Protokół nr XXXIII/2005 Z obrad Sesji Rady Miejskiej w Brzesku, odbytej w dniu 27 lipca 2005 roku w sali obrad Urzędu Miejskiego w Brzesku, ulica Głowackiego 51 Obradom sesji przewodniczył radny Lech Pikuła przewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku. W obradach sesji uczestniczyło 21radnych. Radna)radny 1.Brzeska-Lebiecka Agata 2.Czarnik Marian 3.Drużkowska-Cader Janina 4.Dudziński Krzysztof 5.Grodny Zdzisław 6.Kądziołka-Kukurowska Anna 7.Knaga Edward 8.Klimek Leszek 9.Kramer Jadwiga 10.Kubas Józef 11.Kucia Maria 12.Kusiak Jan 13.Mastalerz Zbigniew 14.Milewski Stanisław 15.Ojczyk Krzysztof 16.Pasierb Tadeusz 17.Pikuła Lech 18.Sproski Kazimierz 19.Stachowicz Barbara 20.Turlej Stanisław 21.Warzecha Apolonia Ponadto udział w sesji wzięli: 1.Burmistrz Brzeska Jan Musiał 2.Skarbnik Gminy Celina Łanocha 3.Sekretarz Gminy Bogusław Babicz 4.Zastępca Burmistrza Bogdan Dobranowski 5.Osoby zaproszone na posiedzenie sesji wg. załączonych list obecności. Ad.1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad Przewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku Lech Pikuła otworzył obrady XXXIII sesji Rady Miejskiej w Brzesku , powitał wszystkich zebranych na sali obrad radnych , gości zaproszonych i stwierdził że na stan 21 radnych w obradach sesji uczestniczą wszyscy radni Ad.2 Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła przedstawił projekt porządku posiedzenia Sesji . Uwagi do porządku obrad sesji zgłosili: Radny Edward Knaga zgłosił wniosek o zdjęcie z porządku obrad sesji w pkc.8 ppkt.8 tj. uchylenia uchwały Nr XXXII/213/2005 Rady Miejskiej w Brzesku w sprawie utworzenia stałych obwodów głosowania na obszarze gminy Brzesko. W przypadku gdyby jego wniosek uzyskał akceptację radnych to jednocześnie z porządku obrad należy zdjąć projekt uchwały w pkc.10 tj. ujęcia nowo utworzonych ulic w granicach obwodu głosowania. W uzasadnieniu swojego wniosku radny poinformował że uchwałę nr XXXII/213/2005 Rada Miejska podjęła w dniu 29 czerwca br .Przy podejmowaniu powyższej uchwały radni byli świadomi że mogą być problemy ale nie możemy od 4 lat bagatelizować próśb mieszkańców z niektórych rejonów miasta o zmiany granic obwodów i lokali wyborczych. Radny miał nadzieję że dokonana zmiana będzie pomyślna dla naszych wyborców , stało się jednak inaczej. Uchwała miała szanse powodzenia , prosił radnego Ojczyka aby nie zaskarżał przedmiotowej uchwały .Pan radny Ojczyk zaskarżył jednak przedmiotową uchwałę , pozwolił sobie na odwiedzenie kilku budynków ulicy Partyzantów i zapytał obywateli jak oni widzą zamiar propozycji zmiany granic obwodów do głosowania. Radny odwiedził 3 bloki mieszkalne Partyzantów ,3,5 i 7 jednak nie zastał około 60 % mieszkańców i zadał pytanie jak zmiana lokalu wyborczego ze szkoły podstawowej nr 3 na zespół szkół nr 1 wpłynęłaby na ich udział w wyborach. Z ilości złożonych podpisów wynika że większość mieszkaćów jest za tym aby zmienić lokal wyborczy .Radny Knaga uczestniczył w roku 2004 w ogólnym zebraniu osiedla Brzezowieckie i na tym właśnie spotkaniu mieszkańcy ulicy Starowiejskiej podnosili problem zmiany lokalu wyborczego .Taki wniosek winien zostać skierowany do gminy do realizacji . Jeżeli radni podjęli miesiąc temu uchwałę i uznali że ta decyzja była słuszna i nikt nie ukrywał przy podjęciu decyzji że jest ona niezgodna z obowiązującą ustawą. W tym przypadku uchwała winna być formą protestu że nasi obywatele chcą zmienić sobie lokal wyborczy , składa wniosek o zdjęcie powyższych projektów uchwał z porządku obrad sesji , a radni winni być jednomyślni że popieramy słuszne dążenia i postulaty mieszkańców kilku ulic w mieście. Ponadto radny Edward Knaga zawnioskował o zabezpieczenie w projekcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy , która będzie dziś podejmowana na sesji środków finansowe na wybudowanie około 50 metrów drogi łącznikowej ulicy Partyzantów i połączenia jej z ulicą Garbarską tą ulicą mieszkańcy Jagiełły uczęszczają do kościoła Miłosierdzia Bożego . Radny Jan Kusiak stwierdził ze problem zmiany obwodów wyborczych jest stara sprawą , dotyczy ten problem mieszkańców osiedla Jagiełły jak i ulicy Starowiejskiej .W 1998 roku popełniono błąd ustalając że dla mieszkańców ulicy Starowiejskiej lokalem do głosowania będzie budynek LOKU a nie szkoły podstawowej nr 3.Po tej zmianie ta sprawa była poruszana kilka razy na zebraniach osiedlowych , osobiście zwracał się w tej sprawie jednak otrzymał odpowiedź że obwodów nie można zmienić ponieważ nie występują uzasadnione przesłanki .Mieszkańcy ulicy Starowiejskiej –uprawnionych do głosowania 518 osób i przyległej do niej nowej ulicy profesora Bujaka –14 osób uprawnionych , nie biorą udziału w głosowaniu , lub udział biorą nieliczne jednostki które mają środek transportu. Na majowej sesji złożył w tej sprawie wniosek , ponowił go również na posiedzeniu komisji Rewizyjnej gdyż zbliżają się wybory. W zespole razem z Panem sekretarzem dokonaliśmy analizy poszczególnych okręgów wyborczych czego efektem jest podjęta na poprzedniej sesji uchwała. W związku z podjętą uchwałą pojawiły się protesty radnego Ojczyka , Pani Przewodniczącej Osiedla Brzezowieckie ,że sprawa jest jej nie znana. Należy znać problemy mieszkańców które ich nurtują , radny stwierdził że uchwałę podjętą w miesiącu czerwcu należy utrzymać w mocy a nie uchylać .Poprosił radnych oraz Zarząd Osiedla aby dołożyli starań poprzez trzeźwe rozpatrzenie proponowanych zmian i przekonali mieszkańców że taki układ ma sens i prosi radnych o poparcie wniosku i wycofanie z porządku obrad sesji projektu uchwały w sprawie tj. uchylenia uchwały Nr XXXII/213/2005 Rady Miejskiej w Brzesku w sprawie utworzenia stałych obwodów głosowania na obszarze gminy Brzesko. Radny Krzysztof Ojczyk stwierdził że wniosek zgłoszony przez radnego Knagę i radnego Kusiaka jest wysoką abstrakcją , następnie radny przedstawił treść postanowienia Komisarza Wyborczego w Tarnowie z dnia 11 lipca 2005 roku w sprawie wezwania Rady Miejskiej w Brzesku o dokonanie w terminie do 2 tygodni podziału gminy na stałe obwody głosowania w sposób zgodny z prawem./Postanowienie stanowi załącznik do protokołu/.Radny zwrócił się z zapytaniem do radnego Knagi czy tak samo martwi się o problemy mieszkańców ul.Wiejskiej i Leśnej jak o interesy mieszkańców Partyzantów. Radny Ojczyk jest ciekaw c o mieszkańcy tych ulic myślą na temat działań radnego Knagi w sprawie usytuowania zjazdu z autostrady. Niekwestionowaną rzeczą jest że ulica Partyzantów ma bliżej do szkoły nr 3 , ale są i mieszkańcy tej ulicy którzy twierdzą że on ma rację. Wniosek o wycofanie przedmiotowego projektu uchwały z porządku obrad sesji daje przykład instrumentalnego traktowania prawa w waszym wydaniu , bo nieważne jest czy to jest zgodne z prawem czy też nie. Jest zgodne z prawem tak jak chce tego milcząca większość radnych która zdaje sobie sprawę że ma większość i może robić wszystko. Takimi działaniami psujemy prawo a na takie działania jego zgody nie będzie .Radny zgłosił wniosek o niewycofywanie z porządku obrad sesji przedmiotowego projektu uchwały zawartego w pkc. 8. Sekretarz Bogusław Babicz poinformował że w programie dzisiejszej sesji Rady Miejskiej został umieszony pkt. dot. uchylenia uchwały w sprawie obwodów do głosowania podjętej na poprzedniej sesji. Pan burmistrz przekazał radnym taki projekt uchwały , należy zwrócić uwagę na uzasadnienie do uchwały , jest to pismo do Wojewody Małopolskiego ,Wydział Prawny i Nadzoru w którym podnosimy szereg wątpliwości i tak pan burmistrz jak i prawnicy uważamy że przepisy prawne są w tym względzie niespójne. W tym samym piśmie który Pan Komisarz do nas wystosował jest zapis czy korekta dotychczasowego podziału jest uzasadniona i na jakiej podstawie. Wymieniono alternatywnie 3 przesłanki względem których może być dokonywana zmiana .W naszym przypadku wzrosła ilość mieszkańców w gminie o 146 mieszkańców a ustawa nie stanowi o ile ten wzrost lub ubytek ma nastąpić. Gdyby był taki zapis że ta zmiana liczby mieszkańców w gminie lub w obwodach musi spowodować przekroczenie liczby 3 tysięcy lub zmniejszenie liczby poniżej 500 to sprawa byłaby jasna .Przeanalizowana została cała Ordynacja Wyborcza i nigdzie nie ma takiego zapisu , to jest tylko wykładnia. Przepisami prawa na podstawie których podejmuje się uchwały sejmowe są przepisy ustawowe , nie możemy się kierować do końca wykładnią gdyż ona się zmienia w zależności od tego jakie poglądy w orzecznictwie sądu przeważają tak jak np. zmieniała się wykładnia dot. pojęcia bezwzględnej większości. Jest to bardzo ważna wskazówka ale mając na uwadze fakt że przepis jest nieprecyzyjny i teoretycznie daje możliwość podjęcia uchwały. Dołączając do tego względy społeczne , które również Komisarz Wyborczy w swoim piśmie podkreślił zasługują na aprobatę. Podane względy są bardzo ważne