chyba dlatego, że pochodzą one z podatków , jeżeli chodzi o datę tej analizy to ostateczny termin zostanie ustalony na posiedzeniu komisji. Burmistrz Jan Musiał wyjaśnił ,że nie tylko pracownicy samorządowi pobierają pensje z naszych podatków bo również nauczyciele , policjanci i strażacy takie pensje otrzymują. Tematem tym na pewno zajmie się komisja Rewizyjna , wyjaśnił że zgodnie z ustawą płace pracowników samorządowych od 2001 roku nie wzrosły. Radni jednogłośnie zaopiniowali propozycje planu pracy komisji Gospodarki Finansowej rok 2003. Apolonia Warzecha przewodnicząca komisji Prawa i Porządku Publicznego przedstawiła propozycje do planu pracy komisji na rok 2003. Przedstawiony plan pracy został przyjęty przez radnych jednogłośnie. Radna Agata Brzeska –Lebiecka przewodnicząca Komisji Rewizyjnej przedstawiła propozycje planu pracy komisji Rewizyjnej na rok 2003. W nawiązaniu do przedstawionego planu pracy radny Józef Kubas poprosił o dodatkową kontrolę stanu chodników przy ul. Powstańców Warszawy . Przedstawiony plan pracy został przyjęty przez radnych jednogłośnie. Przerwa w obradach Obrady po przerwie Ad.8.Podjęcie uchwał w sprawach: 1.Przyjęcia Statutu Gminy ,regulaminu Rady Miejskiej i regulaminu Komisji Rewizyjnej. Przewodnicząca komisji Statutowej Agata Brzeska-Lebiecka przedstawiła radnym zmiany jakie zostały naniesione do projektu Statutu przez Klub radnych Inicjatywa Radnych dla Brzeska , radcę prawnego i burmistrza ,oraz które z tych propozycji Komisja Statutowa ostatecznie przyjęła . Dodatkowe poprawki jakie zostały zgłoszone ale nie ujęte jeszcze w przesłanym projekcie Statutu Gminy dot. &7 ust.1.-opis herbu gminy ,radca prawny zaproponował aby wykreślić zapis że „całość znajduje się na granatowym tle”. Jeżeli chodzi o herb gminy Komisja Statutowa nie zastnowaniała się czy herb jest właściwy jeśli chodzi o wszystkie zasady związane z heraldyką .Komisja która w pszyszłosci będzie się zajmowała promocją gminy będzie mogła się tym tematem zająć i jeśli zajdzie potrzeba to zostaną nieniesione zmiany. Następna zmiana radcy prawnego dot. & 10 , radca prawny proponuje zmienić zapis „w ramach Rady działają” a pozostałe wymienione punkty pozostają bez zmian. Sekretarz gminy Bogusław Babicz w imieniu Burmistrza zaproponował poprawkę do & 36 projektu Statutu Gminy : & 36 otrzymuje brzmienie: „Burmistrz składa Radzie Miejskiej raz na kwartał sprawozdanie ze swojej działalności’. Celem tej poprawki jest aby Rada otrzymywała dokładna i rzetelną informację o działalności Burmistrza jako jednoosobowego organu wykonawczego gminy. W poprzednich kadencjach organem wykonawczym gminy był Zarząd Miejski i wówczas to burmistrz jako przewodniczący Zarządu składał na każdej sesji sprawozdanie z międzysesyjnej działalności Zarządu. W chwili obecnej burmistrz wydaje szereg aktów prawnych ,przejął kompetencje Zarządu a także wydaje zarządzenia wewnętrzne ,podpisuje umowy i wydaje decyzje. Chodzi o to aby informacje burmistrza dotyczyły spraw istotnych ,które będą przedmiotem debaty radnych w odstępach kwartalnych. Niezależnie od tego na każdej sesji burmistrz będzie składał sprawozdanie z wykonania uchwał Rady za okres od ostatniej sesji. Poprawka ta została pozytywnie zaopiniowana przez komisje Oświaty Kultury i Sportu oraz komisję Gospodarki Komunalnej i Ochrony środowiska. Radny Zbigniew Mastalerz w imieniu Klubu radnych , poinformował że klub radnych wyraża pozytywną opinie do propozycji przedstawionej przez Sekretarza do & 36 , jednak proponuje aby dodać że burmistrz przedstawia również zestawienie zarządzeń które w tym czasie wydał. Radna Agata Brzeska Lebiecka w nawiązaniu do wypowiedzi radnego Mastalerza zgłosiła propozycję aby było to zestawienie zarządzeń jakie burmistrz wydaje jako organ wykonawczy a nie jako kierownik Urzędu Miejskiego. Sekretarz gminy Bogusław Babicz zaproponował następujące brzmienie & 36: „Burmistrz składa Radzie Miejskiej raz na kwartał sprawozdanie ze swojej działalności ,oraz przedkłada Radzie Miejskiej wykaz zarządzeń wydanych jako organ wykonawczy gminy.” Radna Agata Brzeska – Lebiecka przedstawiła jaki był wynik głosowania na posiedzeniu komisji Statutowej dot. liczebności członków Klubu .Aby klub radnych liczył co najmniej 5 radnych głosowano 5 za, przeciw 0 , 1 osoba wstrzymała się od głosu. Radny Zbigniew Mastalerz poprosił przewodniczącą komisji Statutowej o podanie jakie jest uzasadnienie że klub ma liczyć 5 członków a nie 4. Radna Agata Brzeska –Lebiecka wyjaśniła że ta kwestia była dyskutowana na posiedzeniu komisji , uzasadnienie było takie aby klub poprzez swoją liczbę miał umocowanie prawne. Kierowano się przy tym o ustawą o samorządzie gminnym dot. zwołania sesji , gdzie jest mowa że sesje można zwołać na wniosek wójta lub przynajmniej 1)4 ustawowego składu RM. Radny Zbigniew Mastalerz w imieniu Klubu Radnych zgłosił propozycje poprawek: w & 10 pkt.4 Wnosi o dopisanie po słowach „komisje stałe ”po „:”wymienić nazwy wszystkich komisji stałych. W & 12 o zmianę zapisu w pkc.2. z 5 –ciu na 7 dni . „Informacje o terminie sesji oraz porządku obrad podaje się do wiadomości publicznej na 7 dni przed terminem sesji poprzez obwieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Brzesku.” Klub zaproponował wydłużenie tego terminu do 7 dni ,ponieważ większość mieszkańców w różnych dniach tygodnia przebywają w