Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Zielona szkoła w Ochotnicy Dolnej
12.06.2018

Grupa 30 uczniów z klas czwartych i piątych Publicznej Szkoły Podstawowej w Jasieniu wyruszyła ku przygodzie, jaką był pobyt na zielonej szkole. Punktem docelowym podróży był ośrodek wypoczynkowy „Kudowianka” w Ochotnicy Dolnej.

Po dotarciu na miejsce i rozlokowaniu się w pokojach, uczniowie z utęsknieniem czekali na atrakcje przygotowane przez opiekunów. Najpierw nadali nazwy swoim pokojom,  w których zadaniem głównym było utrzymanie przez tydzień ładu i porządku, następnie zjedzony został pyszny obiad, po którym wyruszyliśmy do pierwszego punktu na naszej mapie zielonej szkoły. Był to Wiejski Ośrodek Kultury w Ochotnicy Górnej, w którym poznaliśmy historię najdłuższej wsi w Polsce, zwiedziliśmy Muzeum Pamięci Narodowej  i Sztuki Ludowej, a także obejrzeliśmy wystawę „Lotnicze ślady w Gorcach”. W dalszych dniach naszego pobytu z plecakami pełnymi bułek i napojów zdobyliśmy szczyt Magurki (1108 m), po drodze mijając miejsce katastrofy amerykańskiego bombowca B-24 „Liberator” w grudniu 1944. Docierając do szczytu, podziwialiśmy piękną panoramę Tatr z wieży widokowej. Kolejne górskie wędrówki zakończyliśmy na Lubaniu (1225 m) i Palenicy ( 722 m). Uczniowie mieli również zaplanowane dwie wycieczki autokarowe. W Niedzicy odbyli rejs statkiem „Harnaś” po Jeziorze Czorsztyńskim, zwiedzili zamek z duchami oraz zaporę. Szczawnica w piątkowy dzień przywitała turystów piękną pogodą. Całodniową wycieczkę rozpoczęliśmy od przejścia przez wąwóz Homole, następnie pieszo weszliśmy na Palenicę, gdzie czekały na nas lody i zimne napoję. Po trudach wspinaczki nadszedł czas odpoczynku na kolejce krzesełkowej. Swoją wyprawę zakończyliśmy spacerkiem wzdłuż potoku Grajcarek.

W sobotnie popołudnie odwiedzili nas rodzice, którzy wysłuchali krótkiej akademii  z okazji Dnia Matki i Światowego Dnia bez Papierosa. Po części oficjalnej dzieci wraz z rodzicami spędzały aktywnie czas przy grach i zabawach, zajadając się pyszną kiełbaską z grilla, ciastami i lokalnymi wyrobami. Podczas tygodniowego pobytu, dzieci brały udział w rozgrywkach sportowych piłki nożnej na orliku, mistrzostwach zielonej szkoły  w piłkarzykach, grali też w tenisa stołowego. Nie byłoby udanego pobytu bez szaleńczej zabawy podczas dyskoteki, w czasie której wybierano najlepszych tancerzy. Chętne osoby prezentowały swoje umiejętności wokalne podczas konkursu karaoke. Poznaliśmy również zwycięzców w konkursie wiedzy, który dotyczył tylko i wyłącznie wiadomości poznanych na zielonej szkole. Jak przystało na rzetelnych uczniów PSP w Jasieniu, w każdym dniu wypełnialiśmy karty pracy przygotowane przez naszych nauczycieli. W sobotni wieczór zasiedliśmy wspólnie przed telewizorem, aby oglądać najlepszych piłkarzy w finale Ligi Mistrzów. W niedzielny poranek na apelu podsumowującym wręczyliśmy zwycięzcom dyplomy i nagrody we wszystkich konkursach. Po wysprzątaniu swoich pokoi i złożeniu podziękowań właścicielom zmęczeni, ale i radośni wróciliśmy do swoich codziennych obowiązków, marząc już o następnej wyprawie.

Opiekunami byli: Kinga Kuchta, Tomasz Lutyński, Marek Bochenek.