a takie rozmieszczenie lokali wyborczych będzie dobrym rozwiązaniem .Zwłaszcza w północnej części miasta nastąpił wzrost liczby mieszkańców , powstały tam nowe osiedla i ta niedogodność dla tych mieszkańców w dostępie do lokali wyborczych stała się jeszcze większa stąd konieczność wprowadzenia zmiany takiej uchwały .Sama zmiana siedzib obwodowych komisji wyborczych i dostosowania do nich nazewnictwa odpowiednich ulic jest zabiegiem kosmetycznym .Długo zastanawialiśmy się nad tym co dalej z tą uchwałą w związku z takim postanowieniem Pana Komisarza Wyborczego , wobec pojawiających się trudności prawnych nie ma 100% pewności że uchwała podjęta na poprzedniej sesji jest sprzeczna z prawem , nie wiemy jeszcze jakie rozstrzygnięcie zapadnie u Pana Wojewody. Pan Sekretarz rozmawiał z nadzorem prawnym i odpowiedź była taka zarówno w nadzorze prawnym jak i u Komisarza Wyborczego ,że wszystko zależy od tego jaką decyzję podejmie dzisiaj Rada Miejska .Nie jest to sprawa prosta , gdyby była ona prosta i rzeczywista to Pan Wojewoda i Komisarz nie czekałby na decyzję Rady Miejskiej tylko podjąłby odpowiednie rozstrzygnięcie nadzorcze .Informacje jakie ukazały się w prasie np. że uchwała tj. ”bubel prawny” są obrażające , gdyż te zastrzeżenia jakie zgłaszał na ostatniej sesji nie świadczą o nieznajomości prawa ,tylko wręcz odwrotnie ,świadczy to o tym że zastanawiamy się nad uchwałą i nie chcemy tych bubli prawnych tworzyć. Jeżeli pojawia się jakakolwiek możliwość wyjścia naprzeciw mieszkańcom w taki sposób aby mieli lepiej , przecież to nie był wniosek Pana Burmistrza lub Pana Sekretarza o zmianę granic obwodów ,to właśnie sami mieszkańcy poprzez swoich radnych i innych przedstawiciclei którzy ich reprezentują składali wnioski .Wnioski były kierowane w roku ubiegłym jak i bieżącym. W piśmie PKW padło zalecenie o konsultacji proponowanych zmian z Komisarzem Wyborczym i takie konsultacje były prowadzone dlatego gmina w miarę możliwości dołożyła wszelkich starań aby ta uchwała była przygotowana dobrze. Nie wszyscy zawsze są zadowoleni ze zmian , na pewno dla pewnej ilości mieszkańców może być zwiększona odległość do lokalu wyborczego ale dla większości ulega ona poprawie. Burmistrz Jan Musiał stwierdził w swojej wypowiedzi ,że na pewno większość mieszkańców będzie zadowolona z lepszej dostępności do nowych lokali wyborczych i będą brali udział w głosowaniu i o to nam chodziło przy zmianie uchwały. Pan Burmistrz poprosił wszystkie media które są zainteresowane tą sprawą o nie podawanie przekłamań w prasie , gdyż robi się z radnych i władz miasta ludzi niekompetentnych Burmistrz nigdy nie miał takiego prawa i nie ma nadal aby zmieniać obwody do głosowania ma jedynie prawo zmiany siedziby lokali wyborczych na podstawie uchwały Rady Miejskiej .Takie kłamliwe informacje pojawiły się w Dzienniku Polskim i prosi aby te informacje ten sam Dziennik zdementował na łamach prasy. Radny Edward Knaga stwierdził ,że jeżeli sprawa ma służyć mieszkańcom to robi wszystko aby tą sprawę doprowadzić do końca .Chodził po osiedlu Brzezowieckie dlatego ,że jest również radnym z tego okręgu wyborczego. Mieszkańcy myślą różnie , ponadto zwrócił się do radnego Ojczyka informując go że jako radny poświęca bardzo dużo czasu na działalność społeczną jako radny i jako przewodniczący Zarządu Osiedla , natomiast radny Ojczyk nie ma na to czasu ale to mu wybacza i nie ma pojęcia o problemach mieszkańców ulicy Leśnej. Wszyscy wiedzieliśmy przy podejmowaniu uchwały że będą przeszkody , ale podjęliśmy ją dla dobra mieszkańców naszego miasta .Od czasu ostatnich zmian w uchwale dot. zmiany granic obwodów na naszym osiedlu przybyło dodatkowo 7 ulic przy których zaczynają się budować domy , należy powiedzieć jasno że jeżeli są społeczne pieniądze i mamy społeczne oddziaływanie to możemy poprzez podjęcie odpowiedniej uchwały wyrazić wolę mieszkańców , a taka jest. W tym przypadku radny Ojczyk zagłosował wbrew i przeciwko woli 2000 mieszkańców miasta. Radna Anna Kadziołka-Kukurowska zgłosiła formalny wniosek o zakończenie dyskusji w temacie jw. Skarbnik Celina Łanocha złożyła wniosek o wycofanie z porządku obrad sesji projektu uchwały w sprawie zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla instytucji kultury -przedstawiła radnym uzasadnienie swojego wniosku. Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła poddał pod głosowanie wnioski zgłoszone do porządku obrad: 1.Wniosek radnej Kukurowskiej o zamknięcie dyskusji nad pkt.2.został przyjęty 14 za, 5 przeciw , 2 wstrzymujące 2.Wniosek Pani Skarbnik Gminy o wycofanie z porządku obrad Sesji projektu uchwały w sprawie zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla instytucji kultury - został przyjęty 18 za, 3 wstrzymujące 3.Wniosek Radnego Knagi o wycofanie z porządku obrad w pkc.8.pkt.8 projektu uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr XXXII/213/2005 Rady Miejskiej w Brzesku w sprawie utworzenia stałych obwodów głosowania na obszarze gminy Brzesko głosowano 14 za, 5 przeciw , 2 wstrzymujące. 4.Wniosek Radnego Knagi o wycofanie z porządku obrad sesji w pkc.8.ppkt. 10 tj. projektu uchwały w sprawie ujęcia nowo utworzonych ulic w granicach obwodu głosowania głosowano 14 za, 4 przeciw, 2 wstrzymujące. Radny Krzysztof Dudziński zgłosił formalny wniosek o wykreślenie z porządku obrad sesji w pkc.8 ppkt.7 tj. projektu uchwały w sprawie uznania skarg Pana Bolesława Mikołajczyka na działalność Burmistrza Brzeska za nieuzasadnione. Swój wniosek radny uzasadnił tym że w tej sprawie wpłynęło do Rady Miejskiej pismo i z treścią pisma jak i z treścią skarg które rozpatrywaliśmy na poprzedniej sesji jak i dzisiaj zapoznać wszystkich radnych bo pismo jest skierowane do Rady Miejskiej a nie do Pana Przewodniczącego , a nie tylko do komisji Rewizyjnej. Radny wnosi o wycofanie tego punktu i przekazanie skarg na wszystkie komisje RM. Pan Sekretarz Bogusław Babicz wyjaśnił że pismo wpłynęło do Rady Miejskiej w Brzesku .Jest pewien tryb rozpatrywania skarg przez Radę Miejską , rozpatrywaniem skarg zajmuje się komisja Rewizyjna ,która jest powołana do oceny działalności organu wykonawczego którym jest Burmistrz Brzeska ,i przewodniczący Rady Miejskiej który zgodnie ze statutem decyduje o skierowaniu skargi na komisje. Pan Przewodniczący podjął taką decyzję aby dodatkowo te 2 skargi skierować na komisję Rewizyjną i Gospodarki Komunalnej .Na komisji Gospodarki Komunalnej ta sprawa była rozpatrywana po raz drugi , komisja Rewizyjna rozpatrywała skargę przed sesją dodatkowo zapraszając na swoje posiedzenie Pana Bolesława Mikołajczyka który na posiedzeniu przedstawiał członkom swoje racje .Tak statut gminy , Regulamin Rady Miejskiej jak również ustawa nie wymaga tego aby skarga była rozpatrywana na wszystkich komisjach ,co teraz ma miejsce ponieważ radni na dzisiejszą sesję otrzymali pełen komplet dokumentów dot. skargi pana Bolesława Mikołajczyka , na sali jest obecny Pan Mikołajczyk, który został na obrady sesji zaproszony i zgłoszony wniosek o wykreślenie tego punktu z porządku obrad wydaje się być bezzasadny i prosi radnych o przegłosowanie aby ten projekt uchwały był dzisiaj tematem obrad sesji. Radna Anna Kadziołka-Kukurowska zapytała czy przedmiotowa uchwała jest aż tak bardzo nagląca. Należy się zastanowić , jeżeli są głosy radnych że temat ten winien być przedmiotem obrad wszystkich komisji to tak winno się stać, podtrzymuje wniosek zgłoszony przez radnego Dudzińskiego. W najbliższym czasie może za miesiąc lub dwa temat ten winien być rozpatrzony. Radna Janina Drużkowska-Cader poinformowała że merytoryczną komisją w skargach które dotyczą naruszenia prawa i porządku publicznego jest komisja Prawa i Porządku Publicznego. Tak się dziwnie składa że żadna skarga na tą komisję nie jest skierowana , aby prześledzić tok wszystkich procedur czy było naruszenie prawa czy też nie , czy wydane decyzje są poprawne , należałoby prześledzić całość procedur i wymagań jakie nakłada Kodeks Postępowania Administracyjnego, takie skargi zawsze winny być kierowane na komisję Prawa. Głos zabrał mieszkaniec Brzeska autor skarg Pan Bolesław Mikołajczyk , który poinformował ,że korespondencja z Urzędem Miejskim trwa już bardzo długo , zapytał dlaczego od początku nie przekazano jego skarg do analizy komisji tylko udzielano jak twierdzi „głupich odpowiedzi”. Tematem zainteresowany został Pan Wojewoda , który pismem zwrócił Radzie Miejskiej uwagę dlaczego zignorowała jego pismo z miesiąca lipca 2004 roku i nie zajęła żadnego stanowiska. Już wówczas należało jego pismo przekazać do analizy komisji i w odpowiednim terminie go zawiadomić o sposobie załatwienia tak jak to zrobił UW w Krakowie .Nie można podjąć uchwały o rozpatrzeniu skargi , gdyż nie było dyskusji nad jej zasadnością . Pan Mikołajczyk przytoczył treść art.82 „a” i art.28 Kodeksu Prawo Drogowe gdzie