Brzesku .Aby wszyscy mieszkańcy mogli się zapoznać z tymi informacjami to tygodniowy okres zawiadomienia jest bardzo odpowiedni. Radny Krzysztof Dudziński stwierdził ,że klub zaproponował wydłużenie do 7 dni terminu zawiadomienia o sesji ponieważ prawie wszyscy radni pracują .W związku z tym krótki okres czasu utrudnia zapoznanie się z materiałami .Poprosił o wypowiedź radnych z klubu Klub Współpracy Samorządowej co przeszkadza aby to było 5 a nie 7 dni. Radny Krzysztof Ojczyk zawnioskował o dopisanie w projekcie Statutu aby było to 5 dni roboczych co w ostateczności da nam 7 dni . Radna Janina Druzkowska-Cader zwróciła uwagę ,że propozycja zmiany ilości dni otrzymywania zawiadomienia o terminie sesji z 5 dnia na 7 jest do przyjęcia . Radna Agata Brzeska –Lebiecka udzieliła wyjaśnień dlaczego komisja Statutowa zadecydowała aby skrócić termin informowania radnych o terminie sesji, należy ustalić taki termin aby był wystarczający do zwołania i odbycia sesji. Radny Zbigniew Mastalerz zwrócił uwagę ,że klub zaproponował 7 dniowy termin ale informowania o terminie sesji a nie wysyłce materiałów. Do wypowiedzi radnego Mastalerza ustosunkował się sekretarz Bogusław Babicz .W tym przypadku nie chodzi tylko o podanie informacji o terminie sesji ale również o porządku obrad , czyli w materiałach muszą się znaleźć również projekty uchwał które Rada ma uchwalić. Osobiście zgadza się z opiniami komisji Statutowej i Pani przewodniczącej dot. określenia 5 dniowego terminu zawiadomienia o odbyciu sesji. Taki 5 dniowy termin jest przyjęty w większości gmin działających na terenie woj. Małopolskiego, dotychczasowy termin 7 dniowy był jednym z najdłuższych terminów w stosunku do pozostałych gmin. Lepiej jest mieć krótszy termin i dotrzymywać go , 5 dni jest wystarczający na przygotowanie się do sesji chociażby dlatego że nad wszystkimi projektami uchwał pracują komisje i kluby radnych i wszystkie materiały sa wcześniej przedyskutowane. Radny Zbigniew Mastalerz zgłosił wnioski: zmianę zapisu w & 14 , po zmianie & 14 otrzymuje brzmienie: ”Przewodniczący Rady Miejskiej organizuje wyłącznie prace rady i prowadzi jej obrady”. Jako uzasadnienie radny Mastalerz przytoczył treść art.19 pkt.2 ustawy o samorządzie gminnym. Wykreślenie pkt.3 w & 16 radny Mastalerz poprosił o przedstawienie jaka jest potrzeba wprowadzania tego punktu do projektu Statutu – czym się kierował twórca Statutu wprowadzając taki zapis. Radna Agata Brzeska –Lebiecka ustosunkowała się do propozycji zgłoszonych przez Klub radnych , do & 14.Z zapisów zawartych w & 14 nie wynika nic innego bez względu na to czy słowo ”wyłącznie” się tam znajdzie czy też nie. Zapis jest jasny ,prosty i czytelny i dodanie słowa „ wyłącznie” nic tutaj nie zmieni , ale nie ma żadnego sprzeciwu aby ten zapis został dodany. Zwróciła ponadto uwagę aby zapisu w & 14 nie sprowadzać tylko do zapisu ,że przewodniczący prowadzi jej obrady. Zdarzają się takie sytuacje,żę przewodniczący rady Miejskiej jest jednoosobowo zapraszany w imieniu Rady na spotkania i reprezentuje całą Radę . Radny Mastalerz stwierdził że do wszelkich spraw związanych z funkcjonowaniem Rady Miejskiej winna się ustosunkowywać Rada , albo sprecyzujemy na czym ta reprezentacja ma polegać albo należy ten zapis wykreślić. Radny Krzysztof Orczyk – stwierdził że jeżeli będzie wprowadzony taki zapis ,że przewodniczący reprezentuje Radę na zewnątrz to będzie on niezgodny z ustawą. Radna Agata Brzeska-Lebiecka wyjaśniła że ustawa wyraźnie mówi o organizacji pracy Rady , należy zadać sobie pytanie co rozumiemy przez organizacje pracy Rady? Radny Krzysztof Dudziński wyjasnił,że jeśli zaproszenie zostaje skierowane na przewodniczącego Rady Miejskiej to Przewodniczący bierze udział w spotkaniu i reprezentuje siebie na każdym spotkaniu na które ma zaproszenie , ale jeżeli zaproszenie jest skierowane do Rady Miejskiej to Rada winna decydować kto ma ją reprezentować na zewnątrz na danym spotkaniu. Radna Agata Brzeska-Lebiecka przedstawiła zebranym treść uzasadnienia do stwierdzenia „reprezentacji przewodniczącego Rady na zewnątrz” , z opracowania przygotowanego przez naukowców z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu . Głos zabrał radny Tadeusz Pasierb stwierdził że przewodniczący Rady Miejskiej został wybrany w sposób demokratyczny, większością głosów , klub mniejszościowy zgłosił wniosek i będzie on głosowany następnie zgłosił wniosek o zamknięcie dyskusji i przejście do dalszej analizy projektu Statutu. Radna Anna Kukurowska nawiązała do odbytej wcześniej dyskusji , radnym nie przystoi taka dyskusja , wyborcy po to nas wybrali abyśmy cos dobrego zrobili dla wsi i dla miasta . Spośród nas wybraliśmy przewodniczącego Rady Miejskiej, i czy on się komuś podoba czy nie to wybrany został większością głosów i należy go szanować. Jeśli został wybrany to winien również reprezentować Radę na zewnątrz. Radna Kukurowska zgłosiła wniosek o zamkniecie dyskusji . Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie wniosek o zamkniecie dyskusji nad zmiana w & 16 pkt.3. Wniosek przyjęty 13 za, 7 przeciw Radny Zbigniew Mastalerz w imieniu klubu stwierdził ,że zamykając dyskusje nad zmianami klub nie może wypełnić swojego statutowego prawa ,które jest zapisane w & 16 pkt.8. Radny Mastalerz w imieniu Klubu Radnych Inicjatywa radnych dla Brzeska złożył oświadczenie , że Klub nie ma żadnych zarzutów do osoby Przewodniczącego Rady Miejskiej. Wprowadzając zmianę Klub chciał mieć pewność że w chwili kiedy Przewodniczący będzie się wypowiadał za Rade ,aby to stanowisko z Radą było uzgodnione. Radna Janina Druzkowska-Cader zgłosiła wniosek aby dopisać w & 16 pkt.3 ,że przewodniczący reprezentuje „godnie” Radę na zewnątrz. Radny Zbigniew Mastalerz zgłosił kolejne wnioski o zmiany w Statucie Gminy Brzesko: W & 16 pkt.9.o określenie zakresu obowiązków wice przewodniczących Rady Miejskiej . Klub zgłaszając taki wniosek miał na uwadze aby zakres obowiązków ustalała na wniosek Przewodniczącego Rada Miejska . O skreślenie & 17 w całości O dopisanie w & 21 pkt.2 przed wyrazem ”przed ”słowo ”robocze” Informacja o terminach i porządku obrad komisji jest dostępna w Biurze Rady Miejskiej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu przynajmniej na trzy dni robocze przed terminem posiedzenia komisji. W & 25 ust.2. klub wnosi o dopisanie po słowie „Przewodniczącego Rady” dopisać ”oraz Klubu Radnych”. 2.Przewodniczący komisji jest obowiązany zwołać posiedzenie komisji na wniosek co najmniej 1)3 członków komisji lub przewodniczącego rady oraz Klubów radnych. Skreślić & 27 jest to powtórzenie & 20, nie wnosi się nic nowego tymi zapisami. Sekretarz gminy wyjaśnił ,że w & 20 jest mowa nie tylko o komisjach doraźnych ale i stałych , natomiast w & 27 mówi się tylko o komisjach doraźnych .Ponadto w & 27 określa się kompetencje komisji , a & 20 jest ogólnym zapisem konstytucyjnym , który stwarza możliwości Radzie powoływania komisji . radny Mastalerz wnioskuje o zmianę zapisów w & 29 pkt.2 : „Klub może utworzyć co najmniej 4 radnych” radna Jadwiga Kramer zawnioskowała do wszystkich radnych aby głosując nad projektem zmian w Statucie Gminy uczciwie i rzetelnie podejść do tych zmian , poprosiła o obiektywizm w głosowaniu. 10 minut przerwy w obradach obrady po przerwie Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie wnioski o dokonanie zmian w projekcie Statutu Gminy : w & 7 pkt.1.aby w paragrafie końcowym ostatnie zdanie skreślić ”całość znajduje się na granatowym tle „ zmiana przyjęta 20 za w & 10 rozpocząć od zdania „W ramach Rady działają” pozostałe zapisy pozostają bez zmian. Zmiana przyjęta jednogłośnie w & 36 projektu Statutu Gminy dokonać zmiany w : „Burmistrz składa Radzie Miejskiej raz na kwartał sprawozdanie ze swojej działalności raz przedkłada wykaz zarządzeń wydanych jako organ wykonawczy gminy”.’. Zmiana przyjęta jednogłośnie w & 10 pkt.4 o dopisanie po słowach „komisje stałe ”po „:”wymienić nazwy wszystkich komisji stałych. Zmiana przyjęta 7 za, 13 przeciw W & 12 o zmianę zapisu w pkc.2. z 5 –ciu na 7 dni . „Informacje o terminie sesji oraz porządku obrad podaje się do wiadomości publicznej na 7 dni przed terminem sesji poprzez obwieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Brzesku.” Radna Jadwiga Kramer przytoczyła treść art.20 ust.5 ustawy o samorządzie terytorialnym Który mówi o tym, że na wniosek wójta przewodniczący Rady Miejskiej jest obowiązany wprowadzić do porządku obrad najbliższej sesji Rady Miejskiej Projekt uchwały jeżeli wpłynął on do Rady przynajmniej na 7 dni przed dniem rozpoczęcia sesji Rady. Zapytała czy wspomniane w ustawie 7 dni nie koliduje z tym skróconym 5 dniowym terminem który zaproponowaliśmy jako podanie do publicznej wiadomości dot. terminu i porządku obrad sesji. Na zapytanie radnej Kramer odpowiedzi udzielił sekretarz gminy Bogusław Babicz , w tym przypadku nie ma żadnej kolizji z prawem , przyjęty termin 5 dniowy nie koliduje z niczym i jest dla nas korzystniejszy. W & 12 o zmianę zapisu w pkc.2. z 5 –ciu na 7 dni . „Informacje o terminie sesji oraz porządku obrad podaje się do wiadomości publicznej na 7 dni przed terminem sesji poprzez obwieszczenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Brzesku.” Zmiana przyjęta 7 za,13 przeciw O zmianę zapisu w & 14 , po zmianie & 14 otrzymuje brzmienie: ”Przewodniczący Rady Miejskiej organizuje wyłącznie prace rady i prowadzi jej obrady”. Zmiana przyjęta jednogłośnie Wykreślenie pkt.3 w & 16 przyjęto 4 za, 14 przeciw, 2 wstrzymujące W & 16 pkt.9 określić zakres obowiązków dla wiceprzewodniczących Rady Miejskiej . propozycja przyjęta 7 za, 13 przeciw, 1 wstrzymujący O skreślenie & 17 w całości Propozycja przyjęta 7 za, 13 przeciw, 1 wstrzymujący O dopisanie w & 21 pkt.2 przed wyrazem ”przed ”słowo ”robocze” Informacja o terminach i porządku obrad komisji jest dostępna w Biurze Rady Miejskiej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu przynajmniej na trzy dni robocze przed terminem posiedzenia komisji. Propozycja przyjęta jednogłośnie W & 25 ust.2. o dopisanie po słowie „Przewodniczącego Rady” dopisać ”oraz Klubu Radnych”. Przewodniczący komisji jest obowiązany zwołać posiedzenie komisji na wniosek co najmniej 1)3 członków komisji lub przewodniczącego rady oraz Klubów radnych. Propozycja przyjęta 7 za, 14 przeciw Skreślić & 27 w całości propozycja przyjeta 7 za, 1 wstrzymujący , 13 przeciw o zmianę zapisów w & 29 pkt.2 : „Klub może utworzyć co najmniej 4 radnych” propozycja przyjęta 7 za, 14 przeciw w & 16 pkt.3. dopisać w & 16 pkt.3 ,że przewodniczący reprezentuje „godnie” Radę na zewnątrz. Zmiana przyjęta 7 za , 14 przeciw Przyjęcie Regulaminu Rady Miejskiej w Brzesku Radna Agata Brzeska Lebiecka przedstawiła propozycje zmian zgłoszone przez Klub radnych Inicjatywa Radnych dla Brzeska , radcy prawnego oraz Burmistrza Brzeska do projektu regulaminu Rady Miejskiej , oraz które z tych propozycji zostały przyjęte przez komisję Statutową .(propozycje zawarte sa w projekcie Regulaminu jw.) W imieniu Klubu radnych Inicjatywa radnych dla Brzeska radny Zbigniew Mastalerz zgłosił dodatkowe zmiany do projektu regulaminu Rady Miejskiej : w & 6 ust.4 zmienić termin powiadamiania radnych o mającej się odbyć sesji z 5 na 7 dni. W imieniu klubu Radnych uzasadnienie wniosku jw. przedstawiła radna Janina Drużkowska-Cader .Klub zaproponował wydłużenie tego terminu do 7 dni ,ponieważ 2 dni jest to bardzo dużo .Czasami zawiadomienie o terminie i porządku obrad sesji przychodzi na 3-4 dni przed sesją. Jest to krótki okres aby mógł zebrać się klub , dlatego cykl 7 dniowy pozwoli radnemu lepiej przygotować się do sesji i należy to zrozumieć. Radni nie powinni uchwalać prawa na swoją szkodę a zwłaszcza na szkodę mieszkańców gminy , dlatego Klub zawnioskował o pozostawienie 7 dniowego terminu w tym przypadku , umozliwające rzetelne wykonywanie mandatu radnego. cd. wniosków Klubu Radnych IRDB w & 6 ust.8 zmienić termin z 5 dni na 7 dni zgodnie z uzasadnieniem radnej Cader w & 10 ust.3. zmienić treść tego ust. ”Przewodniczący obrad czuwa nad sprawnym przebiegiem i porządkiem obrad . Radny Krzysztof Ojczyk poprosił o wyjaśnienie zapisu zawartego w & 10 ust.3.” jego decyzje w tym zakresie są ostateczne”, jakie to mają być decyzje ?Stwierdził że w tym przypadku może być wiele dziwnych interpretacji tego zapisu jest to zapis kuriozalny. Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła jako wyjaśnienie dla radnego Ojczyka podał przykład obecnego posiedzenia Rady Miejskiej. Podjęty został wniosek o zakończenie dyskusji a mimo to dyskusja trwa nadal. Jesteśmy niekonsekwentni w pewnych działaniach a przewodniczący jest po to aby sesja była dobrze prowadzona. Radny Zbigniew Mastalerz stwierdził, że wielu sprawach nad którymi dyskutuje w czasie sesji Klub którego jest członkiem pojawia się sytuacja ,że gdy dyskusja rozwija się nie pomyśli niektórych osób to dyskusja jest przerywana , niekiedy nie jest wyczerpana lista osób zgłoszonych którzy chcieliby przedstawić swoje stanowisko . Zgłosił następujące wnioski: w & 12 ust.2 pkt.3 –dokonać zmiany w treści: interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi na te interpelacje i zapytania. w & 12 ust.2 pkt.4 –dokonać zmiany w treści : zapytania przewodniczących jednostek pomocniczych gminy i odpowiedzi na te zapytania. W & 13 ust.2. zmienić zapis ”Przewodniczący rady zapewnia wyłożenie podpisanego protokołu w ciągu 7 dni po zakończeniu sesji w Biurze Rady i podczas obrad rady. Radna Agata Brzeska-Lebiecka wyjasniła,że przewodniczący Rady Miejskiej podpisuje protokół z sesji po jego zatwierdzeniu na następnej sesji . Sekretarz Bogusław Babicz stwierdził że aby protokół mógł być protokołem to musi być podpisany przez upoważnioną osobę. Jeżeli piszemy o wyłożeniu protokołu to znaczy dokumentu ze wszystkimi jego zapisami. Dopisanie słowa „podpisanego” jest zbędne, aby protokół mógł być protokołem musi być podpisany i opisany w taki sposób jak tego wymagają przepisy. Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła przedstawił jak wygląda podpisywanie protokołu z obrad sesji w chwili obecnej. Zawsze protokół jest zweryfikowany i podpisany wyłożony do wglądu , po to aby radni którzy nie zgadzają się z zapisami w protokole mogli zgłosić uwagi na sesji. Radna Janina Drużkowska-Cader zapytała czy w chwili kiedy radni naniosą poprawki do protokołu to czy te poprawki sa zaraz uwzględniane i czy wobec tego następny radny czyta protokół już w wersji poprawionej czy czyta jeszcze pierwszą wersję. Przewodniczący Lech Pikuła stwierdził że radni którzy mają uwagi do protokołu winni kierować te uwagi bezpośrednio do niego , po rozpatrzeniu wszystkich uwag zdecyduje czy uznać je czy też nie , jeżeli tak to uwagi zostaną wniesione do protokołu i wówczas byłoby mniej dyskusji na kolejnej sesji .Protokół nie jest sporządzany w szczegółowości , nie może on być zbyt szczegółowy. Radny Zbigniew Mastalerz zgłosił następne wnioski do przegłosowania: W & 14 ust.4. zmiana: ”radny nie powinien zabierać głosu bez udzielenia mu głosu przez przewodniczącego Rady”. W & 14 dodać pkt 7 o treści ”Przewodniczący Rady nie powinien nadużywać swojej funkcji , a w szczególności deprymować mówcy ,osądzać jego wypowiedzi i wygłaszać uwag uwłaczających godności radnego” W & 15 ust.3. dokonać zmiany w zapisie :Przewodniczący Rady nie może odmówić radnemu , klubowi radnych reprezentowania własnego stanowiska .Stanowisko klubu reprezentuje jego przedstawiciel”. W & 22 ust.4. na początku zdania dodać wyraz ”podpisany” W & 36 ust7 zmienić brzmienie: ”Po głosowaniu radny może zgłosić swoje zdanie odrębne (votum separatum) wobec podjętej uchwały wnosząc o zaprotokołowanie.” W & 39 ust 4 winien otrzymać brzmienie: ”Interpelacje składa się w formie ustnej na sesji lub w formie pisemnej w biurze Rady” W & 39 ust.5 winien otrzymać brzmienie:” Odpowiedzi na interpelacje udzielane są w formie ustnej na sesji i w terminie 21 dni w formie pisemnej na adres interpelującego” końcówka zdania pozostaje bez zmiany. W & 43 ust.2. dot. usprawiedliwienia nb. na posiedzeniu ,Klub