jest napisane że Starosta jest pierwszą instancją zajmującą się tymi sprawami .Poprosił aby nie podawać fałszywych informacji . Pan Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał Pana Mikołajczyka czy jest zainteresowany tym aby w dniu dzisiejszym Rada Miejska rozpatrzyła jego skargi. Pan Bolesław Mikołajczyk odpowiedział że jest mu to obojętne ponieważ w dniu jutrzejszym kieruje kolejną skargę do Urzędu Wojewódzkiego do Krakowa. Radny Zdzisław Grodny poinformował radnych ,że Pan Mikołajczyk został zaproszony na posiedzenie Komisji Gospodarki Komunalnej i szczegółowo wyjaśnione zostały wszystkie tematy - zarzuty podniesione w skargach . Pan kierownik Piela udzielał wszystkich informacji gdzie i za co jest kto odpowiedzialny .Zezwolenie na budowę stacji paliw nie wydaje Urząd Miejski tylko Starostwo Powiatowe , wyjaśnień udzielono w temacie powstającego tam hałasu i budowy rozjazdów .Pan Mikołajczyk był zadowolony że wszystkie tematy załatwiono pozytywnie .Nie rozpatrywano kwestii czy uchwała była podjęta czy też nie , zwrócono w tej kwestii uwagę Urzędowi i Urząd się do tego przyznał , wg. radnego sprawy zawarte w treści skargi zostały prawidłowo rozpatrzone z czego zadowolony był również Pan Mikołajczyk . Burmistrz Jan Musiał przypomniał ,że na poprzedniej sesji Rady Miejskiej większość radnych z Klubu mniejszościowego rozdzierało szaty ,że jeszcze ta skarga nie została rozpatrzona przez Radę Miejska .Dziś jest wniosek odwrotny aby dyskusję przedłużyć na komisjach , mimo iż na poprzedniej sesji było mówione że skarga będzie rozpatrywana przez merytoryczne komisje czyli Rewizyjną i Gospodarki Komunalnej i każdy radny zainteresowany tą sprawą w tym również Pan Mikołajczyk miał możliwość przyjść i przysłuchać się dyskusji bo komisje są otwarte .Ponadto na dzisiejszą sesję radni otrzymali komplet materiałów dot. skarg , gdy były jeszcze jakieś wątpliwości to radni mieli możliwość przyjść i wyjaśnić je jeszcze przed sesją i jest to odpowiedź dla Pana radnego Dudzińskiego. Pan Burmistrz chciałby aby Pan radny Dudziński jako oficjalny kandydat na posła zapoznał się z ustawą samorządową i z obowiązującymi przepisami tj. Statutem Gminy , że takiego typu skargi nie mamy obowiązku kierować na wszystkie komisje tylko ewentualnie na merytoryczną komisję , a przede wszystkim komisja Rewizyjna rozpatruje skargi. Na pewno ustawodawca miał na myśli aby nie paraliżować pracy rady czy komisji gdyby wiele takich skarg napływało .Przedstawiony zarzut jest nie oparty na żadnych przepisach prawa tylko na woli radnych którzy chcą skargę rozpatrywać na wszystkich komisjach .Pan Burmistrz szanuje wolę radnych i jeżeli wniosek radnych aby ten temat ponownie powrócił na obrady wszystkich komisji zostanie przegłosowany , to nie ma żadnych przeszkód aby tak się stało. Pan Przewodniczący Lech Pikuła poddał pod głosowanie wniosek radnego Dudzińskiego aby w pkc.8 pkkt.7 zdjąć z porządku obrad projekt uchwały w sprawie uznania skarg Pana Bolesława Mikołajczyka na działalność Burmistrza Brzeska za nieuzasadnione. Wniosek głosowano 19 za, 2 wstrzymujące Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił proponowany projekt porządku obrad sesji wraz ze zmianami jak niżej – został przyjęty 16 za, 4 wstrzymujące jak niżej : 1.Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad. 2.Uchwalenie porządku obrad i przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji. 3.Sprawozdanie Burmistrza z realizacji uchwał Rady Miejskiej za okres od ostatniej sesji. 4.Sprawozdanie Burmistrza z Jego działalności jako organu wykonawczego Gminy za II kwartał 2005 roku . 5.Sprawozdanie z posiedzeń komisji stałych Rady Miejskiej za okres od ostatniej sesji. 6.Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o złożonych interpelacjach i odpowiedziach na nie z poprzedniej sesji . 7.Informacja o funkcjonowaniu SP ZOZ Brzesko i NZOZ . 8.Podjęcie uchwał w sprawach : 1)zmiany uchwały budżetowej Gminy Brzesko za rok 2005, 2)zaciągnięcia zobowiązania wekslowego, 3)zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych oraz niepublicznych przedszkoli, działających na terenie Gminy Brzesko, 4)zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych szkół i przedszkoli, prowadzonych przez inne niż gmina osoby prawne i fizyczne 5)zmian w „Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Brzesko na lata 2004 – 2013”, przyjętym uchwałą Nr XXI/134/04 w dnia 11 czerwca 2004 roku, 6)utworzenia w SP ZOZ w Brzesku obwodu do przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senaty RP oraz Prezydenta RP, 9.Interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi na te interpelacje i zapytania. 10.Zapytania przewodniczącego Młodzieżowej Rady Gminy i odpowiedzi na te zapytania. 11.Zapytania przewodniczących jednostek pomocniczych gminy i odpowiedzi na te zapytania. 12.Wolne wnioski i zapytania. 13.Zamknięcie obrad sesji. Protokół z poprzedniej sesji rady Miejskiej odbytej w dniu 29 czerwca 2005 roku został przyjęty 15 za, 4 wstrzymujące Ad.3. Sprawozdanie Burmistrza z realizacji uchwał Rady Miejskiej za okres od ostatniej sesji. Sprawozdanie wg. załącznika do protokołu przedstawił burmistrz Jan Musiał Radna Janina Drużkowska-Cader zwróciła uwagę na niezgodne ze stanem faktycznym zawarte w sprawozdaniu zdania. W sprawozdaniu pan burmistrz mówi ,że Rada po zapoznaniu się z treścią skarg podjęła uchwałę o ich oddaleniu. Prosiła na poprzedniej sesji o zanotowanie w protokole że radna nie bierze udziału w głosowaniu dlatego iż nie został przedstawiony kompletny materiał .Dzisiaj nie przeszkadza to Panu burmistrzowi łgać wszystkim radnym w oczy że Rada się zapoznała z materiałem skarg. Dlaczego Pan burmistrz w ten sposób postępuje ? Burmistrz Jan Musiał wyjaśnił ,że to że radna nie brała udziału w głosowaniu to jest jej prywatna sprawa i do tego się nie odnosi . Większość radnych zadecydowała że się zapoznała z dokumentami i odrzuciła skargę i to jest wola Rady Miejskiej. Na każdym szkoleniu można się dowiedzieć że stanowisko radnych jest stanowiskiem większości radnych . Burmistrz prosi aby go o żadne łganie nie posądzać bo radna się myli w tym przypadku . Ad 4 Sprawozdanie Burmistrza z Jego działalności jako organu wykonawczego Gminy za II kwartał 2005 roku Sprawozdanie przedstawił burmistrz Jan Musiał –stanowi załącznik do protokołu . W nawiązaniu do złożonego sprawozdania radny Zbigniew Mastalerz zwrócił się z prośbą do burmistrza aby powyższe sprawozdanie radni mogli otrzymywać na piśmie. Burmistrz odpowiedział ,że każde sprawozdanie jest przygotowywane do ostatniej chwili przed sesją i nic nie stoi na przeszkodzie aby na następnej sesji radni zadawali pytania do złożonego sprawozdania , ponadto sprawozdanie znajduje się do wglądu w Biurze Rady Miejskiej. Ad.5.Sprawozdania z posiedzeń komisji stałych Rady Miejskiej za okres od ostatniej sesji . Sprawozdania złożyli przewodniczący komisji : 1.Anna Kądziołka Kukurowska Komisja Zdrowia Pomocy Społecznej i Rodziny 2.Maria Kucia Komisja Rewizyjna 3.Barbara Stachowicz Komisja Oświaty Kultury i Sportu 4.Jan Kusiak Komisja Gospodarki Finansowej 5.Zdzisław Grodny Komisja Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Rolnictwa Radny Krzysztof Dudziński zwrócił się z zapytaniem do przewodniczącej komisji Rewizyjnej czy przy omawianiu skargi Pana Mikołajczyka na pewno było omawiane pismo MUW w Krakowie , radny zacytował fragment tego pisma dot. uchybień ze strony Rady Miejskiej w Brzesku , ponieważ nie nastąpiło przekazanie skargi do załatwienia wg. właściwości oraz nie zawiadomiono skarżących w odpowiednim terminie o organie właściwym do rozpatrzenia skargi .Zwrócono również w piśmie uwagę na konieczność przestrzegania obowiązujących przepisów oraz poproszono o podjęcie stosownych działań mających na celu wyeliminowanie podobnych przypadków w przyszłości. Radny Dudziński chciałby wiedzieć jakie przewodnicząca i komisja podjęła działania aby wyeliminować takie przypadki w przyszłości, czy ten fragment pisma komisja omawiała. Pani Maria Kucia przewodnicząca komisji Rewizyjnej wyjaśniła ,że z powyższym pismem komisja się zapoznała , pismo wpłynęło wówczas kiedy ona sama nie była jeszcze przewodniczącą komisji rewizyjnej .Uchwała nie została wówczas podjęta , panu Mikołajczykowi zostało to wytłumaczone i przeproszono go za to uchybienie i będziemy starać się na przyszłość aby takich przypadków nie było. Pan Mikołajczyk wychodząc z komisji stwierdził że on nie ma pretensji ani żalu do pana burmistrza , bo wszystkie sprawy które on tutaj kieruje winny być do Starostwa Powiatowego , bo to Starostwo wydaje pozwolenie na budowę stacji paliw i sklepu LIDL. Pismo powyższe komisja rewizyjna analizowała . Radny Zdzisław Grodny wyjaśnił ,że na komisji zwrócono uwagę winnym którzy za taki stan odpowiadają i do tego się przyznali tj. Panu Sekretarzowi , ustalono że bezwzględnie skarga musi zostać ostatecznie załatwiona łącznie z podjęciem uchwały w tej sprawie. Radny Józef Kubas zapytał jak przebiegały rozmowy na temat utworzenia fundacji Pałacu Goetza .Na komisjach ten temat był ponownie omawiany , długo możemy tak dyskutować a pałac nadal będzie niszczał. Radna Anna Kądziołka-Kukurowska zapytała dlaczego Starosta nie poprosił radnych ,członków komisji pałacowej na spotkanie .Przed planowanym spotkaniem poprosiła pana starostę aby na rozmowach byli obecni gospodarze miasta Brzeska .Nie może być to rozmowa w cztery oczy , to nie jest prywatne rancho nikogo tylko nasza własność i bogactwo. Bardzo nieładnie że nas nie poproszono na to spotkanie . Radna Janina Druzkowska-Cader zwróciła uwagę ,że w sprawozdaniu burmistrza jest zawarty zapis że zapoznano się z pismem Pana Marszałka dot zjazdu z autostrady , w którym po raz drugi zwraca się z prośbą aby przedstawić propozycję kompromisową co do zjazdu .W piśmie zapewnia jednocześnie że autostrada Kraków-Tarnów jak również cała sieć dróg od tej autostrady a więc i zjazdu jest inwestycją priorytetową , co wskazuje że nie istnieją żadne zagrożenia ekonomiczne aby na nową lokalizację miałoby zabraknąć środków finansowych .Pan Marszałek wyraźnie prosi o to aby uwzględnić postulaty mieszkańców , które są przedkładane od więcej niż od roku .Zapytała czy komisja przeczytała tylko to pismo i je odłożyła i czy też nad tym debatowała i po zapoznaniu się z pismem czy podjete zostaną prace nad wypracowaniem stanowiska kompromisowego czyli nad wyprowadzeniem ruchu tranzytowego a więc i zjazdu poza tereny niezabudowane .Mówi o tym dlatego że pan Marszałek jest stroną w postępowaniu i tak mieszkańców jak i pisemnie zapewnia o tym że mu na tej sprawie zależy aby zjazd był w Brzesku i był zlokalizowany w sposób nie rodzących społecznych konfliktów. Radna poprosiła aby to pismo Marszałka oraz pismo grupy radnych w którym jest przedstawione stanowisko merytoryczne zostało doręczone wszystkim radnym , aby mogli w oparciu o nie i wcześniejszą dokumentację przystąpić do prac akceptujących tą nową propozycje, bo tracimy czas . Radny Krzysztof Ojczyk poinformował ,że na komisji gospodarki finansowej przedstawiana była informacja na temat realizacji inwestycji , był tam zawarty pkt. zakup chłodni dla osób zmarłych .Chłodnia jest na stanie gminy .Wyjaśnić czym pan burmistrz uzasadniał ten zakup za kwotę prawie 10 tysięcy złotych , kto będzie czerpał z tego korzyści i gdzie się będzie znajdować. Radny Stanisław Turlej zgłosił uwagę do wystąpienia radnego Grodnego , uważa że sprawa RPWiK i Związku Międzygminnego winna być szerzej omówiona, komisja winna otrzymać jakieś dokumenty a nie tylko dokonać wizji lokalnej. Należy przyjąć jakiś punkt odniesienia chociażby do bazy BZK gdzie są gromadzone śmieci , w porównaniu do pięknych nowych pomieszczeń i garaży .Oglądnęliśmy bazę wszystko jest w porządku, podjęliśmy wnioski jednak brakuje nam dokumentów źródłowych i należało je przedstawić. Burmistrz Jan Musiał udzielił odpowiedzi na zapytania radnych dot. zakupu chłodni dla zmarłych , chłodnia została przekazana do parafii Szczepanów wnioski o zakup złożyła rada Parafialna i ksiądz prałat Pasiut .W prawie wszystkich parafiach takie chłodnie funkcjonują , jest to potrzebne ze względów sanitarnych .Burmistrz podjął decyzje o zakupie chłodni dla parafii Szczepanów i na ten cel przeznaczył środki finansowe z rezerwy budżetowej jaka posiada. Burmistrz Bogdan Dobranowski udzielił odpowiedzi na zapytanie radnego Turleja, jeżeli radni chcą dokumentów dot. RPWiK to nie ma żadnego problemu należy zawnioskować jakie dokumenty mają być przedłożone i zostaną dostarczone. Większy problem dla niektórych to zagospodarowanie bazy BZK były propozycje przeniesienia tam bazy MPK , ale w niedługim czasie może być tak że będzie tam brakować pomieszczeń .Zostaną tam przeniesione wiaty z ulicy Solskiego i z wysypiska śmieci w Jadownikach ponieważ w tej chwili surowce wtórne nie są odpowiednio zabezpieczone i nie wszystkim to sprzyja. Tych pomieszczeń wcale nie ma tak dużo aby nagle przenieść tam RPWiK Ponadto na ulicy Przemysłowej są inne problemy i nie zawsze wygląda to tak jakbyśmy tego chcieli. Sekretarz Bogusław Babicz udzielił odpowiedzi radnemu Kubasowi na zapytanie dot. Pałacu Goetza jak przebiegało spotkanie z Panem Gołębiewskim i jakie zapadły ustalenia . Radny Zdzisław Grodny stwierdził że RPWIK jest jednostką strategiczną i najmniejszy niekorzystny ruch w sieci odczujemy natychmiast .Dokładniej tematem RPWiK się zajmiemy tylko nie w tej chwili. Szczególnie należy się zająć tematem dot. zabezpieczenia w wodę miasta w przypadku awarii , nie ma czym wody przywieść do miasta. Baza BZK była budowana w innym czasie i na inne warunki . Komisja zajmowała się również tematem zjazdu z obwodnicy , temat zjazdu był uzgodniony i nikt nie wnosił żadnych pretensji. Na komisji temat ten był przedstawiony szczegółowo ,zapoznano się ze stanowiskiem wojewody w tym zakresie i tak postanowiono jak jest w chwili obecnej. Nie mniej jednak na poprzedniej sesji informował o podjętym wniosku aby uwzględnić w planach rozwoju miasta wybudowanie obwodnicy zachodniej a tym samym rezerwację terenu pod tą obwodnicę i przygotowanie środków na ten cel. To co jest zaplanowane obecnie jest najlepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o ulicę łącznikową z ul. Leśną . Radni dokładnie widzą jak był opracowywany plan perspektywicznego rozwoju miasta Brzeska , że te uzgodnienia były i nikt żadnych pretensji nie wnosił do chwili obecnej i te kilka uwag wnoszonych z ulicy Leśnej nie ma żadnego znaczenia. Mieszkańcy winni dokładnie rozważyć te propozycje , trudności były i są , to samo jest z obwodnicą w mieście , kiedy ul. Kościuszki była główną ulicą i jakoś to przeżyliśmy , nie stwarzajmy trudności w realizacji. Radny Krzysztof Ojczyk ustosunkował się do wypowiedzi radnego Grodnego dot .budowy starej obwodnicy miasta .Zapytał czy na terenie innych parafii znajdują się chłodnie dla zmarłych i kto je finansował i czy w umowie użyczenia jest zapis o korzyściach z tego tytułu jakie miałaby czerpać gmina , bo gdyby korzyści z tego miałaby czerpać parafia to byłoby to nie w porządku. Ponadto radny nawiązał do dyskusji na temat Statutu Fundacji Goetza , 2 komisje podjęły wniosek o zwiększenie ilości głosów gminy , a pan burmistrz przystaje na stary podział głosów takie postępowanie jest niepoważne. Radny swoje uwagi wyartykułował na komisjach . Radna Anna Kadziołka-Kukurowska poprosiła o wyjaśnienie co będzie wówczas z ilością głosów przewidzianych dla powiatu , jeżeli by się tak stało że powiat zostanie zlikwidowany ,bo może się i tak stać że powiaty zostaną zlikwidowane , a ewentualnie Brzesko będzie przyłączone do Tarnowa lub do Bochni. Radna jest za tym że chłodnie dla osób zmarłych winny być , ale prosi aby wyjaśnić czy lokalizacja chłodni w miejscu domu rodzinnego świętego Stanisława jest do przyjęcia. Czy Sanepid wyraził zgodę na ta lokalizację , pielgrzymi zwiedzają to miejsce , przecież jest na to odpowiednie miejsce w kaplicy cmentarnej .Może należy wybudować w Szczepanowie kaplicę cmentarną gdzie mogłyby się odbywać msze święte i można było ustawić chłodnie dla zmarłych. Burmistrz Jan Musiał wyjaśnił że przekazanie chłodni dla zmarłych do parafii Szczepanów nastąpiło na zasadzie użyczenia , korzyści z tego użyczenia nas nie obchodzą .Już wiele razy debatowaliśmy na temat zjazdu z autostrady , uważa że decyzje zapadły , pismo Pana Marszałka jest bardzo dyplomatyczne . Przy żadnej budowie inwestycji tak w mieście jak i w gminie nigdy nie można uzyskać akceptacji wszystkich mieszkańców .Na temat zjazdu było wiele wielogodzinnych dyskusji, dyskusja została wyczerpana decyzje zostały dawno podjęte i trwają prace przygotowawcze do wydania decyzji lokalizacyjnych związanych ze zjazdem z autostrady i budową autostrady . Radna Janina Druzkowska-Cader przytoczyła treść pisma Marszałka dot. budowy zjazdu z autostrady , prawda jest taka że do dyskusji nie dopuszcza się drugiej strony , ale to nie znaczy że jest akceptacja drugiej strony . Przewodniczący Lech Pikuła wyjaśnił zebranym ,że pisma grupy radnych dot. propozycji zjazdu z autostrady on osobiście nie otrzymał , otrzymał pismo pan Burmistrz dlatego nie nadawał biegu sprawie. Burmistrz Jan Musiał ustosunkował się do stwierdzeń Pana Marszałka dot. propozycji budowy zjazdu z autostrady. Aby zjazd był szybko wybudowany to jest to możliwe tylko ulicą Leśną , a jeżeli nie to będzie budowa trwała bardzo długo i nie zostanie zsynchronizowana z budową autostrady . Radny Krzysztof Ojczyk wyjaśnił że w innych parafiach zostały zakupione chłodnie ale za pieniądze parafian .Za użyczenie chłodni zakupionej za pieniądze gminy dochody będzie czerpać osoba prywatna jest to nieuczciwe, bo inne