proponuje aby usprawiedliwić nb. można w było w Biurze Rady Miejskiej . Wg. członków klubu ten zapis należy dopracować i poprawić . Radny w ciągu 7 dni od daty odbycia się sesji lub posiedzenia komisji , winien usprawiedliwić swoją nieobecność ,składając stosowne pisemne lub ustne wyjaśnienie przewodniczącemu rady ,przewodniczącemu komisji lub w Biurze Rady Miejskiej . Sekretarz Bogusław Babicz w imieniu Burmistrza zgłosił wnioski o dokonanie zmian do projektu Regulaminu Rady Miejskiej wraz z uzasadnieniem w następujących paragrafach: § 12 ust.2 pkt.6 otrzymuje brzmienie:” sprawozdanie Burmistrza z wykonania uchwał rady” & 26 ust.3 otrzymuje brzmienie: ”Jeżeli projekt uchwały spełnia wymogi formalne , o których mowa w & 25 niniejszego regulaminu ,Przewodniczący Rady decyduje o jego skierowaniu w ciągu 7 dni , do merytorycznej komisji rady i klubów radnych w celu zaopiniowania”. & 27 ust.2 otrzymuje brzmienie: ”Przewodniczący Rady w ciągu 3 dni decyduje o skierowaniu wszystkich wersji projektu uchwały spełniających wymogi formalne ,po zarejestrowaniu przez Biuro Rady , do merytorycznej komisji rady i klubów radnych a na sesję kieruje wraz z zasadniczym projektem uchwały w przedmiotowej sprawie. Radna Janina Drużkowska Cader zapytała dlaczego w Regulaminie Rady Miejskiej brak jest zapisów dot. stałych komisji Rady Miejskiej. Brak jest informacji nt. sposobu powoływania stałych komisji jak również ich nazw oraz możliwości uczestnictwa przez radnego w pracach jednej czy kilku komisji. Poprosiła o wyjaśnienie w jaki sposób sprawa powołania komisji będzie uregulowana w regulaminie Rady Miejskiej , czy nie będzie żadnych zapisów mówiących o komisjach , czy tez należy zapisać jakie sa stałe komisje z nazwy, że w ich skład wchodzi odpowiednia ilość osób , że radny może pracować w dwóch lub trzech komisjach , a do komisji powoływany jest np. przez powołanie .Wszystkie te sprawy zbytnio się już przeciągają w czasie i winien się znaleźć odpowiedni zapis w regulaminie Rady Miejskiej. Radna Agata Brzeska-Lebiecka wyjaśniła że w Statucie w rozdziale IV w & 19 do 28 są określone zasady i tryb działania komisji . Następnie radna Lebiecka przytoczyła treść & 20 ust. 1. Nie ujęto zapisów dot. podania nazw komisji , dlatego aby np. przy zmianie przepisów prawnych jak to jest obecnie znowu nie pojawiły się wątpliwości dot. ilości komisji i ich nazwy. Jeśli ustalimy nazewnictwo komisji odrębną uchwałą , to w zależności od potrzeb możemy dokonywać ich zmiany .Nikt z nas nie może zagwarantować że w trakcie działania naszej Rady nie zmienią się przepisy prawne. Ponadto przytoczyła treść pozostałych & Statutu Gminy które mówią o powołaniu komisji i ich pracy, a także możliwości uczestnictwa radnego w tych komisjach. Wszystkie sprawy dot. działania komisji są ujęte w rozdziale IV Statutu. Radna Janina Drużkowska-Cader zwróciła uwagę ,że w radzie mogą pracować komisje stałe i doraźne .Stałe to takie ,które pracują od początku do końca kadencji ,a doraźne można w każdym czasie w trakcie kadencji powołać. Obradujemy już na IV-tej sesji i radni winni znać jakie komisje będą działać i to wszystko winno być zapisane. Radna Jadwiga Kramer – ustosunkowała się do zapisów zawartych w & 39 ust.4. Regulaminu Rady Miejskiej . 10 minut przerwy w obradach obrady po przerwie Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła poddał pod głosowanie wnioski o zmianę zapisów w projekcie Regulaminu Rady Miejskiej.: w & 6 ust.4 zmienić termin powiadamiania radnych o mającej się odbyć sesji z 5 na 7 dni. Przyjęto 7 za, 13 przeciw w & 6 ust.8 zmienić termin z 5 dni na 7 dni Przyjęto 7 za, 13 przeciw w & 10 ust.3. zmienić treść tego ust. ”Przewodniczący obrad czuwa nad sprawnym przebiegiem i porządkiem obrad . w & 12 ust.2 pkt.3 –dokonać zmiany w treści: interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi na te interpelacje i zapytania. Przyjęto jednogłośnie w & 12 ust.2 pkt.4 –dokonać zmiany w treści : zapytania przewodniczących jednostek pomocniczych gminy i odpowiedzi na te zapytania. Przyjęto jednogłośnie W & 13 ust.2. zmienić zapis ”Przewodniczący rady zapewnia wyłożenie podpisanego protokołu w ciągu 7 dni po zakończeniu sesji w Biurze Rady i podczas obrad rady. Przyjęto 7 za ,13 przeciw, 1 wstrzymujący W & 14 ust.4. zmiana: ”radny nie powinien zabierać głosu bez udzielenia mu głosu przez przewodniczącego Rady”. Przyjęto 7 za, 14 przeciw W & 14 dodać ust. 7 o treści ”Przewodniczący Rady nie powinien nadużywać swojej funkcji , a w szczególności deprymować mówcy ,osądzać jego wypowiedzi i wygłaszać uwag uwłaczających godności radnego” Przyjęto 7 za,12 przeciw, 2 wstrzymujące W & 15 ust.3. dokonać zmiany w zapisie :Przewodniczący Rady nie może odmówić radnemu , klubowi radnych reprezentowania własnego stanowiska Stanowisko klubu reprezentuje jego przedstawiciel”. Przyjęto 7 za, 14 przeciw W & 22 ust.4. na początku zdania dodać wyraz ”podpisany”- przyjęto 7 za,13 przeciw,1 wstrzymujący W & 36 ust7 zmienić brzmienie: ”Po głosowaniu radny może zgłosić swoje zdanie odrębne (votum separatum) wobec podjętej uchwały wnosząc o zaprotokołowanie.” przyjęto jednogłośnie W & 39 ust 4 winien otrzymać brzmienie: ”Interpelacje składa się w formie ustnej na sesji lub w formie pisemnej w biurze Rady ”przyjęto 7 za, 13 przeciw, 1 wstrzymujący W & 39 ust.5 winien otrzymać brzmienie:” Odpowiedzi na interpelacje udzielane są w formie ustnej na sesji i w terminie 21 dni w formie pisemnej na adres interpelującego” końcówka zdania pozostaje bez zmiany. Przyjęto 7 za, 13 przeciw W & 43 ust.2. dot. usprawiedliwienia nb. na posiedzeniu ,Klub proponuje aby usprawiedliwić nb. można w było w Biurze Rady Miejskiej . Wg. członków klubu ten zapis należy dopracować i poprawić . „Radny w ciągu 7 dni od daty odbycia się sesji lub posiedzenia komisji , winien usprawiedliwić swoją nieobecność ,składając stosowne pisemne lub ustne wyjaśnienie przewodniczącemu rady ,przewodniczącemu komisji lub w Biurze Rady Miejskiej .”przyjęto jednogłośnie § 12 ust.2 pkt.6 otrzymuje brzmienie:” sprawozdanie Burmistrza z wykonania uchwał rady” przyjęto 19 za, 1 wstrzymujący & 26 ust.3 otrzymuje brzmienie: ”Jeżeli projekt uchwały spełnia wymogi formalne , o których mowa w & 25 niniejszego regulaminu ,Przewodniczący Rady decyduje o jego skierowaniu w ciągu 7 dni , do merytorycznej komisji rady i klubów radnych w celu zaopiniowania” Przyjęto 17 za, 4 wstrzymujące & 27 ust.2 otrzymuje brzmienie: ”Przewodniczący Rady w ciągu 3 dni decyduje o skierowaniu wszystkich wersji projektu uchwały spełniających wymogi formalne ,po zarejestrowaniu przez Biuro Rady , do merytorycznej komisji rady i klubów radnych a na sesję kieruje wraz z zasadniczym projektem uchwały w przedmiotowej sprawie. Przyjęto 18 za, 3 wstrzymujące Radna Agata Brzeska Lebiecka przedstawiła projekt Regulaminu Komisji Rewizyjnej, wraz ze zmianami zgłoszonymi przez radcę prawnego , klubu radnych przyjęte przez komisję Statutową. Przedstawiony projekt Regulaminu Komisji Rewizyjnej został przez radnych przyjęty 17 za, 3 wstrzymujące. Następnie Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Tadeusz Pasierb przedstawił projekt uchwały , który został przyjęty 14 za,7 przeciw jak niżej: UCHWAŁA NR IV(29)2003 Rady Miejskiej w Brzesku Z dnia 23 stycznia 2003 roku W sprawie Statutu Gminy Brzesko Uchwała stanowi załącznik do protokołu. 5 minut przerwy w obradach obrady po przerwie 2.) projekt Uchwały w sprawie przystąpienia do Spółki (RPWiK)i zasad wnoszenia do niej udziałów. Radny Zbigniew Mastalerz w imieniu Klubu radnych Inicjatywa Radnych dla Brzeska zgłosił votum separatum do podjętej przez Radę uchwały w sprawie Statutu Gminy Brzesko. Klub w terminie do dnia 29 stycznia przekaże do Biura Rady Miejskiej uzasadnienie swojej decyzji i wnioskuje o dołączenie votum separatum wraz z uchwałami do Wojewody małopolskiego. Inspektor Zbigniew Matras omówił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do Spółki (RPWiK)i zasad wnoszenia do niej udziałów wg. uzasadnienia do projektu (stanowi załącznik) W dyskusji nad projektem uchwały radny Krzysztof Ojczyk ustosunkował się do tematów związanych z wniesieniem dodatkowych udziałów przez gminę Brzesko, zapytał jaki gmina będzie posiadała procent tych udziałów w Spółce, czy będzie to 50% +1 ? Odpowiedzi na zapytania udzielił inspektor Zbigniew Matras. Następnie Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Stanisław Milewski przedstawił projekt uchwały ,który został przyjęty 19 za, 2 wstrzymujące jak niżej: Uchwała nr IV( 30)2003 Rady Miejskiej w Brzesku Z dnia 23 stycznia 2003 roku W sprawie przystąpienia do Spółki (RPWiK)i zasad wnoszenia do niej udziałów wg. uzasadnienia do projektu (stanowi załącznik) 3.)Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji ds. zdrowia ,Pomocy Społecznej i Rodziny Rady Miejskiej w Brzesku oraz ustalenia jej składu osobowego radny Jan Kusiak Przewodniczący Klubu Współpracy Samorządowej zgłosił kandydatury na członków komisji jw. radnych: 1.)Kucia Maria 2.)Stachowicz Barbara 3.)Grodny Zdzisław 4.)Migdał Stanisław Radny Zbigniew Mastalerz Przewodniczący Klubu Inicjatywa Radnych dla Brzeska zgłosił kandydatury na członków komisji jw. radnych: 1.)Drużkowska-Cader Janina 2.)Ojczyk Krzysztof 3.)Turlej Stanisław 4.)Mastalerz Zbigniew Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Tadeusz Pasierb zgłosił kandydaturę radnej Anny Kądziołka- Kukurowskiej na członka komisji jw. Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował że jest zgłoszonych 9 kandydatur na członków komisji ds. zdrowia ,Pomocy Społecznej i Rodziny Rady Miejskiej w Brzesku .Głosowanie odbywa się w sposób jawny . Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał czy wszyscy kandydaci wyrażają zgodę na kandydowanie? Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę . Przewodniczący przeprowadził głosowanie nad ustaleniem składu osobowego komisji ds. zdrowia ,Pomocy Społecznej i Rodziny Rady Miejskiej w Brzesku. 1.Kucia Maria – jednogłośnie 2.Stachowicz Barbara 18 za,2 wstrzymujące 3.Grodny Zdzisław 14 za,6 wstrzymujących 4.Migdał Stanisław 14 za,6 wstrzymujących 5.Drużkowska-Cader Janina 19 za, 1 wstrzymujący 6.Ojczyk Krzysztof 7 za, 1 przeciw, 12 wstrzymujących 7.Turlej Stanisław 8 za, 13 wstrzymujących 8.Mastalerz Zbigniew 9 za,11 wstrzymujących 9.Anna Kądziołka- Kukurowska 17 za, 2 wstrzymujące w wyniku głosowania na członków komisji wybrani zostali: 1.Kucia Maria 2.Stachowicz Barbara 3.Grodny Zdzisław 4.Migdał Stanisław 5.Drużkowska-Cader Janina 6.Anna Kądziołka- Kukurowska Następnie Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Tadeusz Pasierb przedstawił projekt uchwały ,który został przyjęty 18 za, 3 wstrzymujące jak niżej: Uchwała nr IV( 31)2003 Rady Miejskiej w Brzesku Z dnia 23 stycznia 2003 roku W sprawie) powołania Komisji ds. zdrowia ,Pomocy Społecznej i Rodziny Rady Miejskiej w Brzesku oraz ustalenia jej składu osobowego.