parafie potrafiły znaleźć środki , a tu musiała gmina dołożyć .Jest to prezent i może należało to podarować parafii a nie robić umowy użyczenia. Następnie radny zwrócił się z zapytaniem do przewodniczącego Rady Miejskiej dot. pisma od Pana Marszałka w sprawie lokalizacji zjazdu z autostrady. Pismo w tej sprawie wpłynęło do Biura Rady w dniu 27 czerwca , 29 czerwca było posiedzenie Rady Miejskiej to czy nie można było tego pisma wówczas przedstawić radnym , jeżeli jest coś zaadresowane do radnych to bardzo prosi aby to im dostarczać w materiałach na sesje lub w innym trybie , jest to niedopuszczalne , aby pisma chować do szuflady.. Burmistrz winien szukać innych alternatywnych rozwiązań w sprawie zjazdu bo nie ma dobrej woli wszystkich. Radny Edward Knaga udzielił odpowiedzi na pytania radnego Ojczyka dot. planowanej budowy zjazdu z autostrady. Radny przedstawił swoje stanowisko , że osobiście był i jest za tym aby zjazd z autostrady przebiegał ul. Leśną. Przewodniczący Lech Pikuła wyjaśnił radnemu Ojczykowi ,że pismo od Pana Marszałka w sprawie zjazdu z autostrady ul.Lesną po skierowaniu do Rady Miejskiej zostało poddane pod obrady komisji Gospodarki Komunalnej , więc nie jest tak że pisma są chowane do szuflady i pozostają nie rozpatrzone. Radny Krzysztof Dudziński zwrócił się do Burmistrza , przytaczając treść pisma od Pana Marszałka dot. planowanego zjazdu z autostrady .W piśmie wyraźnie jest zapisane że należy szukać rozwiązań ,które zostaną zaakceptowane przez wszystkie strony. Ponadto pan Burmistrz w swoich wypowiedziach stwierdził że decyzja w sprawie zjazdu już zapadła , to czy Pan Marszałek o tym nie wie?, prosi o odpowiedź na to zapytanie. Burmistrz Jan Musiał udzielił odpowiedzi na pytania radnych : Anny Kądziołka-Kukurowskiej dot. lokalizacji chłodni dla zmarłych w Szczepanowie , to nie są pytania do burmistrza, te pytania winna radna kierować do proboszcza parafii . Radnego Krzysztofa Ojczyka dot. zakupu chłodni jw. nie jest to precedens w innych gminach jak np. w Borzęcinie jest użyczonych kilka chłodni dla zmarłych , więc nie jest prawdą że gmina Brzesko stworzyła jakiś precedens , który musi być analizowany od wszystkich stron. Jeżeli chodzi o decyzje w sprawie planowanej budowy zjazdu z autostrady sugeruje aby wysłuchać wszystkich , wypracować kompromis i wybudować zjazd. Wg. Pana Burmistrza gdybyśmy chcieli wypracować kompromis że nie będzie zjazdu ul.Leśną to tego zjazdu w Brzesku ul. Leśną prawdopodobnie nie będzie i ten kompromis na tym miał polegać. W myśl odpowiedzialności za rozwój tego miasta takie stanowisko i taką decyzję zbieżną ze stanowiskiem przewodniczącego osiedla Jagiełły prezentował i będzie prezentował .Przyszłościowo można myśleć o obejściu , ale teraz gdy mówimy o zjeździe który ma rozwijać miasto jest to jedyna alternatywa. To że ta lokalizacja narusza pewne interesy ludzi to jest tego świadomy , ale zdecydowanie wpłynie na rozwój tego miasta i takie jest jego stanowisko. Burmistrz poprosił radnego Dudzińskiego że jeżeli cytuje pismo Pana Marszałka to należy go cytować w całości bo zmienia to sens stanowiska Pana Marszałka. W kategoriach rozwoju interesu tej gminy , a nie w interesie poszczególnych grup które mają jakieś zastrzeżenia i obawy i te obawy rozumiemy , ale nie sposób pogodzić wszystkich interesów aby zjazd mógł w Brzesku zaistnieć i funkcjonować razem z budową autostrady. Radna Agata Brzeska-Lebiecka zgłosiła formalny wniosek o zamknięcie dyskusji w pkc.5. bo to nie są interpelacje. Wniosek radnej został przyjęty 14 za, 4 wstrzymujące. Ad.6. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o złożonych interpelacjach i odpowiedziach na nie z poprzedniej sesji. Informację wg. załącznika do protokołu przedstawił przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła. Ad.7. Informacja o funkcjonowaniu SP ZOZ Brzesko i NZOZ Informacje wg. załącznika do protokołu przedstawił Zastępca Dyrektora SP ZOZ w Brzesku Krzysztof Rembiasz W nawiązaniu do złożonej informacji radni zadawali pytania dot: czy będzie dalsza umowa z MPEC dot. dostarczania ciepła dla szpitala po wykonaniu termo modernizacji szpitala, jakie zobowiązania szpitala zostały umorzone przez gminę Brzesko, rozwiązania spraw związanych z parkowaniem samochodów koło i w obrębie szpitala, remontu podjazdu dla osób niepełnosprawnych koło starego budynku szpitala przy ul. Ogrodowej zaciągania przez ZOZ kredytu na wypłatę zaległych wynagrodzeń z tytułu „Ustawy 203” zadłużenia szpitala opieki stomatologicznej w szkołach opłaty matki opiekującej się dzieckiem w czasie pobytu na oddziale dziecięcym za korzystanie z wyżywienia i pościeli. Na wszystkie zadane pytania odpowiedzi udzielił Pan Zastępca dyrektora Krzysztof Rembiasz , jeżeli chodzi i dokładne wyliczenie kosztów pobytu matki z dzieckiem w szpitalu poprosił o wystosowanie pisemnego zapytania do dyrekcji ZOZ i wówczas zostaną przedstawione dokładne wyliczenia tych kosztów. 30 minutowa przerwa w obradach obrady po przerwie Ad.8. Podjęcie uchwał w sprawach : Zmiany uchwały budżetowej gminy Brzesko na 2005 rok Projekt uchwały objaśniła skarbnik gminy Celina Łanocha Radny Edward Knaga w imieniu mieszkańców zgłosił wniosek o zabezpieczenie w projekcie uchwały środków finansowych na wykonanie połączenia z zakończenia ulicy Partyzantów i połączenia jej z ulicą Garbarską Mieszkańcy bardzo proszą o wykonanie tego łącznika ze względu na uciążliwości z dojściem do kościoła Miłosierdzia Bożego i do ZSP nr 1.z osiedla Partyzantów. 1.Burmistrz Bogdan Dobranowski wyjaśnił, że drogi na osiedlu Solskiego są przewidziane do remontu w ramach PHARE. Spotkaliśmy się tam jednak ze sprzeciwem mieszkańców prywatnych działek. Jeden z właścicieli żąda bardzo wysokich kwot za swoją działkę, jeżeli te sprawy własnościowe dojdą do pozytywnych rozwiązań to środki finansowe są. Może Pan radny Knaga pomoże gminie w uzyskaniu zgody. Radny Krzysztof Ojczyk zawnioskował w imieniu mieszkańców ul. Partyzantów o wyremontowanie drogi osiedlowej od bloku nr 5, oraz drogi osiedlowej do ul. Legionów , gdyż część drogi jest gminy. Możliwość wykonania wniosków radnego Ojczyka objaśnił burmistrz Bogdan Dobranowski, sprawy były już wcześniej monitorowane przy udziale przewodniczącej osiedla Brzezowieckie, ale do chwili obecnej nie ma ostatecznych efektów . Zastępca przewodniczącego Tadeusz Pasierb przedstawił projekt uchwały, został przyjęty 15 za, 5 wstrzymujących jak niżej Uchwała Nr XXXIII/ 214/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 27 lipca 2005 roku W sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Brzesko na 2005 rok /uchwała stanowi załącznik do protokołu / Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania wekslowego Zastępca przewodniczącego Stanisław Milewski przedstawił projekt uchwały , został przyjęty jednogłośnie jak niżej Uchwała Nr XXXIII/ 215/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 27 lipca 2005 roku W sprawie zaciągnięcia zobowiązania wekslowego /uchwała stanowi załącznik do protokołu / Projekt uchwały w sprawie zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych oraz niepublicznych przedszkoli działających na terenie Gminy Brzesko. Zastępca przewodniczącego Tadeusz Pasierb przedstawił projekt uchwały , został przyjęty jednogłośnie jak niżej Uchwała Nr XXXIII/ 216/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 27 lipca 2005 roku W sprawie zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych oraz niepublicznych przedszkoli działających na terenie Gminy Brzesko. /uchwała stanowi załącznik do protokołu / Zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych szkół i przedszkoli , prowadzonych przez inne niż gmina osoby prawne i fizyczne. Projekt uchwały objaśniła Skarbnik Gminy Celina Łanocha Zastępca przewodniczącego Stanisław Milewski przedstawił projekt uchwały , został przyjęty jednogłośnie jak niżej Uchwała Nr XXXIII/ 217/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 27 lipca 2005 roku W sprawie Zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych szkół i przedszkoli , prowadzonych przez inne niż gmina osoby prawne i fizyczne. Projekt uchwały w sprawie zmian w „Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Brzesko na lata 2004-2013”przyjetym uchwałą Nr XXI/134/04 w dniu 11 czerwca 2004 roku . Radny Krzysztof Ojczyk zapytał czy Pan Burmistrz konstruując ten projekt uchwały aktualizował te zadania zawarte w Planie Rozwoju podane w załączniku nr.1. Budowa kolektorów słonecznych i studni na krytej pływalni – studnia została wykopana znajdują się tam jednak związki chemiczne uniemożliwiające korzystanie z tej wody , temat kolektorów słonecznych upadł i nie istnieje . Wykonane zostało zadanie pn. budowa sygnalizacji świetlnej na ulicy Solskiego , jednak skrzyżowanie będzie musiało zostać przebudowane i zapytuje czy z tego tytułu gmina