(stanowi załącznik) 4.)Projekt uchwały w sprawie wyboru przewodniczącego komisji ds. zdrowia ,Pomocy Społecznej i Rodziny Rady Miejskiej w Brzesku . radny Zbigniew Mastalerz jako przewodniczący Klubu zgłosił kandydaturę radnej Janiny Drużkowskiej Cader na przewodniczącego komisji jw. radny Stanisław Milewski zgłosił kandydaturę radnej Anny Kądziołka-Kukurowskiej na przewodniczącego komisji jw. Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła poddał pod głosowanie zgłoszone kandydatury: 1.)Radna Janina Drużkowska Cader głosów 7 za, 4 przeciw , 10 wstrzymujących 2.) Radna Anna Kądziołka-Kukurowska głosów za 13, 8 wstrzymujących Następnie Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Stanisław Milewski przedstawił projekt uchwały ,który został przyjęty 17 za, 3 wstrzymujące jak niżej: Uchwała nr IV( 32)2003 Rady Miejskiej w Brzesku Z dnia 23 stycznia 2003 roku W sprawie wyboru przewodniczącego komisji ds. zdrowia ,Pomocy Społecznej i Rodziny Rady Miejskiej w Brzesku (uchwała stanowi załącznik do protokołu). Radna Anna Kądziołka- Kukurowska przewodnicząca komisji złożyła podziękowania Radzie za wybór na przewodniczącego komisji. Ad.9. Odpowiedzi na interpelacje radnych. Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił burmistrz Jan Musiał. Na większość interpelacji dogłębna i wyczerpująca odpowiedź będzie udzielona na piśmie. Odp. radnej Barbarze Stachowicz: Gmina od wielu lat wie jaki jest stan techniczny wszystkich budynków w których zlokalizowane są Domy Ludowe nie tylko w Okocimiu taka sytuacja występuje. Sprawą stanu technicznego tych budynków zajmowało się wiele komisji dot. odpowiedniego ich wykorzystania i ponoszenia zbyt wysokich kosztów na ich ogrzewanie i utrzymanie. Jest to problem wszystkich , planując remonty inwestycyjne w tych budynkach musimy mieć świadomość że te środki finansowe będą służyły później dobrym celom. W niektórych sołectwach nic się nie dzieje, jest bardzo duża kubatura budynku i musimy go ogrzać , jednak przy aktywności społeczności lokalnej można więcej zrobić. Tematem remontu budynku Domu Ludowego w Okocimiu można się zająć dogłębniej. Następnie burmistrz przedstawił jak wygląda zagospodarowanie budynku Domu Ludowego w Porębie Spytkowskiej. - odpowiedź w sprawie usunięcia osuwiska na małych Zagrodach w Okocimiu: Problem osuwisk w naszej gminie jest bardzo poważnym tematem , osuwisko na Zagrodach Małych jest przy drodze powiatowej , temat jest znany od wielu lat , aby go załatwić potrzebne sa bardzo duże środki finansowe. Likwidacja osuwiska w roku bieżącym nie będzie podejmowana z uwagi na brak środków finansowych ,Zarząd Dróg Powiatowych zapewnił iż na pewno będzie utrzymywana całoroczna przejezdność tej drogi . Odpowiedź radnemu K. Dudzńskiemu- badania w sprawie oddziaływania obwodnicy na hałas są wykonane przez firmę która wygrała przetarg a zlecone przez GDDP już po uruchomieniu obwodnicy. To opracowanie jest do wglądu , w niedługim czasie planowane jest odbycie spotkania z mieszkańcami , z GDDP aby podsumować już to co zostało wykonane od pierwszego spotkania. W związku z tym opracowaniem GDDP jest zobowiązana min. do wymiany okien w niektórych budynkach gdyż obwodnica musi spełniać warunki określone w ustawie i ocenie oddziaływania na środowisko. Odp. radnemu Stanisławowi Turlejowi dot. wykorzystania budynków Domów Ludowych Zbigniewowi Mastalerzowi dot. opłaty stałej za żywienie dzieci w szkołach zostanie udzielona na piśmie. Odp. radnej Cader dot. usunięcia plakatów wyborczych na terenie miasta Tego tematu nie należy traktować wybiórczo wiele plakatów jeszcze wisi , zostały wystosowane pisma do Komitetów Wyborczych o ich usunięcie i sądzi że jeżeli będzie problem z ich usunięciem to służby Urzędu muszą je usunąć na koszt komitetów wyborczych . Odp. radnej Annie Kądziołka-Kukurowskiej dot. szkoły podstawowej w Szczepanowie W chwili obecnej gmina posiada środki finansowe na remonty szkół w wysokości około 50 tysięcy złotych, ale po uchwaleniu budżetu i odbyciu przetargów na pewno środków tych zostanie. Zostanie powołana specjalna komisja, która rozpatrzy jakie są najważniejsze potrzeby w szkołach ,ponadto dyrektorzy szkół również posiadają środki finansowe które mogą wykorzystać na wymianę okien .Taka analiza pokaże w której placówce te remonty sa najbardziej potrzebne. Gmina wystąpi z wnioskiem do Czarnego Krzyża w Krakowie o możliwość pozyskania środków finansowych – dotacji na remont cmentarza wojskowego. W temacie remontu, ogrzewania i uruchomienia wc na dworcu PKP w Brzesku zostanie ponowione pismo do Dyrekcji PKP . Odp. radnemu Krzysztofowi Ojczykowi dot. badania jakości wody pitnej – odpowiedź zostanie udzielona na piśmie. Odp. Radnej Jadwidze Kramer W Browarze Okocim nastąpiły bardzo duże zmiany , kwota 70 mln złotych została zainwestowana w nowe linie technologiczne i jest to gwarantem zwiększenia się produkcji . Następnie burmistrz przedstawił dane jakie gmina otrzymuje wpływy do budżetu z tytułu istnienia na naszym terenie browaru Okocim. W tym przypadku jedyne rozwiązanie to zmniejszenie tych uciążliwości polegające głównie na ograniczeniu prędkości samochodów i remontu ulic. Jeżeli gmina