będzie musiała dopłacić dodatkowe środki finansowe z własnej kasy. Utworzenie parku przemysłowego – radny informuje że w pewnym momencie pan burmistrz zarzucił mu pustosłowie , a wynika z tego że do 2006 roku oprócz pięknego hasła nie powstanie nam taki park w Brzesku . Radny poprosił aby wyjaśnić co jest zawarte w zadaniu nr 29 dalsza rozbudowa przyszkolnej bazy sportowej, czy były robione kiedyś aktualizacje tego planu. Radny zapytał w którym miejscu planu ujęto zadanie pn. budowa gminnej oczyszczalni ścieków .Prawda jest taka że w najbliższej przyszłości może być tak że będziemy mieli w gminie kilkadziesiąt km kanalizacji ale nie będziemy mieć własnej oczyszczalni ścieków .W tych zadaniach winno być ujęte zadanie pn. budowa zakładu utylizacji odpadów komunalnych w latach 2003-2006 i oczyszczalni ścieków są to kluczowe zadania , które winny się w tym programie znaleźć. Radny Józef Kubas zwrócił się o przybliżenie zadania nr 20 dot. utworzenia parku przemysłowego . Zapytania radnych wyjaśnił burmistrz Jan Musiał - poprzedni plan rozwoju lokalnego został przez radnych już przyjęty , obecnie uzupełniamy ten plan o nowe zadania min. o rekultywacje wysypiska odpadów w Jadownikach. Jeżeli chcemy aby BZK występowało o jakiekolwiek środki finansowe na rekultywacje wysypiska o dotację to zadanie musi być ujęte w planie rozwoju. Trudno dziś się odnosić do wszystkich pomysłów i haseł .Temat dot. oczyszczalni miejskiej był wielokrotnie rozważany przy wielowariantowej koncepcji rozbudowy sieci kanalizacyjnej w Brzesku , gdzie III wariant wydaje się najkorzystniejszy tj. oczyszczalni na Buczu w Wokowicach i wieloletniej umowie gwarantującej nam poziom cen z Browarem. Takie negocjacje już się rozpoczynają i zobaczymy czym się zakończą i ma nadzieje że dadzą nam jako gminie gwarancje pewnego poziomu cen , który nas będzie satysfakcjonował na długie lata .Jeżeli te negocjacje i rozmowy zakończyłyby się fiaskiem , to na pewno temat wróci i będzie bardzo ważny , a przed końcem tego roku sprawa na pewno się rozstrzygnie .Budowa zakładu utylizacji odpadów komunalnych na dzień dzisiejszy z kilku względów temat ten nie może być rozważany , mamy pewną gwarancję na dosyć długo związaną z odbiorem balastu w Tarnowie , i też na odpowiednim poziomie cen , nie zagrażającej zbyt dużymi podwyżkami cen dla mieszkańców .Mamy już tą gwarancje i nie zachodzi w tej chwili konieczność budowy zakładu utylizacji na terenie gminy Brzesko , tym bardziej że przy takiej dużej inwestycji winno być porozumienie wielu gmin i powiatów związane z odbiorem odpadów. Nic nie stoi na przeszkodzie aby takie zadanie zapisać do realizacji w latach przyszłych ale trudno będzie to zrealizować. Utworzenie parku przemysłowego z prawdziwego zdarzenia wymaga wiele zabiegów –przedstawił jakie. Gmina ma swoje tereny na Pomianowskim Stoku są propozycje utworzenia tam takiego drugiego placu Kupieckiego ale na to trzeba przeznaczyć duże środki finansowe. Jedyny teren jaki spełnia te warunki aby można było tam utworzyć park przemysłowy to tereny Carlsberga w Jadownikach , ale brakuje tam dróg dojazdowych , a wybudowanie drogi kosztuje bardzo dużo i gminy obecnie na to nie stać a każdy inwestor pyta się o drogę. Planowany zjazd z autostrady przybliży ten teren potencjalnym inwestorom tych terenów .Dodatkowymi terenami ,które są brane pod uwagę to Wokowice , te tereny również będziemy promować i przedstawiać potencjalnym inwestorom. Burmistrz udzielił odpowiedzi na zapytanie radnego Ojczyka dot. budowy skrzyżowania na ulicy Solskiego, na jakich warunkach gmina Brzesko partycypowała w kosztach budowy tego skrzyżowania oraz w jaki sposób będą poprawione wszystkie mankamenty tego skrzyżowania. Zastępca Burmistrza Bogdan Dobranowski udzielił dodatkowych odpowiedzi na temat budowy skrzyżowania na ul. Solskiego oraz wydanych pozytywnych opinii przez Zarząd Dróg Wojewódzkich . Zastępca przewodniczącego Rady Miejskiej Tadeusz Pasierb przedstawił treść projektu uchwały został przyjęty 19 za, 2 wstrzymujące jak niżej: Uchwała Nr XXXIII/218/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 27 lipca 2005 roku w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Brzesko na lata 2004-2013 przyjętym Uchwałą Nr XXI/134/ w dniu 11 czerwca 2004 roku. /uchwała stanowi załącznik/ Projekt uchwały w sprawie utworzenia w SP ZOZ w Brzesku obwodu do przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senatu RP oraz Prezydenta RP. Zastępca przewodniczącego Rady Miejskiej Stanisław Milewski przedstawił treść projektu uchwały został przyjęty jednogłośnie jak niżej: Uchwała Nr XXXIII/219/2005 Rady Miejskiej w Brzesku z dnia 27 lipca 2005 roku w sprawie utworzenia w SP ZOZ w Brzesku obwodu do przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senatu RP oraz Prezydenta RP. / uchwała stanowi załącznik do protokołu / Ad.9.Interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi na te interpelacje i zapytania Interpelacje radnych zgłosili: Radna Janina Drużkowska- Cader interpelacja pisemna W związku ze stanowiskiem mieszkańców rejonu ulicy Leśnej w Brzesku oraz ich wszystkimi wnioskami dotyczącymi wyprowadzenia ruchu tranzytowego projektowanym zjazdem ulicą Leśną na teren niezabudowany , po stronie zachodniej Brzeska, oraz : w związku ze stanowiskiem merytorycznym grupy Radnych RM wyrażonym w piśmie do Pana burmistrza z dnia 1 czerwca 2005 roku i stanowiskiem Pana Marszałka Województwa Małopolskiego z dnia 21 czerwca 2005 roku do radnych Brzeska , uprzejmie proszę o przekazanie wszystkim Radnym oraz Komitetowi Społecznemu z rejonu oś .Leśna następujących pism : Stanowisko merytoryczne grupy radnych z dnia 1.06.2005 rok Pismo Pana Marszałka z dnia 21.06.2005 rok . W oparciu o te pisma Radni będą mogli przedstawić kompromisowe rozwiązanie , które: A/ zapewni połączenie miasta Brzeska z węzłem autostradowym B/ wyprowadzi ruch tranzytowy /zjazd z autostrady/ poza tereny zabudowane W ślad za drugą już prośbą Pana Marszałka , skierowaną do Pana Burmistrza uwzględnienie postulatów mieszkańców rejonu oś. Leśna , także i ja uprzejmie proszę wszystkich Państwa radnych o zaakceptowanie alternatywnej obwodnicy zachodniej Brzeska , który został przedstawiony panu burmistrzowi i GDDP. Ponieważ Pan Marszałek zapewnia ,że Zarząd województwa Małopolskiego uważa za priorytetową inwestycją budowy autostrady Kraków-Tarnów wraz z rozprowadzeniem ruchu w pozostałą sieć drogową wywnioskować należy ,że nie istnieje niebezpieczeństwo ,że braknie środków finansowych na właściwie zlokalizowany zjazd z autostrady. Zapytania zgłosili: Radny Krzysztof Ojczyk poprosił o przedstawienie harmonogramu remontów ulic i chodników na terenie gminy Brzesko w latach 2005-2006. Na podstawie tego istniejącego harmonogramu radny zapytał jaki jest punkt widzenia pana burmistrza na temat remontu chodnika na ulicy Legionów Piłsudskiego od sklepu ALTI aż pod straż. Radna Anna Kadziołka-Kukurowska poprosiła o wyjaśnienie jak przebiega remont dachu na przedszkolu w Szczepanowie oraz jak długo mieszkańcy ul. Lubomirskiego w Szczepanowie będą czekać na remont tej drogi . Radna Janina Drużkowska-Cader- prowadzony jest remont w szpitalu wymienia się starą instalację wodociągową a pozostawia starą instalację kanalizacyjną Mieszkańcy słusznie zauważyli że takie prace winny być wykonywane kompleksowo , bo jest to marnotrawienie środków. Radny Józef Kubas zawnioskował o spowodowanie wycięcia drzew i uporządkowania chodnika dla pieszych wzdłuż ul. Solskiego od straży do obwodnicy . Radna Barbara Stachowicz poprosiła o informację na jakim etapie jest finał podpisania umowy na budowę sali gimnastycznej w Okocimiu .Od kiedy planuje się rozpoczęcie budowy i jaki zakres prac jest przewidziany na rok 2005. Burmistrz Jan Musiał udzielił odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych: Dziś została podpisana umowa na budowę sali gimnastycznej w Okocimiu , wejście w teren nastąpi we wtorek.. Zakończenie inwestycji jest planowane na 2007 rok , w dniu dzisiejszym zostało również podpisane porozumienie z Towarzystwem Miłośników Ziemi Okocimskiej , wszystko zostało już sformalizowane i idzie w dobrym kierunku. Chodnik dla pieszych przy ulicy Solskiego znajduje się w bardzo złym stanie , a stanowi on miejsce spacerów mieszkańców Brzeska. Gmina skierowała w to miejsce osoby bezrobotne aby wykosili trawę i ciągle monitujemy o remont dróg i chodników . Wniosek dot. spostrzeżeń mieszkańców dot. przeprowadzonych remontów w szpitalu zostanie przekazany do SP ZOZ , trudno się dzisiaj wypowiadać kto ma rację. Zgodnie z podpisaną umową w poniedziałek rozpoczną się prace remontowe na dachu budynku przedszkola w Szczepanowie , prace mają być zakończone do 20 sierpnia , przetarg na wykonanie prac wygrała firma JAWOR z Brzeska .Droga ul. Lubomirskiego w Szczepanowie ma nieuregulowane prawo własności w tym roku gmina będzie wykonywać drogę przyszkolna w Szczepanowie. Harmonogram dot. remontu ulic i chodników dostała już cześć radnych przy omawianiu odpowiedzi na wnioski komisji , jest tam zapisane jakie ulice będziemy w tym roku remontować czy odnawiać. Ul.Legionów Piłsudskiego jest przewidziane w budżecie 50 tysięcy złotych na położenie kostki na odcinku od ALTI do zakrętu .Co roku remontujemy tyle chodników na ile nas stać. Ad.10. Zapytania przewodniczącego Młodzieżowej Rady Gminy i odpowiedzi na te zapytania . Zapytań brak Ad.11. Zapytania przewodniczących jednostek pomocniczych gminy i odpowiedzi na te zapytania Katarzyna Pacewicz-Pyrek Osiedle Brzezowieckie , jest jej przykro że nie udzielono jej głosu w czasie dyskusji nad uchwałą o zmianie granic obwodów. Szkoda że radny Knaga przeprowadza konsultacje społeczne po podjęciu uchwały , a dobrze by było aby to było przed podjęciem uchwały. Poprosiła aby na przyszłość do dyskusji nad projektem uchwały zapraszać wszystkich zainteresowanych .Nigdy nie kwestionowała przyłączenia mieszkańców ul.Starowiejskiej aby mogli głosować w szkole nr 3 .Natomiast mieszkańcy ul. Partyzantów mają bliżej do szkoły nr 3 i tam chcieliby głosować. Ponadto pani przewodnicząca ustosunkowała się do wniosku zgłoszonego przez radnego Knagę o zabezpieczenie środków finansowych na wykonanie drogi łącznikowej ulicy Partyzantów i połączenia jej z ulicą Garbarską, dla niej ważniejsze jest wykonanie remontu ulicy Garbarskiej , w tej sprawie są poczynione ustalenia z Panem Burmistrzem Dobranowskim . Przewodniczący Lech Pikuła udzielił wyjaśnień Pani Pacewicz na zarzut dot. Nie udzielenia jej głosu w czasie dyskusji nad projektem uchwały w sprawie obwodów do głosowania . Adam Kwasniak Przewodniczący Osiedla Stare Miasto zgłosił następujące wnioski : Rozwiązać sprawę niebezpiecznego parkingu koło Domu Towarowego na ulicy Leg.Piłsudskiego , dochodzi tam ciągle do stłuczek samochodowych , blokowany jest przejazd autobusom, są wypadki potrąceń pieszych .Może parkingowy mógłby zatrzymywać ruch i umożliwiać osobom wyjeżdżającym bezpieczny wyjazd . Najlepsze wyjście to likwidacja parkingu. Po mieście można zauważyć spacerującego Pana z pieskami , potrzebuje on pomocy i czas aby mu pomóc , prosi aby się tym problemem zająć. Na ul.Uczestników Ruchu Oporu są problemy z kanalizacją , temat ten był analizowany z Panem Burmistrzem, poprosił o podanie jakie w tym temacie podjęto już decyzje i jak będzie wyglądała realizacja zadania. Przewodniczący Lech Pikuła stwierdził , obserwuje się w mieście że jest już zbyt mała ilość miejsc do parkowania, oraz zauważa małą działalność policji w zakresie nieodpowiedniego parkowania w miejscach niedozwolonych należy wystąpić do Policji o większe działania w tym zakresie. Odpowiedzi na zapytania radnych udzielił burmistrz Jan Musiał: Wydane już zostało polecenie dot. wykonania przepustu z kanalizacji na ulicy Uczestników Ruchu Oporu i w najbliższych dniach zostanie ono wykonane . Temat dot. spacerującego Pana z pieskami po mieście jest nam znany , pan burmistrz rozmawiał z Zastępcą Komendanta Policji w tej sprawie Komendant zapewniał go że policja cały czas monitoruje działalność tego osobnika . Zakaz parkowania samochodów istnieje od zawsze , chcąc wyegzekwować ten przepis to prawie połowa mieszkańców miasta musiałaby dostać nakazy czy mandaty, będziemy ponaglać policję aby nad tym problemem czuwała. Wniosek dot. zlikwidowania parkingu koło Domu Towarowego zostanie rozważony i przedyskutowany. Ad.12 Wolne wnioski i zapytania Radny Zdzisław Grodny – zwrócił uwagę na ostrożność w czasie prowadzenia żniw , ostrożność przy opiece nad dziećmi w czasie korzystania z maszyn rolniczych i przy poruszaniu się maszyn rolniczych po drogach , nie palenie słomy na ścierniskach. Nadal utrzymuje się plaga lisów o tym fakcie zostało powiadomione koło łowieckie , jest to znaczna uciążliwość dla rolników. Radna Anna Kądziołka-Kukurowska w miesiącu sierpniu będziemy obchodzić jubileusz 25 lecia Solidarności , radna proponuje aby ten jubileusz na terenie naszego miasta uczcić mszą świętą w tym miesiącu .Aby na tych uroczystościach była obecna nasza młodzież szkolna. Radny Tadeusz Pasierb zawnioskował aby na sesji Rady Miejskiej w miesiącu sierpniu umieścić w porządku obrad punkt związany z obchodami 25 lecia powstania Solidarności. Radna Janina Druzkowska-Cader w imieniu prezydium delegatury Solidarności zaprosiła radnych na 28 sierpnia o godzinie 12.00 na uroczystości związane z obchodami jubileuszu jw. Wciąż nie ma uwidocznionej nazwy Księdza Jerzego Popiełuszki na obwodnicy poprosiła o szybką realizację jej wniosku Radny Zbigniew Mastalerz – zawnioskował : Zadbać aby powstało zadaszenie przystanku dla autobusów PKS – pospiesznych przy Ogrodzie Jordanowskim, Pojawiają się sprzeczne komunikaty od osób pobierających opłaty parkingowe ,że źle jest realizowana umowa z UM na pobieranie tych opłat , poprosił aby pan burmistrz ustosunkował się do zasadności tych skarg dot. to obciążania ich opłatami za tkzw.”uciekinierów” W ostatnim czasie pojawia się sporo programów pomocowych , które mają na celu rewitalizację terenów wiejskich , może udałoby się w ramach tego programu zrobić projekt na ul. Boczną w Jadownikach i wykonać nakładkę asfaltową tej ulicy. Radny Krzysztof Ojczyk odniósł się do tematu związanego z podjęciem na ostatniej sesji uchwały w sprawie zmiany obwodów do głosowania .Aby uchwała mogła zostać przyjęta przez Komisarza Wyborczego i Wojewodę pozytywnie ,to jeżeli były wnioski z osiedla Jagiełły i ulicy Starowiejskiej to należało dokonać zmian w obwodach w rejonie tego osiedla i tej ulicy i nie ruszać ulicy Partyzantów i wszyscy byliby zadowoleni. Radny poinformował że dyrektor Chrapusta z MUW Wydział Nadzoru czekał na dzisiejszy wynik głosowania nad uchyleniem uchwały , rozmawiał on również z panem burmistrzem w tej sprawie .Komisarz Wyborczy Pan Krężołek obstaje przy swoim postanowieniu .Następnie radny ustosunkował się do propozycji przeniesienia siedziby komisji wyborczych w rejonie osiedla Jagiełły . Radny Józef Kubas zawnioskował o postawienie nowego w miejsce zniszczonego znaku drogowego na Ul.Powstańców Warszawy , gdyż samochody jadące od ulicy Solskiego wjeżdżają pod prąd. Radna Apolonia Warzecha poprosiła o poczynienie przez policję wszelkich starań związanych z zaprzestaniem wyczynom mieszkańca Jadownik , temat poruszał przewodniczący Adam Kwaśniak. Głos zabrał rolnik z Poręby Spytkowskiej mieszkaniec gminy Włodzimierz Knurowski .W swoim wystąpieniu mieszkaniec poruszył tematy związane ze szkodami wyrządzanymi przez lisy , jelenie , oraz strat jakie poniósł w wyniku powodzi a także kto jest za to odpowiedzialny . Pan Mirosław Wiśniowski mieszkaniec miasta Brzeska poprosił o ; W imieniu Komitetu Budowy Kanalizacji północno-zachodniej części miasta Brzeska prosi pana burmistrza o przygotowanie informacji o pracach związanych z wykonaniem dokumentacji technicznej oraz informacji o ewentualnych wnioskach złożonych o środki unijne na te zadania. Różne są dyskusje związane z obecnym zadłużeniem gminy i należałoby sobie odpowiedzieć czy gmina jest w stanie z własnych środków dołożyć na to zadanie, taką informację komitet chce przekazać mieszkańcom. Zjazd z autostrady – należy już skończyć z takimi stwierdzeniami jakie lansował pan burmistrz ,że jeśli mieszkańcy będą protestować to w Brzesku nie będzie w ogóle zjazdu z autostrady .Dziś pan burmistrz powiedział że zostały poczynione uzgodnienia co do zjazdów w kierunków północnym czyli logicznym postępowaniem będzie wybudowanie zjazdu w kierunku południowym .Zachodzi pytanie czy będzie to odcinek krótki do ulicy Gajowej, czy będzie to odcinek dłuższy czyli ten o którym nam chodzi , do trasy E-4.Na dzień dzisiejszy są 2 warianty , wypowiedź pana burmistrza nie zgadza się z treścią protokołu ze spotkania odbytego w tym roku , gdzie nie do końca te zapisy protokołu są zapisane i zmanipulowane a większość rzeczy jest obiektywnych /tu przytoczył wypowiedź z protokołu ze spotkania jw. z GDDP w Krakowie / gdzie dyrektor Rapciak stwierdził ,że decyzja w sprawie zjazdu ma być podjęta do końca listopada br. czyli wynika z tego że ma być podjęta a nie jest już podjęta jak to stwierdził pan burmistrz. W sprawie propozycji budowy zjazdu z autostrady w rejonie ul.Lesnej oraz budowy kanalizacji sanitarnej w północno-zachodniej części miasta Brzeska głos zabrali Państwo mieszkańcy miasta Lidia Góra , Władysława Migda Marian Styrna. Pani Lidia Góra zgłosiła wniosek o dokonanie zmian w porządku obrad sesji i przesunąć punkt wolne wnioski na początek obrad ,w taki sposób zainteresowani mieszkańcy będą mogli przedstawić swój głos w dyskusji . Pani Władysława Migda skierowała apel do radnych Klubu większościowego aby przestali blokować stanowisko mieszkańców osiedla Leśna dot. budowy zjazdu z autostrady. Mieszkańcy w roku 2004 skierowali do Rady Miejskiej wniosek w którym są przeciwni projektowanemu zjazdowi z autostrady ul. Leśną , oraz dwóch monitów w tej sprawie ,do tej chwili nie otrzymali na niego odpowiedzi. Mieszkańcy uważają że decyzja burmistrza w sprawie lokalizacji zjazdu ul. Leśną jest pozbawiona rozsądku , gdyż ta decyzja chce wprowadzić do miasta ruch tranzytowy zamiast jego wyprowadzenia z miasta . Ponadto Pani Migda poruszyła temat ustawienia znaków drogowych informujących o przewozach ul.Leśną .Na zebraniu osiedlowym burmistrz Bogdan Dobranowski zapewnił że tą sprawą się zainteresuje , a znaków nadal nie ma. Radna Anna Kądziołka-Kukurowska ustosunkowała się do treści pisma SANEPID dot. planowanego zjazdu ul. Leśną a tym samym szkodliwości z tego tytułu na stan zdrowia mieszkańców .Nam nie chodzi o to aby tego zjazdu nie było , bo będzie on dla nas dobrodziejstwem ale aby go przesunąć. Może istnieje możliwość przesunięcia zjazdu –rozważyć to. Radny Krzysztof Ojczyk - złożył wniosek aby sprawy poruszane przez pana Knurowskiego skierować na wszystkie komisje , aby można się było temu dogłębniej przyjrzeć. Co się stało z pismem mieszkańców o którym wspomniała Pani Migda dot. planowanego zjazdu z 2004 roku .Ponadto radny skierował do burmistrza swoje spostrzeżenia ,że jak widać z wypowiedzi mieszkańców apel o kompromis w tej sprawie był jak najbardziej na miejscu , radny rozumie argumenty mieszkańców w sprawie zjazdu , nie króliki są tutaj ważne ale ludzie Zaapelował o kompromis o dobrą wole bo nie da się przejść obok tego problemu obojętnie. Głos zabrał mieszkaniec Brzeska , który zaapelował o ustawienie znaków ograniczających tonaż samochodów ciężarowych na ul.Leśnej. Radny Krzysztof Dudziński skierował zapytanie do burmistrza aby wyjaśnił skąd takie informacje że decyzja w sprawie zjazdu została już ostatecznie podjęta , skoro mieszkańcy mówią co innego , a jeżeli nie będzie zgody na ul. Leśną to zjazdu nie będzie w ogóle w Brzesku. Pan Stanisław Bernady poruszył w swojej wypowiedzi sprawy związane z historią budową obwodnicy miasta i ronda w Brzesku oraz usytuowaniem zjazdu z autostrady ulicą Leśną. Burmistrz Jan Musiał udzielił odpowiedzi na zapytania dot: Bardzo zastanawia pana burmistrza postawa pana Bernadego , bo pamięta jak zapadały decyzje dot. budowy obwodnicy miasta Brzeska. Pan Bernady był wówczas pierwszym protestującym który straszył zablokowaniem drogi E-4 i był tak zdeterminowany aby ruch z miasta został jak najszybciej wyprowadzony .Były różne rozwiązania z budową obwodnicy , ale były pieniądze i liczył się czas. I gdyby nie ogromny wysiłek władz miasta aby doprowadzić tą inwestycję do końca to obwodnicy w Brzesku by nie było i czekalibyśmy znowu na nią około 20 lat. Musieliśmy wówczas zdecydować że bierzemy budowę obwodnicy w takim wymiarze w jakim jest , z takim a nie innym rondem albo nie będzie jej w ogóle. Dziś możemy narzekać , mogły być inne rozwiązania, ale wówczas należało podejmować decyzje i wybierać albo taką obwodnicę albo żadną. Podjęliśmy słuszną decyzje i podobną sytuacje mamy ze zjazdem. Na wielu posiedzeniach omawiano temat dot. budowy zjazdu , było spotkanie z GDDP , jest wszystko zaprotokołowane i nagrane na taśmę było wiele działań ,które jesteśmy w stanie udokumentować na ten temat Zjazdu w Brzesku może nie być z dwóch przyczyn tj. że stanowisko GDDP w Krakowie jako inwestora jest takie a nie inne , a decyzje odnośnie przygotowania tej inwestycji już zapadły , to oni są inwestorem i wykładają pieniądze i mogą nas słuchać lub nie. Wiadomo że dobro mieszkańców jest ważniejsze niż zakład produkcyjny .Gminę czekają przygotowania formalno-prawne z ustaleniem decyzji lokalizacyjnej , z wykupem gruntu , wyłączenia z produkcji rolnej i leśnej i uzyskaniem tych decyzji bo mogą być również protesty .Te decyzje mogą być tak czasochłonne że nie zdążymy z tymi procedurami i autostrada przejdzie przez Brzesko a zjazd będzie w Bochni a my będziemy się nadal zastanawiać i kłócić o ten zjazd i to jest to zagrożenie , pan burmistrz jako odpowiedzialny za rozwój tego miasta , nie chce dopuścić do tego aby w czasie kiedy będzie budowana autostrada nie był jednocześnie budowany zjazd. Pan Styrna podniósł w swojej wypowiedzi wiele aspektów , jeżeli mamy w ten sposób patrzeć na te wszystkie zagrożenia Sanepidu to całe Brzesko musiałoby zostać wysiedlone , bo ze wszystkich stron są zagrożenia , jest dużo skażeń i hałasu i wszyscy musza w mieście żyć. Radna Kramer stwierdziła, że jest brak mojej dobrej woli , ale jest to chyba brak woli ze strony radnej. Nigdy pan burmistrz nie powiedział że w sprawie budowy zjazdu została wydana jaka kolwiek decyzja administracyjna .Jeżeli GDDK i A wyda decyzję lokalizacyjną zgodnie z obowiązującymi procedurami , to mieszkańcy którzy są stroną w postępowaniu będą mieli prawo protestu i odwołań i też będą ponosić skutki za te działania , nic niezgodnie z prawem na pewno nie powstanie .Zapadła decyzja przygotowująca decyzje i kto będzie stroną będzie powiadomiony. W chwili obecnej jest przygotowywana dokumentacja techniczna na budowę kanalizacji w północno zachodniej części miasta , wniosek o środki poza budżetowe jest przygotowywany , w wieloletnim planie inwestycyjnym finansowym w budżecie gminy to zadanie jest ujęte. W tym roku gmina nie zdąży tego wniosku złożyć więc zostało zdjęte, ale my robimy wszystko aby to zadanie wprowadzić bo nam na tym zależy . Jest jednak protest i odwołanie od tej decyzji Pani Migda , odwołanie od tej decyzji na budowę kanalizacji może być trudne do uzyskania ze względu na ten protest. Pani Migda ma do tego prawo ,ale czy patrzy na interes wszystkich mieszkańców czy tylko swój i takie pytanie publicznie pan burmistrz zadał pani Migda. Wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza miasto w związku z budową obwodnicy spowodowało że nastąpiło zahamowanie handlu i rzemiosła a tym samym miejsc pracy .W Bochni robią wszystko aby tego ruchu poza miasto nie wyprowadzać bo powoduje to wymieranie miasta . Pan Burmistrz ustosunkował się do wniosków radnych dot. obchodów rocznicy powstania Solidarności .Nowa tablica Solidarności została zakupiona za środki z rezerwy budżetowej burmistrza za około 14 tysięcy złotych. Dot. wypowiedzi Pana Knurowskiego odnośnie uregulowania koryta rzeki Uszwicy, trudno dziś powiedzieć na ile propozycje przedstawione przez pana Knurowskiego są godne do realizacji bo opinie andrologiczne są wręcz przeciwne .Najważniejszą rzeczą aby uniknąć zagrożenia jest budowa zbiorników retencyjnych do której nie dochodzi. Do wypowiedzi pana burmistrza ustosunkował się pan Włodzimierz Knurowski a dot. wydatkowania środków przeznaczonych na rekultywacje gruntów i regulacji rzeki Uszwicy. Przewodniczący Rady Miejskiej Lech Pikuła przedstawił panu Knurowskiemu przykład Jarnołtówka koło Głuchołaz gdzie funkcjonuje suchy zbiornik wybudowany jeszcze w poprzednim stuleciu .Dobrze on funkcjonuje a w roku 1997 uratował on tą miejscowość od powodzi. Pani Władysława Migda odniosła się do wypowiedzi burmistrza w sprawie budowy kanalizacji. Na każdym kroku pan burmistrz powołuje się na jej nazwisko Odwołała się od decyzji w sprawie budowy kanalizacji bo miała do tego prawo i dlaczego pan burmistrz ciągle o tym wspomina .Decyzja została już uchylona ,dlatego że w decyzji naruszone zostało kilkakrotnie prawo , a decyzja została wydana z naruszeniem prawa. Poprosiła o wyjaśnienie ile jest prawdy że istniejąca obwodnica miasta nie ma do chwili obecnej wydanej decyzji zezwalającej na jej użytkowanie. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził ,że należy wykorzystać czas że są pieniądze unijne i je wykorzystujmy bo inaczej czas będzie stracony. Burmistrz Jan Musiał zwrócił się do pani Migda , jeżeli stwierdziła że już kilkakrotnie zostało złamane prawo przez burmistrza, to prosi aby to zgłosić do prokuratury , bo jeżeli już kilkakrotnie zostało złamane prawo to dziwne że jeszcze tym się nie zajął prokurator. Radna Janina Drużkowska-Cader zawnioskowała aby wszyscy radni otrzymali pismo Marszałka i grupy radnych dot. zjazdu z autostrady oraz wniosek mieszkańców osiedla Leśna z ub. roku , aby ten temat był przedmiotem obrad wszystkich komisji , bo wszyscy chcemy zjazdu a jest możliwość pogodzenia tych dwóch spraw. Zastępca burmistrza Bogdan Dobranowski wyjaśnił że nigdy nie składał obietnic dot. ustawienia znaków ograniczających tonaż na ul. Leśnej bo nie jest to nasza droga , mógł jedynie obiecać że będziemy wnioskować do starosty o to i jest to przykład jak pani Migda używa nieprawdy w jego wypowiedziach. Po wyczerpaniu porządku obrad przewodniczący zamknął obrady XXXIII Sesji Rady Miejskiej . Obrady trwały od godz.10.00-17.40. Przewodniczący Rady Miejskiej w Brzesku mgr inż. Lech Pikuła protokołowała Inspektor Marta Kółkowska