pozyska środki finansowe z funduszów unijnych to planuje się aby zjazd z Browaru na który jest gotowa dokumentacja techniczna został wreszcie zrealizowany . Szczegółowo wszystkie odpowiedzi na interpelacje zostaną udzielone na piśmie . Na zapytanie radnego Dudzińskiego dot. możliwości zamontowania dodatkowych ekranów koło obwodnicy , burmistrz Jan Musiał wyjaśnił ze nie mówi się nic o montażu dodatkowych ekranów ale o częściowej wymianie okien , jedyna propozycja montażu małego ekranu to w okolicach ronda. Odp. radnej Janinie Drużkowskiej Cader dot. zamontowania dodatkowej tablicy informacyjnej informującej o pracy samorządu na osiedlu Jagiełły. Należy zadbać o to aby tablica która w chwili obecnej znajduje się na osiedlu Jagiełły została wyremontowana i mogła dalej funkcjonować .Do firmy która wykonywała już tablice dla miasta zostanie wystosowane zapytanie o cenę , rozważymy również czy w zaproponowanym miejscu ta tablica może zostać posadowiona .Informacji które winny docierać do mieszkańców nigdy nie jest zbyt wiele , jeżeli będzie możliwość aby taka tablica tam powstała to burmistrz osobiście nie ma nic przeciwko. Następnie Burmistrz udzielił odpowiedzi na zapytanie radnego Zdzisława Grodnego dot. zamontowania świateł na skrzyżowaniu ulic Solskiego i obwodnicy. Ad.10.Zapytania i wolne wnioski Radny Edward Knaga – zawnioskował O zastanowienie się nad dalszym funkcjonowaniem LO.W chwili obecnej w LO w klasie III uczniowie uczą się języka angielskiego i niemieckiego , natomiast wszystkie pozostałe subwencje na to nauczanie dla Liceum zgodnie z decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej w klasie IV zostaną obcięte bo nie wchodzi to w etap szkół ponagimnazjalnych. W przeszłych czasach w szkołach średnich były obowiązkowe dwa języki , wchodzimy do Europy i są obowiązkowe 3 języki . W związku z tym na zebraniu rodziców padł wniosek o pozyskiwanie środków finansowych łącznie z dotacją z powiatu i gminy na to zadanie. W wyniku źle podjętej decyzji przynieśliśmy szkodę tak dzieciom jak i rodzicom. Poprosił o wyjaśnienie jaka kwota w roku 2003 zostanie zabezpieczona w budżecie gminy na działalność sołectw i osiedli w gminie Brzesko .Ta informacja musi być podana jeszcze przed zebraniami osiedlowymi. Radna Janina Drużkowska Cader jej zapytania dot. działalności stałych komisji w Radzie Miejskiej w Brzesku: Ile komisji stałych Rady Miejskiej przewiduje się do powołania w tej kadencji, W jakim składzie liczbowym mają pracować stałe komisje Rady Miejskiej , jaka będzie to liczba. Dokąd Rada przewiduje proces tworzenia komisji stałych. Radny Krzysztof Ojczyk poprosił o wyjaśnienie Czy w związku ze zmianą operatora strony internetowej gminy był z tego tytułu przeprowadzony przetarg , jakie jest rozstrzygnięcie . Dlaczego gazeta BIM została przeniesiona do Urzędu Miejskiego i jaka jest planowana dalsza organizacja tego pisma. Udzielić bardziej wyczerpujących odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji RM. Stanisław Bernady przewodniczący Zarządu osiedla Stare Miasto przedstawił treść odpowiedzi jaką otrzymał na zgłoszony wniosek w sprawie możliwości zadrzewienia na starym mieście. W odpowiedzi jaką otrzymał , Urząd informuje go jakie są możliwości zadrzewiania wierzbą krzewiastą , jest to pomyłka której na przyszłość należy unikać. Władysław Smulski przewodniczący osiedla Kołłątaja uzupełnił wniosek radnej Kukurowskiej że należy zadbać o uruchomienie toalety na dworcu PKP w Brzesku, zlikwidowanie zbyt dużej odległości peronów od wagonów kolejowych co utrudnia podróżnym wejście do pociągu , wystąpić do dyrekcji PKP o utrzymanie w czystości terenu wokół dworca PKP. Należy wezwać odpowiedzialnych za administrowanie dworcem i doprowadzenie dworca do porządku i czystości. Burmistrz Jan Musiał udzielił odpowiedzi na sprawy związane z czystością dworca PKP. Przeprosił Pana Bernadego za udzielenie błędnej odpowiedzi na jego wniosek z poprzedniej sesji . Ustosunkował się krótko do interpelacji radnego Masztalerza dot. wielkości subwencji oświatowej , radnego Krzysztofa Ojczyka w sprawie wyboru firmy aktualizującej stronę internetową miasta Brzeska i przeniesienia redakcji GAZETY BIMu do Urzędu Miejskiego. Radna Janina Drużkowska-Cader stwierdziła że wolą poprzedniej Rady Miejskiej było aby BIM był gazetą samorządową .Nie należy przenosić redakcji gazety do Urzędu Miejskiego , inne gazety bardzo dobrze w pozostałych miastach radzą sobie na dużych odległościach . Zmiany wprowadzone obecnie będą służyły głównie grupie politycznej rządzącej i należy podejść do tych decyzji bardzo rozważnie. Jeżeli samorząd chce wydawać biuletyn to może to być gazeta licząca nawet 3 strony . Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła nawiązując do wniosków radnej Cader dot. powołania stałych komisji Rady Miejskiej wyjasnił,że w chwili obecnej kiedy uchwalony został Statut Gminy na posiedzeniach najbliższych komisji radni winni zastanowić się również nad propozycjami powołania innych komisji a komisja Statutowa na pewno te propozycje rozpatrzy. Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej zamknął obrady IV sesji Rady Miejskiej w Brzesku. Obrady trwały od godz.9.00-16.20. Protokołowała: Przewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku Z upoważnienia Tadeusz P a s i e r b Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku